Web Analytics Made Easy - Statcounter

آن چیزی که امروز خود را سرتیتر رسانه های جهان کرده، هیولای ریزی به نام کروناست که از ابتدای شیوع تاکنون سویه های مختلفی از آن گسترش پیدا کرده است که تازه ترین آن را "امیکرون" می گویند.

به گزارش ایران آنلاین ، طبق گفته متخصصان و کارشناسان امر امیکرون آخرین سویه کرونا نبوده و این ویروس مرموز روز به روز رنگ عوض می کند و با شیوه ها و علائم مختلفی ظاهر می شود و غیر قابل پیش بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا امروز نه تنها سلامت دنیا را به سُخره گرفته بلکه اقتصاد دنیا را هم فلج کرده است و تمام معادلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را بر هم زده است به نوعی که امروز سبک زندگی جدیدی به نام سبک زندگی کرونا در دنیا شکل گرفته است.
این ویروس مرموز وخطرناک تاکنون جان میلیون ها نفر را در این کره خاکی گرفته است و همچنان بر تاختن خود می تازد تا جایی که ساخت انواع واکسن ها هم نتوانستند جلوی مرگ و میرهای کرونایی را بگیرند، اما تزریق این واکسن ها، در روند فوتی های کرونایی تاثیر ملموسی داشته است.
ایران و به تبع آن استان گیلان هم از این امر مستثنی نبوده و اینطور گفته شده که شیوع کرونا ویروس در کشور، از گیلان و قم نشات گرفته و حرف و حدیث ها در این خصوص زیاد است.
با شیوع همه گیری کرونا، شور و حال جهادی خاصی در گیلان به پا شد و از ابتدای همه گیری تاکنون با روی کار آمدن نیروهای بسیجی و گروه های جهادی، سپاه، ارتش، علوم پزشکی و سایر دستگاه ها، همه و همه علیه این ویروس آرایش میدانی وجهادی گرفتند.
گیلان که در همه جهاد سرآمد و پیشتاز بوده در جبهه سلامت نیز با تقدیم اولین شهیده مدافع سلامت «شهیده نرجس خانعلی زاده»، یاد شهید سیدیونس حسینی رودباری اولین شهید نهضت حضرت امام (ره) را دوباره زنده کرد و تاکنون بیش از ۳۰ تن از کادر بهداشت و درمان استان در راه مقابله با این ویروس و حفظ سلامت مردم،  جان شیرین خود را از دست دادند و به عنوان اسطوره های ایثار و شهادت تا  ابد در یادها باقی خواهند ماند.
از نخستین روزهای شیوع کرونا که تمام مردم جهان از شدت ترس، استرس و نگرانی خود را در منازلشان قرنطینه کرده بودند افرادی بودند که بدون هیچگونه چشم داشت و ادعا، پای کار مبارزه با این ویروس آمده و شهدایی را تقدیم این‌نظام مقدس کردند.
دارم از افرادی برایتان می گویم که برایشان نوع جبهه هیچگونه فرقی ندارد و هر جا و در هر نقطه‌ای جان مؤمن و هموطن خود را در خطر ببینند پای کار مبارزه هستند، حال فرقی نمی‌کند آن دشمن داعش یا گروه‌های تکفیری باشد و یا ویروسی ناشناخته، با تمام وجود وارد کارزار جهاد می شوند.
در این سال‌ها خصوصا در روزهای کرونایی وقتی وارد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و حتی مراکز واکسیناسیون استان می‌شوی حضور بی‌ادعای نیروهای سپاه قدس گیلان و گروه های بسیجی و جهادی نمایان است.

اجرای موفق طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" در گیلان

مردان بی‌ادعای سپاه قدس گیلان و گروه های بسیجی نیز از همان روزهای ابتدای شیوع کرونا پای کار آمده و با دستور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام امکانات و تجهیزات خود را در اختیار ستاد مقابله با کرونا در استان‌ها قرار دادند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دستور فرمانده معظم کل قوا، طرح‌های مختلفی را در راستای کنترل و ریشه‌کن کردن کرونا در کشور اعلام کرده که یکی از این طرح‌ها طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در غالب غربالگری و اعمال واکسیناسیون بوده است.
استان گیلان به دلیل وجود کمبود در زیرساخت‌های بهداشت و درمان، از اولین استان‌های درگیر با کرونا در کشور بوده و به همین دلیل از همان ابتدا سپاه قدس گیلان با تمام قوا و امکانات پای کار آمده و در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان نقش مهمی در کنترل این ویروس منحوس داشته است.
اجرای واکسیناسیون در غالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آخرین نمونه همراهی سپاه قدس گیلان با کادر درمان بوده که به بهترین نحو ممکن در گیلان در حال اجرا است به طوری که طبق اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس گیلان در اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی رتبه اول کشور را کسب کرد که این امر نشان دهنده کمک و همراهی این نهاد در کنترل کرونا است.
در پایش میدانی از مراکز درمانی، بیمارستان ها و محل اجرای واکسیناسیون در نقاط مختلف استان، بسیجی‌ها و پاسداران بسیاری را دیدم که بدون توجه به درجه و جایگاه سازمانی خود، تمام فکر و دغدغه‌شان کمک و حل مشکل مردم و کنترل و مهار هر چه سریع‌تر این ویروس و بازگشت به شرایط عادی بوده است و در انجام فرآیند واکسیناسیون کمک کرده اند.

سپاه قدس گیلان تمام قد در کنار کادر درمان

فرمانده سپاه قدس گیلان با تقدیر از تلاش های خستگی ناپذیرکادر درمان، پاسداران و گروه های بسیجی و جهادی در جبهه سلامت، نیز گفت: الحق و الانصاف کادر درمان در دوسال گذشته یاد دوران دفاع مقدس را زنده کرده و ما واقعا قدردان آنان هستیم.
سردار محمد عبدالله‌پور معتقد است؛ کمک مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی روند درمان بیماری کرونا را سرعت می‌بخشد لذا از آنان انتظار دارد که در کنار کادر درمان، سپاه و بسیج به اجرای درست این طرح کمک کنند.
عمده نگرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای طرح واکسیناسیون عدم وجود نیرو کافی است اما آن طور که فرمانده سپاه قدس گیلان می‌گوید با پیگیری‌های صورت گرفته هیچ گونه نگرانی بابت تأمین نیرو واکسیناسیون در گیلان وجود نداشته و نخواهد داشت و سپاه به طور شبانه ‌وزی آماده خدمت به مردم است.


گیلان همچنان پیشتاز اجرای واکسیناسیون

آن طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته؛ روند ابتلا کرونا در گیلان همچنان صعودی بوده و بر اساس آمار میزان قدرت سرایت سویه امیکرون کرونا بسیار بیشتر از گونه‌های گذشته است که جای بسیار نگرانی دارد.
دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه استان گیلان ۱۶ شهرستان قرمز و تنها یک شهرستان نارنجی دارد، گفت: شهرستان های آستارا، تالش، ماسال، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، شفت، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، رودبار، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر قرمز هستند و رضوانشهر نارنجی است.
به گفته وی، تاکنون قریب به 800 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و این آمار به صورت روزانه در حال افزایش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز خرسندی از واکسینه شدن ۹۵ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل دو میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۷۶ نفر،گفت: همچنین ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل دو میلیون و ۱۸ هزار و ۳۸۸ نفر در نوبت دوم واکسینه شدند.
سالاری، با اشاره به پوشش ۴۰ درصدی دز سوم معادل ۸۹۵ هزار و ۱۸۲ نفر از واجدین شرایط استان، افزود: ۶۳ درصد نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال استان گیلان نیز موفق نوبت دوم واکسن خود را تزریق کردند.
وی همچنین از واکسیناسیون شش درصدی کودکان بالای پنج سال استان در نوبت اول خبر داد و بیان کرد: ۴۱۹ مرکز واکسیناسیون استان آماده تزریق هر سه دز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اثربخشی و تنوع بالای واکسن های تولید داخل، خاطرنشان کرد: واکسن های داخلی می توانند جایگزین واکسن های خارجی به ویژه در نوبت سوم شوند.
سالاری با بیان اینکه متاسفانه ضریب رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان از ۸۰ درصد در موج پنج به ۴۰ درصد رسیده است، یادآور شد: ۶۹.۵ درصد اماکن عمومی گیلان ماسک و ۷۳.۶ درصد آن ها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند.
وی با بیان اینکه ۴۶۷ مرکز واکسیناسیون در گیلان برای تزریق واکسن فعال است، اضافه کرد: واکسن نزده ها برای تزریق واکسن اهتمام داشته باشند ضمن اینکه تزریق واکسن در هر سه نوبت برای پیشگیری از ابتلا و کاهش اثرگذاری بیماری بسیار ضروری است.

وقتی مردم تعیین کننده رنگ ها هستند

آن طوری که از میان مردم کوچه و بازار مشاهده می شود عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و به نوعی عادی انگاری ویروس کروناست و این موضوع مسئولان بهداشت و درمان را نگران کرده است.
اگرچه در ماه های گذشته با تزریق واکسن و همچنین جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، نقشه کرونایی کشور به رنگ آبی درآمده بود، اما با ورود سویه جدید «امیکرون» کرونا از یک سو و عادی انگاری و عدم رعایت مردم از سوی دیگر و همچنین عدم رغبت مردم به تزریق دُز سوم واکسن کرونا، سبب شده تا رنگ نقشه کرونایی دوباره قرمز شود و شرایط از وضعیت عادی به وضعیت بحرانی و خیلی خطرناک تغییر پیدا کند.
متولیان بهداشت و درمان هشدار دادند که اگر شرایط عادی انگاری مردم و بی توجهی به دریافت دز سوم واکسن کرونا ادامه پیدا کند شرایط وخیم تر خواهد شد و از رو مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن تشویق می کنند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی گیلان شهید حاج قاسم سلیمانی گروه های بسیجی سپاه قدس گیلان بهداشت و درمان تزریق واکسن عادی انگاری استان گیلان کادر درمان سال استان پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا