Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:54:46 GMT

عوارض خوابیدن با موی باز

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۱۷۳۲

ژولیدگی مو بروز آکنه اختلال رشد مو کاهش کیفیت خواب وز شدن موها موخوره بهترین حالت مو برای خواب

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از نمناک؛مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارد بنابراین مراقبت از مو باید یکی از ملزومات زندگی روزمره هر فردی باشد و نباید نسبت به آن بی توجه ماند. برای مراقبت از مو توصیه می شود هنگام شب و زمان خواب موهایتان را ببندید، خوابیدن با موی باز عوارضی چون ضعیف شدن و ریزش موها را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش از سلامت پوست و موی شما را با عوارض خوابیدن با موی باز آشنا کرده و به شما می گوییم چگونه موهایتان را در زمان خواب ببندید تا آسیب نبیند.

ژولیدگی مو

هنگامی که با موهای باز می خوابید با چرخاندن سر، موهای شما گره می خورد. این اتفاق به دلیل اصطکاک موها با بالش روی می دهد و نه تنها باعث می شود با موهای نامرتب از خواب بیدار شوید، بلکه این آسیب مکرر ممکن است در نهایت تارهای مو را ضعیف کند.

بروز آکنه

اگر پوستی حساس و مستعد آکنه دارید، بهتر است هنگام خواب موها را جمع کنید تا روی صورت نریزد. محصولات حالت دهنده و نرم کننده که روی موها وجود دارند ممکن است شب ها روی پوست قرار گرفته و منافذ پوست را مسدود کنند و این به نوبه خود، ممکن است منجر به بروز جوش و تحریک پوست شود.

اختلال رشد مو

وقتی حین خواب موهایتان گره می خورد ، به این معنی است که کوتیکول آن بلند شده و همین بلند شدن کوتیکول ها منجر به آسیب مو و در نهایت اختلال رشد مو می شود پس بهتر است برای داشتن موهای سالم هر از چند گاهی آنها را کوتاه کنید اما اگر آرزوی داشتن موهای بلند را دارید ، مطمئن شوید که هنگام خواب از آنها محافظت می کنید.

کاهش کیفیت خواب

خوابیدن با موی باز باعث بدخواب شدن تان هم می شود زیرا ممکن است وقتی خواب هستید، موهایتان به صورت تان مالیده و مزاحم خواب تان شود پس قبل از خواب آن ها را به آرامی شانه بزنید و شل ببافید.

وز شدن موها

شاید فکر کنید همه مدل های مو را برای جلوگیری از وز شدن مو امتحان کرده اید ، اما چیزی به اندازه باز گذاشتن مو هنگام خواب باعث از بین رفتن رطوبت مو نمی شود. وقتی در خواب غلت می زنید احتمال دارد موهایتان در هم گره خورد. این اتفاق به دلیل سایشی رخ می دهد که هنگام مالیده شدن مو ها به روبالشی ایجاد می شود.

همچنین بالش ممکن است باعث وز شدن موها شود زیرا هرچه اصطکاک بیشتری با موها ایجاد کند، رطوبت بیشتری از آن تبخیر می شود و دچار خشکی و وزی ضعیف شدن بیشتر موهایتان می شود.

موخوره

موخوره، می تواند نشان دهنده مراقبت و نگهداری از موها به روش نامناسب و نامرتب باشد. اگر قبل از خواب موهایتان را نمی بندید، ممکن است همه چرخش های شبانه سر به موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی و موخوره شود.

بهترین حالت مو برای خواب

بهتر است در زمان خواب موی خود را باز نگذارید و موهایتان را ببندید البته خوابیدن با موی دم اسبی فکر خوبی نیست و ممکن است به موهایتان صدمه بزند، پس موهایتان را دم اسبی نبندید. بهترین حالت مو در خواب این است که موهایتان را به روش زیر ببندید:

    برای حفظ سلامت و رطوبت موها در زمان خواب موهایتان را با یک دستمال سر یا روسری ابریشمی یا ساتن ببندید.

    برای بستن موهای خود هرگز از کش موی الاستیک استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد شکستگی و بدحالتی در مو می گردد و ریزش مو را نیز به همراه خواهد داشت.به جای کش های پلاستیکی، با یک کش اسکرانچی موهایتان را گوجه کنید.

    قبل از خواب موهایتان را ببافید. با این کار هم شب ها موهایتان را از صورت تان دور نگه می دارید و هم موهایتان فری طبیعی پیدا می کند. اما از بافتن موهای خود هنگام خیس بودنشان اجتناب کنید. موهایتان را خیلی محکم نبافید چون با این کار موهایتان می شکند.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد خوابیدن موی سر سلامت مو موی سالم موی باز اخبار مرتبط نکات مهم برای شانه زدن موی سر ۵ روش که مو‌های سالمی داشته باشیم! برای تقویت مو از این روش استفاده کنید! روش کلینیکی برای پرپشت شدن موی سر اگر موی فر دارید بخوانید! روش های مراقبت از مو در خواب ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها عوارض خوابیدن با موی باز جلسه هیات رییسه مجلس پیرامون صیانت امشب برگزار می شود جبران کمبود ویتامین D در کودکان با این روش پیامک برای سال آینده گران می شود فواید بیدار شدن هر روز در یک ساعت مشخص افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور تا ۹ ماه آینده دلیل احساس گرفتگی گلو چیست؟ قیمت زعفران کادویی (جدول) تعیین تکلیف حق الامتیاز دولت از اپراتورهای موبایل در بودجه ۱۴۰۱ قیمت خودروهای دی اس + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) لپ تاپ میت بوک ۱۴ هوآوی، مخصوص حرفه ای ها وزیر کشور: پیگیر حق آبه هیرمند هستیم باز شدن گره ۳ ساله واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد مسافران علاقه ای به واردات گوشی تلفن همراه ندارند آغاز فروش فوری سایپا از فردا (۵ اسفند) + جزییات و لینک ثبت نام چه کسانی ۵ روز قرنطینه می شوند؟ ایران به دنبال توسعه همکاری با کشورهای دوست به ویژه عمان است پیش بینی سیر نزولی آمار‌های کرونایی در آینده پرواز قیمت برنج و شکر نیسان آبی ۴۳۵ میلیون تومان شد + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) در هر صورت ایران از نقطه گریز می گذرد اعلام ترکیب پرسپولیس برابر گل گهر پاتک روسیه به تحریم های آمریکا چیست؟ پیشنهاد طب ایرانی برای از بین بردن شوره سر سهام دلاری بخریم؟ وزیر صمت به افزایش مالیات سیگار اعتراض کرد چه کسانی نباید دمنوش گل گاوزبان بخورند؟ قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) اعتبار چک قدیم بدون محدودیت است/ هنوز ممنوعیتی برای پرداخت چک قدیمی وجود ندارد استفاده از ژلاتین و نمک برای ساخت مواد خود ترمیم شونده یخچال‌ فریزر ۲۰۰ میلیونی به بازار آمد! (جدول قیمت ها) تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری تا ۶ اسفند سفرهای نوروزی امسال برقرار است؟ چند مسکن مهر هنوز تحویل داده نشده است؟ ۲ واکسن داخلی ضد اومیکرون کد اخلاق می گیرند گزارش نشست پرالتهاب و جنجالی امروز مجلس / تکلیف سهام عدالت مشخص شد مذاکره وزیر نفت ایران با همتایان عراقی و ونزوئلایی خود ارزان ترین خودروی ساینا چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله / ارزش معاملات صندوق های طلایی با افت ۶۸ درصدی همراه شد سود وام نوسازی مسکن اعلام شد هیات ایرانی بر خلاف طرف غربی مقتدر، مختار و مصمم است درخواست سنگاپور از مبتلایان به کرونای خفیف آمار ثبت نام در سجام منتشر شد + جزییات ریزش ۲۷ میلیون تومانی قیمت وام مسکن ​سفر باقری روزهای سرنوشت سازی را در مذاکرات وین رقم خواهد زد تزریق ۴۵۳ هزار دوز واکسن کرونا NFT صنعت موسیقی را متحول می کند اصل ۸۵ قانون اساسی چه می گوید؟ / شرقی: طرح صیانت به رفراندوم گذاشته شود تاکید پوتین بر قابل مذاکره نبودن منافع ملی واکنش آیت‌الله جوادی آملی به طرح صیانت بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوابیدن موی سر سلامت مو موی سالم موی باز خواب موهایتان جدول قیمت کامل ۴ اسفند ۱۴۰۰ خواب موها زمان خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آلبالو درختی خزان پذیر است که بومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه است. این درخت به خانواده گلسرخیان تعلق دارد و با گیلاس شباهت زیادی دارد. آلبالو درختی کوچک است که ارتفاع آن به ۳ تا ۴ متر می رسد. برگ های آن سبز رنگ و لوزی شکل هستند و گل های آن سفید رنگ و معطر هستند. میوه آلبالو به رنگ قرمز روشن تا قرمز تیره و شبیه به گیلاس است اما از نظر اندازه کوچکتر است. طعم آلبالو ترش و تا حدودی ملس است

بیشتر بخوانید: کشک؛ یک ماده غذایی پرطرفدار با خواصی بی‌نظیر

آب آلبالو و قند خون

کنترل قند خون:

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب آلبالو می تواند به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

کاهش التهاب:

خواص ضد التهابی آب آلبالو می تواند به کاهش التهاب مزمن که عامل خطر ابتلا به دیابت است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، می تواند به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی که در افراد مبتلا به دیابت شایع تر است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو خشک می‌تواند به بهبود سلامت قلب با چندین روش کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کنند. همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ‌های خونی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی:

آب آلبالو خشک سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. ویتامین C به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها کمک کند.

کمک به خواب:

آب آلبالو خشک حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین است که هورمونی است که به تنظیم خواب کمک می‌کند. نوشیدن آب آلبالو خشک قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به خواب بروید و خوابی عمیق‌تر و آرام‌تر داشته باشید.

گفتنی است، آلبالو در بسیاری از نقاط جهان کاشته می شود و از میوه آن برای مصارف تازه خوری، تهیه مربا، شربت، ژله، لواشک و آبمیوه استفاده می شود. درخت آلبالو به نسبت به سرما مقاوم است و می تواند تا ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر را تحمل کند. این درخت به خاک حاصلخیز و زهکشی شده نیاز دارد. آلبالو به طور طبیعی گرده افشانی می شود و نیازی به کاشت درخت گرده افشان جداگانه ندارد. این درخت به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228761 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟