Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@06:22:57 GMT

باند جعل اسناد ملکی در غرب تهران منهدم شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۱۸۸۰

باند جعل اسناد ملکی در غرب تهران منهدم شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سرهنگ علی، ولی پور گودرزی بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر انجام جعل اسناد ملکی، پرونده‌ای در این باره تشکیل و در نهایت مشخص شد که این اقدام در دفترخانه خاصی واقع در غرب تهران به کرات اتفاق افتاده است،

وی با تصریح اینکه افرادی ابتدا به واسطه فرد آشنایی که در بایگانی اداره ثبت داشتند پرونده بایگانی شده و ثبتی املاک را استخراج می‌کردند، گفت: متهمان در ادامه اسناد واقعی را از پرونده بایگانی شده خارج و اسناد و همچنین بنجاق جعلی اعم از مکاتبات و نامه‌هایی که برای نواحی اداره ثبت صادر میشده را در پرونده جایگذاری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ۳ نفر از اعضای این باند جاعل ۸ نفره دارای سابقه جعل اسناد ملکی هستند، تصریح کرد: ۲ نفر دیگر نیز از کارکنان اداره ثبت و همچنین یکی از افراد دستگیر شده سردفتر بوده و دو نفر دیگر نیز بنگاهدار معاملات ملکی هستند.

وی افزود: دفترخانه مذکور از آنجایی که دورقمی است مجهز به نقشه نگاری، حد نگار و کاداستر نبوده و اطلاعات آن قدیمی است.

سرهنگ ولی پور گودرزی با بیان اینکه متهمان یکسری اسناد ثبتی رسمی را در اختیار داشتند، اظهار کرد: این افراد با دستگاه پرینتر رنگی اسناد واقعی را کپی و جعل کرده و همچنین با جعل مهرهای برجسته و ژلاتینی اقدام به جعل اسناد ملکی برای انجام کلاهبرداری، می‌کردند.

وی افزود: ارزش این پرونده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز بررسی آن ادامه دارد و پرونده مختومه نشده است.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در این رابطه ۴۵۰ پرونده ثبتی از اداره بایگانی ثبت اسناد خارج شده است.

منبع: میزان

کد خبر: 1131036 برچسب‌ها پلیس آگاهی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پلیس آگاهی جعل اسناد ملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با محوریت صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت، با حضور مدیر و‌مسئول امور اراضی جهادکشاورزی، روسای ادارات ثبت و منابع طبیعی در محل مدیریت جهادکشاورزی برگزار شد.     هوشمند اظهار کرد: در راستای انجام تکلیف سند دارکردن اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگ مقرر شد نقشه‌های چندین گروه مشاع به صورت هفتگی جهت بررسی و نقطه برداری به اداره ثبت معرفی و از طریق اداره منابع طبیعی، صدور اسناد تک برگ آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست گردد.    اعلام نقشه‌های ۵مورد از گروه‌های مشاع به اداره ثبت اسناد به صورت هفتگی توسط جهاد کشاورزی، دعوت از نماینده حاکم شرع در امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جهت حضور در جلسه آتی قرار گاه از دیگرمصوبات مهم بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان بود.

دیگر خبرها

  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس» منهدم شد
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت