Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد دومین کنفرانس ملی مواد نوین در یزد با معرفی مقالات برگزیده به کار خود پایان داد.

«سید حسین میرحسینی» رئیس دومین کنفرانس ملی مواد نوین در مراسم اختتامیه این کنفرانس که به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص اهمیت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی اظهار کرد: واقعیت این است که دستاوردهای تحقیقاتی تا هنگامی که بستر و زمینه‌ای برای تجاری شدن نداشته باشند، نمی‌توانند عاملی برای تولید ثروت و رفاه عمومی جامعه باشند، از این‌ رو ایجاد بسترهایی برای تجاری سازی علاوه بر فراهم آوردن ارزش‌های اقتصادی قابل توجه برای سازمان‌ها، منجر به رشد اقتصادی و فنی جامعه نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجاری‌سازی دستاودهای پژوهشی یکی از راه‌های مناسب برای افزایش سرعت رشد کشورهای در حال پیشرفت است که در گذشته توسط برخی کشورهای به خوبی طی شده است و خوشبختانه طی دهه‌های اخیر، ایران از نظر کمیت پژوهش رشدی چشمگیر را تچربه کرده است ولی با این حال امروزه دغدغه اصلی سیاست‌گذاران پژوهشی، حصول اطمینان از مؤثر واقع شدن پژوهش‌ها در دست‌یابی به اهداف توسعه است.

میرحسینی خاطرنشان کرد: اهمیت تجاری‌سازی تحقیقات و فناوری به حدی است که در حال حاضر بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی با بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای و انجام طرح‌های تحقیقاتی به‌ صورت همکاری مشترک، به‌تجاری‌سازی فناوری خود رسمیت داده‌اند و تعداد این‌گونه مراکز و خدمات مشاوره‌ای در کشورهای پیشرفته صنعتی روز به روز در حال افزایش است.

به گفته وی، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات یا تولید صنعتی نمونه‌های تحقیقاتی، علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و ایجاد انگیزه تحقیق، دستاوردهای تازه‌ای به‌ همراه دارد که از جمله می‌توان به مواردی همچون توسعه اقتصادی، بالابردن سطح طراحی و ساخت داخل، اشتغال‌زایی و ایجاد زمینه‌های جدید فعالیت برای نیروی کارا و متخصص اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده مواد نوین جهاددانشگاهی استان یزد ابراز امیدواری کرد جهت‌گیری تحقیقات محققان و همچنین سیاست‌های حامیان طرح‌های تحقیقاتی در جهت تسهیل فرآیندهای تجاری برای کاربردی کردن نتایج تحقیقات باشد و شاهد استفاده مؤثرتر از تولیدات علمی در کشور باشیم.

گفتنی است، در پایان بر اساس نظرات داوران، مقالات برتر این کنفرانس بدین شرح معرفی شدند؛

مقاله «سنتز و بررسی خواص ضدباکتریایی نانوکامپوزیت سلولز/ فریت/ روی اصلاح شده با ونکومایسین» اثر نویسندگان مینو اکبری، علی حسین رضایان و هاله الوندی

مقاله «شناسایی و تفکیک‌سازی نانوساختارهای بینیتی ایجاد شده در شرایط عملیات حرارتی کوئنچ و پارتیشن‌بندی در فولادهای استحکام بالای پیشرفته چند فازی» اثر نویسندگان شیما پشنگه و سید صادق قاسمی بنادکوکی

مقاله «میکرو/ نانوکامپوزیت‌های زیست‌تخریب‌پذیر پلی‌لاکتیک اسید/ زئولیت تهیه شده از روش میکروتزریق» اثر نویسندگان مهدی کاروان، آرزو محمدیان، مهدی جوانبخت و محسن مستاجران

مقاله «بهینه‌سازی سنتز نانوذرات طلا توسط عصاره برگ شقاقل آبی» اثر نویسندگان سیده آرامه موسوی، ناز چائی بخش لنگرودی و ریحانه رحیم‌پور.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاددانشگاهي يزد پژوهشکده مواد نوین سرامیکی كنفرانس ملي مواد نوين اثر نویسندگان تجاری سازی مواد نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته «زمین پاک»، شهرداری گرگان با همراهی و حضور حدود ۲۰۰ فعال محیط زیست پارک جنگلی النگدره را از وجود زباله پاکسازی کرد.

وی ادامه داد: این پاکسازی در ادامه پویش مسئولانه مردمی در پاکسازی جنگل های هیرکانی در النگدره در روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

سالاری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این اقدام فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی با همراه نمودن شهروندان در خصوص عدم رها سازی زباله در طبیعت برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مبنی بر «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نام گذاری شده است و همانطور که می دانیم نزدیک به ۵۰۰ سال زمان می برد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود تلاش کنیم با فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان پلاستیک زباله در طبیعت رها نشود.

سالاری خاطر نشان کرد: امیدواریم روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری همه ما جهت احترام به زمین به عنوان مادر هستی و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری شهروندان برای پاکیزه نگه داشتن طبیعت و محیط زیست  در اذهان عمومی به اولویت همیشگی تبدیل شود.

لازم به ذکر است، اختتامیه این پویش با حضور سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان و معاونین، صفرعلی پایین محلی و حمیدرضا آقاملایی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و نیروها و ادوات شهرداری و همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و دفتر مشارکتهای مردمی شهرداری و همچنین همراهی مسئولین منابع طبیعی، اداره ورزش و جوانان و جمع کثیری از طبیعت دوستان در پارک جنگلی النگدره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال برگشت/ جبران شکست مقابل طبیعت
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد