Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@04:52:15 GMT

نقش موثر ورزش در پیشگیری و کنترل اعتیاد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۲۴۳۲

نقش موثر ورزش در پیشگیری و کنترل اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: برای تحقق طرح یاریگران زندگی و رویکرد اجتماعی می‌توان در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و به ویژه پیشگیری و کنترل اعتیاد از سرمایه های اجتماعی و گروه های مردمی بهره برد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدحسین صالحی در نشست هم اندیشی با مدیران ورزشی و رسانه استان خراسان رضوی اظهارکرد: در استان پیشگیری از اعتیاد اولین اولویت می باشد و موفقیت در این امر نیازمند مشارکت جدی مردم و استفاده دولت از این ظرفیت ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر پیشگیری از اعتیاد به نحو احسن انجام شود، اثربخشی برنامه نیز بیشتر خواهد بود و ستاد مبارزه با مواد مخدر از هیچ کمکی در تسهیل امور سازمان های مردم نهاد برای تحقق دستاوردهای طرح یاری گران زندگی و رویکرد اجتماعی شدن دریغ نخواهد کرد تا شاهد رشد و ترقی در این حوزه باشیم.

صالحی با اشاره به فعالیت ۱۱۶ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه‌های فرهنگی، درمانی، کاهش آسیب، صیانت و اشتغال‌زایی، گفت: سازمان های مردم‌نهاد و گروه های مرجع در حوزه‌ی مبارزه با مواد مخدر نقش موثری برای کاهش معضل اعتیاد در استان است.

وی بیان داشت: پیشگیری از اعتیاد نخستین اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است که این رویکرد به منظور افزایش دانش، ارتقای توانمندی‌ها و ایمن سازی لایه‌‌های مختلف جامعه است و به منظور تقویت گفتمان سازی اجتماعی و مردمی شدن مبارزه با اعتیاد، بهره‌‌گیری از ظرفیت هئیات ورزشی در عرصه‌ های پیشگیری و همچنین بهره ‌گیری از سفیران پیشگیری از اعتیاد نیز در دستور کار این شورا است.

قدردانی از تلاش های محسن قهرمانی

صالحی با قدردانی از تلاش های محسن قهرمانی به عنوان نخستین سفیر پیشگیری از اعتیاد در خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌سازی و استفاده از مشارکت همه‌جانبه فعالان اجتماعی همچون آقای قهرمانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر به منظور صیانت و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد و همچنین رهایافتگان از این بلای خانمان‌سوز امری ضروری است که نیاز به همراهی همه اقشار مردم دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های جامعه ورزشی و رسانه ها برای پیشگیری درمان اعتیاد افزود: نقش بارز اداره کل ورزش و جوانان استان به همراه مشارکت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری و درمان اعتیاد موثر است و سمن ها پیشرو و یاوردستگاه های دولتی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر هستند.

صالحی نقش جامعه ورزشی در اجرای برنامه های آموزشی برای آشنایی مردم با تاثیرات مواد مخدر در جامعه را مهم دانست و بیان کرد: رسانه ها آگاهی سازی و اطلاع رسانی های لازم در زمینه آسیب‌های ناشی از استفاده و مصرف مواد مخدر را در دستور کار خود ‌قرار دهند. شاخص‌ترین کار در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر آگاهی رسانی به مردم و اقشار مختلف جامعه است و کارزار اجتماعی (کمپین) و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و آموزشی استان برای انتقال پیام‌های پیشگیرانه باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: با افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه مواد مخدر و آسیب‌های آن می‌توان تمایل به مصرف مواد را تا حدودی کاهش داد همچنین برگزاری المپیادهای ورزشی و هنری در قالب طرح یاری گران زندگی در سطح محلات برای اقشار محتلف، آسیب‌دیدگان، بهبود یافتگان و اقشار سالم توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و همکاری سازمان های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی ضمن تشکر از مدیران ورزشی و خبرنگاران و مدیران رسانه به لحاظ همکاری مناسب با شورا خاطر نشان کرد: دلیل تشکیل این جلسه کمک به رفع مشکلات، آشنایی بیشتر با فعالیت های جامعه ورزشی و انتقال تجربه در بین آنها بوده است و امیدواریم که اقدامات خوبی را در حوزه مشارکتهای مردمی داشته باشیم.

تمام قد در خدمت سلامت جامعه هستیم

محسن قهرمانی، نخستین سفیر پیشگیری از اعتیاد در خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اقداماتی که جامعه ورزشی برای سلامت جامعه می کنند، اظهارکرد: تمام قد در خدمت سلامت جامعه هستیم و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

وی با بیان این که جامعه ورزشی استان و رسانه های فعال در این حوزه، اقدامات مثمر ثمری را در راستای اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام می دهند، افزود: با هم افزایی بین بخشی و همکاری رسانه ها و جامعه ورزشی می توانیم اقدامات اثربخش تری را در این حوزه داشته باشیم.

در این نشست شماری از مدیران ورزشی و مسئولان رسانه های خراسان رضوی نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان خراسان رضوی پیشگیری از اعتیاد دولت ستاد مبارزه با مواد رشد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد مواد مخدر جامعه خراسان رضوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رسانه درمان اداره کل ورزش و جوانان برنامه های آموزشی سلامت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر محسن قهرمانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سازمان های مردم نهاد پیشگیری از اعتیاد خراسان رضوی جامعه ورزشی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه