Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت ایجاد فرماندهی واحد در زمینه تعیین تکلیف کالا‌های وارد شده به مبادی ورودی کشور تأکید کرد و گفت: وزارتخانه و سازمان‌های مرتبط با همکاری یکدیگر از ورود کالا‌های غیرقانونی به مبادی رسمی جلوگیری کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عصر امروز (چهارشنبه) جلسه‌ای در خصوص گمرکات و اموال تملیکی به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مخبر در این جلسه با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص ورود کالا‌های قاچاق به کشور تأکید کرد: عزم دولت سیزدهم در زمینه تعیین تکلیف کالا‌های رسوب شده در مبادی ورودی کشور و همچنین انبار‌های سازمان اموال تمیلکی فرصت مناسبی است تا از ورود کالا‌هایی که در مبادی ورودی کشور ثبت سفارش نشده اند، جلوگیری شود و همچنین باید با اخذ مجوز‌های لازم کالا‌های قاچاق و غیرقانونی امحاء شود.

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت ایجاد فرماندهی واحد در زمینه تعیین تکلیف کالا‌های وارد شده به مبادی ورودی کشور تأکید کرد و گفت: نباید تنها به اقدامات موضعی و مقطعی در خصوص کالا‌های ثبت نشده در گمرکات بسنده کرد و ضروری است تمامی وزارتخانه و سازمان‌های مرتبط با همکاری یکدیگر از ورود کالا‌های غیرقانونی به مبادی رسمی جلوگیری به عمل آورد.

مخبر با اشاره به عزم راسخ قوای سه گانه کشور در خصوص تعیین تکلیف کالا‌های رسوب شده در کشور خاطرنشان کرد: باید با تعیین تکلیف این کالا‌ها از آسیب به اموال مردم جلوگیری شود.

در این جلسه که وزرای اقتصاد، دادگستری، صنعت، معدن وتجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس بانک مرکزی حضور داشتند، اقدامات دستگاه‌های اجرایی در خصوص ماندگاری کالا‌ها در مبادی ورودی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بحث و بررسی شد.

همچنین سازمان اموال تملیکی گزارشی از آخرین وضعیت رسوب کالا‌ها در انبار‌های کشور ارائه کرد و راهکار‌ها و پیشنهادات دستگاه‌های مختلف برای برخورد با ورود غیرقانونی کالا‌ها و جلوگیری از رسوب این کالا‌ها در انبار‌های کشور بحث و بررسی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت رییس جمهور کالا تعیین تکلیف کالا مبادی ورودی کشور ورود کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته

ایسنا/فارس سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۷۳۴ هزار تن کالا در محورهای مختلف فارس جابه‌جا شده است.

محسن عمادی امروز، ۱۰ اردیبهشت با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: علی‌رغم این افزایش شاهد رشد ۷ درصدی بارنامه در این مدت هستیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اظهار کرد: سیمان، اوره، انواع بنزین، آهن اسفنجی، گوجه فرنگی، خاک نسوز، سیمان فله تیپ ۲، گازوییل، شمش فولاد و سنگ لاشه کالاهای عمده جابه‌جا شده در این بازه در استان فارس هستند.

عمادی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۳۰۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان حتما توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در پایان گفت: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان