Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احد ضابط چهارشنبه شب در چهارمین مجمع عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد که همراه با رونمایی از باشگاه فرهیختگان پردیس، کارت دانش‌آموختگی و رونمایی از لباس اختصاصی دانش‌آموختگی این دانشگاه بود، افزود: شکل گیری ارتباط دانش آموختگان با این دانشگاه نشان از وابستگی و عِرق دانشجویی آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فراغت از تحصیل و حفظ ارتبار علمی خود با دانشجویان و انگیزه بخشی مؤثر و مشهود آن ، ادامه داد:برخی از افراد دانش‌آموخته، بواسطه همان ارتباطی که با دانشگاه داشتند، منشاء خیر بودند و کمک هایی نیز برای پیش برد اهداف آموزشی انجام می دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: دانشجویان وقتی شاهد باشند که افراد دانش‌آموخته، هنوز به مجموعه‌ای که در آن آموزش دیده اند، وفادار هستند، در خود احساس شعف و امید می‌کنند.

او عنوان کرد: اگر امید و انگیزه در میان دانشجویان کمرنگ شود متوجه از دست دادن فرصت‌های خوب جوانی خود نمی‌شود و بر همین اساس است که در پیشگاه خداوند متعال می خواهیم که خدا به افراد جویای علم و دانش رغبت و انگیزه عنایت کند.

ضابط گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیل تجربه‌های گذشته و حال خود را به دانشجویان فعلی منتقل کنند تا آنها که اکنون در حال آموختن علم هستند بتوانند مسیر درست و مناسبی را انتخاب کنند.

رییس سابق دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این جمع اظهار کرد: افتخار همه ما دانش‌آموختگی از این دانشگاه است و باید تمام تلاش و همّت ما که به عنوان ثمره این دانشگاه به شمار می‌رویم، تاثیر در بهبود زندگی مردم جامعه و کشورمان باشد.

دکتر محمد کافی افزود: پیوستگی و وابستگی میان دانش‌آموختگان و دانشجویان این دانشگاه باعث می‌شود تا محیط این مجموعه دانشی گرمتر از گذشته باشد.

رییس هیات مدیره انجمن دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این آیین گفت: انجمن دانش آموختگان این دانشگاه به لحاظ آماری جمعیت گسترده ای دارد که شامل هفت دهه فعالیت علمی در این دانشگاه است.

محمد علی چمنیان افزود: دانش آموختگان این دانشگاه توانسته اند در عرصه های مختلف برای کشور و جهان افتخار آفرین باشند.

وی ادامه داد: این انجمن با توجه به عمر کوتاه خود توانسته اهداف و اقدامات بسیاری خوبی را در دستور کار خود قرار دهد تا جایگاه فارغ التحصیلان این دانشگاه به جایگاه اصلی خود بازگردد.

نخستین دوره انجمن دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۹۶ برگزار شد. در دومین دوره این انجمن و در سال ۱۳۹۸ اعضای هیات مدیره دانشگاه انتخاب شدند و در سومین دوره، نشست نشان و سایت این انجمن رونمایی شد.

هدف از شکل گیری این انجمن ایجاد و استفاده از ظرفیت شبکه‌ای دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد در راستای دستیابی به نسل چهارم دانشگاهی است.

از اهداف انجمن دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد می توان به ارتقای سطح دانش و فنآوری ملی از مسیر ارتباط مؤثر و مستمر بین دانشگاه و دانش آموختگان، گسترش دانش و مهارت های دانش آموختگان، بهره‌گیری از نظرات و تجارب دانش آموختگان برای ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشگاه، برقراری ارتباط مستمر دانش آموختگان با یکدیگر، طرح و بررسی مسایل و مشکلات کشور به منظور دستیابی به راه‌حل‌های مناسب و آشنایی دانش آموختگان با مبانی و مفاهیم کارآفرینی است.

برچسب‌ها مشهد دانش آموخته ریاست دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد عضو هیات علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانش آموخته ریاست دانشگاه فردوسی مشهد مشهد دانش آموخته ریاست دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد عضو هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب