Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  محمد عبیاوی گفت: رانندگان کامیون‌های عراقی مستقر در مرز شیب عراق از ابتدای صبح تا بعد از ظهر امروز دست به اعتصاب زده بودند.

او می گوید: عرضه سوخت گازوئیل ویژه کامیون‌های عراقی در نقطه صفر مرزی چذابه از سوی  ایران انجام می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی اهواز،  دولت ایران، سوخت گازوئیل در این منطقه را برابر با نرخ کشور عراق به کامیون‌های حامل کالاهای ایرانی عرضه می‌کند که معادل ریالی آن ۹۰ هزار ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت: رانندگان کامیون‌های عراقی برای بارگیری کالاهای ایرانی از سمت کشور خود وارد بارانداز چذابه می‌شوند و طی فرآیندی باید اقدام به سوختگیری کنند.

آقای عبیاوی می گوید:  رانندگان کامیون‌های عراقی خواستار اعمال سوختگیری به قیمت گازوئیل کشور ایران هستندو  با این وجود بعد از ساعت‌ها پیگیری در بعد از ظهر امروز، رانندگان کامیون‌های عراقی دست از اعتصاب کشیدند و فعالیت تجاری در مرز چذابه به روال عادی بازگشت.

رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی اهواز گفت: متولیان امور مرز چذابه باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری شود و در صورت بروز مسائلی مانند اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی شرایط به نحوی فراهم شود تا امکان جابه جایی کالا بوسیله کامیون‌های ایرانی انجام شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز رانندگان کامیون‌های عراقی طی چندین نوبت اعتصاب، از حمل کالاهای ایرانی به سمت کشور عراق خودداری کرده بودند.

بروز چنین مشکلاتی باعث شب‌خوابی کامیون‌های ایرانی حامل کالاهای داخلی و تحمیل هزینه‌های سنگین به تجار می‌شود.

انتهای پیام/ی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایان اعتصاب اعتصاب رانندگان تامین سوخت رانندگان کامیون های عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

موضوع تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه یکی از دغدغه‌های بزرگ این روز‌های فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی است. در همین راستا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کنار اتاق اصناف و اتاق تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور در حال رایزنی با بخش‌های مختلف حاکمیت هستند.

در هفته گذشته اتاق ایران و اتاق تهران دیدار‌هایی با برخی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها داشتند. در نتیجه این دیدار‌ها نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس نظر خود در مورد تعطیلی پنجشنبه را پس گرفتند و اعلام کردند باید در این مورد مجددا بررسی صورت بگیرد. از سوی وزارت امور خارجه از موافقت خود در مورد تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه سخن گفته است.

اواخر هفته گذشته محمد اسماعیل صادقی، معاون اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: وزارت امور خارجه با تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی، تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده و در این رابطه با نظر بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی همسو است.

صادقی با بیان اینکه اضافه شدن روز‌های پنج‌شنبه به ایام تعطیلی پایان هفته کشور، برای بخش اقتصاد و تجارت کشور زیان به همراه خواهد داشت و عاملی بازدارنده برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد که وزارت امور خارجه، تعطیلی جمعه و شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌است.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در این دیدار با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تعطیلی پنج‌شنبه اعلام کرد: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی مخالف تعطیلی پنجشنبه هستند.

او تاکید کرد که نظر اتاق بازرگانی، تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه است چرا که نزدیکی و تطابق روز‌های کاری بخش‌های اقتصادی ایران با جهان برای حفظ تعاملات و همکاری‌ها، ضروری است. وی یادآور شد که تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران، فاصله زمانی تعاملات اقتصادی و مالی ایران با دیگر کشور‌ها را به چهار روز افزایش می‌دهد و این اتفاق در عین حال، آسیب جدی به بخش ترانزیت و حمل‌و‌نقل کشور وارد می‌کند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم