Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان ایلام گفت: تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویی، در واقع گروه‌های اجتماعی هستند که کار گروهی را تجربه و در این راستا تلاش می‌کنند که کشور را در ریل توسعه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به جوانان را مورد تاکید قرار داده و ایشان این قشر از جامعه را میانداران اصلی آینده خطاب می‌کنند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: توسعه و پیشرفت کشور در تمامی حوزه‌ها به فعالیت جریان‌ها و کانون‌های دانشجویی به ویژه نخبگان مراکز آموزش عالی وابسته است.

کلانتری بیان داشت: جریان جوان دانشجویی به معنای واقعی آینده سازان کشور هستند؛ در میان جریان عظیم دانشجویی که حدود سه میلیون نفر در کشور هستند، بی‌تردید مسوولیت دانشجویان نخبه، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: خواه یا ناخواه همواره مشکلات و مسایلی در مسیر فعالیت‌های دانشجیان فرهنگی هیات‌ها وجود دارد اما در نهایت برنده تمامی مناظرات و مباحث، فعالان فرهنگی و اجتماعی هستند.

معاون وزیر علوم گفت: معتقدم تغییر و تحول در جامعه به واسطه جوانان رخ خواهد داد و تحول و پویایی هر جامعه به دست این جوانان است.

کلانتری افزود: در جریان از سرگیری آموزش حضوری تشکل‌های فرهنگی نقش اصلی را ایفا خواهند کرد که به نظر می‌رسد در سال آینده وارد فصل جدیدی از آموزش شده و پویایی و نشاط دوباره به دانشگاه‌ها باز می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نخبگان دانشجویی جوانان کشور پویایی کشور معاون وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده