Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر به نقل از فارس ،به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاح سه پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: رسانه ملی واسطه بین نظام، مردم و جامعه است و مطالبه بحق مردم بهره‌مند شدن از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مزایای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افتخار رسانه ملی این است که در 43 سال گذشته، سال‌های پرافتخاری که از آن عبور کرده‌ایم را‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم و به نسلی که این سال‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به یاد ندارند یادآوری کند.

به گفته وی در سال‌های پیش با مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ با فیبر نوری سیگنال رسانی می‌شد اما سیگنال‌رسانی تا اینجا متوقف می‌شد و دیگر برای ارتباط با مناطق دور از دسترس‌تر فیبر نوری نبود، اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که سیگنال رسانی به مناطق دور از دسترس هم با فیبر نوری انجام می‌شود.

به گفته وی اینکه تا مقصد نهایی با فیبر نوری سیگنال‌رسانی می‌شود و از آنجا به بعد سیگنال را‌‌‌‌‌‌‌‌ با ماکرویو به مردم می‌رسانیم من را‌‌‌‌‌‌‌‌ یاد روزهای اول جنگ سی و سه روزه لبنان انداخت که در آن زمان یک آپ‌لینک ثابت در دفتر صدا و سیما در منطقه‌ای در لبنان داشتیم و چون تمام اطراف دفتر را‌‌‌‌‌‌‌‌ هدف قرار گرفته بودند به ما هم گفتند که دفتر را‌‌‌‌‌‌‌‌ خالی کنید. اما نمی‌توانستیم به خاطر آن آپ لینک ثابت از آنجا برویم.

جبلی ادامه داد: در این شرایط همکاران ما از تهران به سرعت چند ست مایکرویو به لبنان فرستادند و با استفاده از ارتباط برقرار کردن بین ست مایکرویو و آپ لینک ثابت دفتر توانستیم از نقطه مشرف به دفتر پخش زنده را‌‌‌‌‌‌‌‌ در آن مدت فراهم کنیم.

به گفته وی پروژه شبکه سراسری سیگنال رسانی صدا و سیما به تمام نقاط کشور که امروز با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان صدا و سیما به بهره‌برداری رسید نمونه موفق از غلبه بر تحریم‌ها هم است.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: امروز دیگر با افتتاح این پروژه اگر همه ماهواره‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم روی ایران ببندند سیگنال رسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در 98 درصد کشور خواهیم داشت.

جبلی افزود: با اجرای این پروژه دیگر شاهد قطع شبکه موقع پخش فوتبال یا بازی‌های ورزشی و پخش فیلم سینمایی به جای آن نیستیم. این موضوع که مجبور بودیم موقع پخش فوتبال یا بعضی از بازی‌ها، آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ قطع کنیم و به آن جای فیلم سینمایی پخش کنیم، از نظر فنی قابل توضیح بود اما به طور کلی برای مردم و مسئولان قابل توضیح نبود و توضیح خوبی برای آن نداشتیم. نمایندگان مردم در مجلس از ما مطالبه می‌کردند و ما اگرچه به آنها پاسخ می‌دادیم اما این پاسخ قابل قبول نبود.

وی گفت: این اتفاق همچنین تحقق خودباوری است زیرا با توان داخلی و دانش فرزندان کشور محقق شده است و علاوه بر اینکه اهمیت سیگنال رسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تضمین می‌کند، روحیه خودباوری را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تقویت کرده است.

وی گفت: از وزیر ارتباطات درخواست داریم که همچنان که در بهره‌برداری از این سرویس همکاری کردند در ادامه راه هم همکاری داشته باشند تا بتوانیم با وجدان آسوده از این سرویس بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: همچنان که وزارت ارتباطات با همکاری خود مشکلات استفاده از این پروژه را‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتفع کرد درخواست داریم که مشکلات دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم با همکاری از سر راه بردارد.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سیگنال رسانی تلویزیونی سیگنال رسانی صدا و سیما فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد