Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مجید معلم‌زاده انصاری  با حضور در عملیات اجرایی آزادسازی سواحل چابهار  گفت: درخصوص آزادسازی سواحل که پیرو دستور روسای محترم جمهور و قوه قضاییه و همچنین تاکیدات رییس کل دادگستری استاسیستان و بلوچستان و ابلاغ ماموریت ویژه به اینجانب برای پیگیری موضوع به بحث آزادسازی حریم سواحل تا محدوده ۶۰ متر از مَدِ کامل دریا ورود کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: همانگونه که مردم مطلع هستند در گزارش‌های قبلی، در پایان مهلت ۲۰ روزه‌ای که برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده بود، دیدیم که این فرآید به طور کامل انجام نشده است بنابراین دادستانی چابهار برای صیانت از حقوق عامه، وظیفه خود را به طور جدی و قاطع انجام داد و به این بحث ورود کرد.

او گفت: سازمان‌های مرتبط شهرستان هم پای کار آمده‌اند و تخریب‌ها برای آزادسازی سواحل درحال انجام است و انشاالله تا چند روز آینده شاهد تخریب همه مستحدثات غیرمجاز در حریم ۶۰ متری دریا خواهیم بود.

دادستان چابهار در پاسخ به اینکه برخی افراد که در حریم ۶۰ متری دریا ساخت و ساز کرده‌اند و سند دارند هم گفت: همانطور که رییس جمهور گفتند سند از نظر قانونی، سازکار خودش را دارد ولی در حریم ۶۰ متری دریا، سند معنایی ندارد و درواقع اسنادی که صادر می‌شود باید از نظر حقوقی مورد بررسی قرار بگیرند چراکه طبق قانون، اینگونه اسناد مورد خدشه است و ما آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اینگونه افراد هم اگر در حریم ساحل ساخت و سازی داشته و قراردادهایی با سازمان‌ها داشتند به نحوی که متضرر نشوند تلاش می‌کنیم با کم‌ترین خسارت، آن‌ها را هم رفع تصرف کنیم چون برخی از آن‌ها از این موضوعِ رعایت حریم ۶۰ متری اطلاع کافی نداشتند.

به گفته معلم‌زاده انصاری؛ در چابهار تفاوتی که با سایر نقاط جنوب سیستان و بلوچستان و کشور داریم این است که به نحوی اقدام کنیم تا کم‌ترین خسارت به افراد وارد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان چابهار رفع تصرف اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بارها بارها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است.

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.

امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشورهایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تاکید داشته و دارند.

امیر خواجه‌امیری گفت: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است.

کد خبر 6091847 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است