Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنژیوگرافی CT آنژیوگرافی مزایای این دونوع تست غربالگری چیست؟ خطرات این دونوع تست غربالگری چیست؟ کدامیک از از این دو تست را باید انتخاب کنم؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، تجمع بیش از حد پلاک ،موجب باریک شدن فضای داخلی سرخرگ شده و باعث گرفتگی رگ قلب می شود و جریان خون را مختل می سازد. تست های غربالگری به تعیین مقدار پلاک و ماهیت آن (سخت یا نرم) کمک نموده و برای انتخاب گزینه های درمانی مناسب به ما یاری می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنژیوگرافی

آنژیوگرافی آزمایشی با اشعه ایکس است، که از دوربین و رنگ برای عکس برداری از جریان خون در سرخرگ و یا سیاهرگ استفاده می کنند. از آنژیوگرافی می توان برای مشاهده سرخرگ ها و سیاهرگ های داخل سر، بازوها، پاها، قفسه سینه، پشت و یا شکم استفاده کرد. این آزمایش برای بررسی نارسائی های قلبی، تنگی دریچه آئورت و مشکلات در سرخرگ ها و سیاهرگ ها انجام می شود.

از تست آنژیوگرافی در موارد زیادی استفاده می شود. به عنوان مثال ممکن است این آزمایش را برای پیدا کردن، منشاء خونریزی داخلی مانند زخم معده انجام شود. و یا برای جستجوی رگ های خونی مسدود شده، در ریه ها به کار برده شود.

در آنژیوگرافی پزشک، یک لوله نازک و قابل انعطاف را در یک رگ خونی، از طریق کشاله ران یا بازوی شما، وارد میکند. این لوله، کاتتر نامیده می شود. پزشک لوله را به سمت رگ خونی مورد نظر، برای بررسی هدایت می کند، سپس یک رنگ از طریق لوله تزریق می شود، تا ناحیه مورد نظر بهتر دیده شود. سپس از این ناحیه عکس برداری می نماید. به شما داروی خواب آور داده می شود تا در طول آزمایش آرام باشید. ممکن است لازم باشد بعد از آنژیوگرافی، یک شب در بیمارستان بمانید و یا اینکه نیازی به ماندن نداشته باشید واما حداق باید چند ساعت در اتاقی تحت نظر باشید، تا اطمینان حاصل شود که محل ورود کاتتر، شروع به بهبودی می نماید.

CT آنژیوگرافی

آنژیوگرافی و توموگرافی کامپیوتری ( سی تی آنژیو) نوعی عکس برداری است که با استفاده از ترکیب اشعه ایکس و فناوری کامپیوتری، تصاویر دقیقی از قلب و عروق خونی، که به قلب، ریه، مغز، کلیه ها، سر، گردن، پاها و بازوها می روند، ارائه می دهد. این عکس برداری می تواند نواحی باریک یا مسدود شده رگهای خونی را نشان دهد. همچنین می تواند مشخص کند که برآمدگی آنوریسم (تجمع پلاک چربی) در رگ بوجود آمده است یا نه. در طول عکسبرداری، سی تی آنژیوگرافی، شما روی یک تخت دراز می کشید که در داخل یک اسکنر دوناتی شکل قرار دارد. یک رنگ مخصوص (ماده کنتراست) در سیاهرگ IV در بازوی شما تزریق می شود، تا رگ های خونی در اسکن، راحت تر دیده شوند. اگر این آزمایش را برای بررسی، قلب و رگ های خونی، که قلب را تغذیه می کنند (عروق کرونری) انجام می دهید، ممکن است، دارویی به نام بتا بلاکر به شما داده شود وتا ضربان قلب شما را در طول آزمایش کند تر کند. سی تی آنژیوگرافی، نسبت به آنژیوگرافی استاندارد، کمتر تهاجمی می باشد. آنژیوگرافی استاندارد شامل، عبور دادن یک لوله نازک به نام کاتتر از طریق سرخرگ در ناحیه بازو و یا ران، تا ناحیه مورد بررسی است. اما با سی تی آنژیوگرافی، هیچ لوله ای از داخل عروق شما عبور داده نمی شود.

مزایای این دونوع تست غربالگری چیست؟

آنژیوگرافی عروق کرونر، رایج ترین روش برای تشخیص تنگی عروقی است که ممکن است نیاز به آنژیوپلاستی، کارگذاشتن استنت یا جراحی بای پس داشته باشند. از این تست می توان برای تشخیص و درمان در یک جلسه استفاده کرد. از آنجائیکه تصاویر بسیار دقیق و با جزئیات است، معمولاً این روش برای بیمارانی که خط بیماری عروق کرونر در آنها بالا است توصیه می شود.

سی تی آنژیو گرافی، سریع، دقیق و نسبتاً بدون درد است. نتایج آن آنقدر دقیق است که به پزشکان کمک می کند، در مورد 99 تا 95 در صد بیمارانی که علائم شدیدی ندارند، تصمیمات صحیحی اتخاذ نمایند. این آزمایش، به طور قابل اعتمادی به تشخیص بیماری عروق کرونر، در بیمارانی که علائم خاصی ندارند و خطر بیماری عروق کرونر در آنها کم و متوسط است کمک می نماید و نیاز به استفاده از تست آنژیوگرافی تهاجمی را کاهش می دهد. همین امر آن را به آزمایشی موثر و ایمن تبدیل می نماید. همچنین نیاز به آماده سازی بسیار کمی، برای بیمار دارد و دوران نقاهت هم ندارد.

خطرات این دونوع تست غربالگری چیست؟

آنژیوگرافی عروق کرونر یک روش تهاجمی است. که درموارد نادری می تواند منجر به مشکلات جدی مانند حمله قلبی و یا سکته شود. همچنین خطر پارگی و بسته شدن ناگهانی سرخرگ، واکنش آلرژیک به رنگ، خونریزی یا کبودی در محل ورود کاتتر نیز وجود دارد. به علاوه قبل از عمل باید ناشتا باشید و چند ساعت بعد از عمل نیز باید تحت مراقبت قرار بگیرید. در مورد بیمارانی که عائم خاصی ندارند، و ریسک پائین و یا متوسط بیماری عروقی را دارند ،ممکن است زیاده روی باشد.

درتست سی تی آنژیوگرافی نیز احتمال واکنش آلرژیک به رنگ کنتراست وجود دارد. همچنین ممکن است بعضی از بیماران، کاندید خوبی برای انجام این تست نباشند، مانند:

بیمارانی با وزن بسیار بالا، که ممکن است در دستگاه سی تی آنژیوگرافی، جا نشوند. بیمارانی که ریتم قلبی نامنظم و یا سریعی دارند، و قادر به مصرف دارو برای کاهش ضربان قلب خود نیستند. زیرا دستگاه سی تی آنژیوگرافی، نیاز به ضربان قلب آهسته و منظم، برای بدست آوردن تصاویر دقیق دارد. بیمارانی که نمیتوانند صاف دراز بکشند، دستورالعملهای صوتی را دنبال کنند و یا نفس خود را تا 20 ثانیه حبس کنند. بیمارانی که تعداد پلاک های زیادی در عروق خود دارند که قدیمی و سخت شده اند ، که این حالت اغلب در بیماران مسن تر دیده می شود. کدامیک از از این دو تست را باید انتخاب کنم؟

در مورد اینکه چه زمانی از سی تی آنژیوگرافی استفاده کنیم و چه زمانی از آنژیوگرافی، بحث هایی وجود دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که توانایی تشخیصی، هردو تست یکسان است، اما به دلیل هزینه های پایین تر و ایمنی بیشتر برای بیمار، تصور میشود که سی تی آنژیوگرافی، برای تشخیص اولیه بیماری و دسته بندی شدت بیماری افراد و تعیین درمان مورد نیاز، انتخاب بهتری باشد.

ارزیابی سی تی اسکنرهای کنونی در مقایسه با دستگاه های قدیمی، دوز کمتری از اشعه را داشته و دقت بیشتری دارند. و بیماران اغلب سی تی آنژیوگرافی را برای آزمایش بیماری عروق کرونر، ترجیح میدهند. زیرا کمتر تهاجمی است.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد قلب آنژیوپلاستی بیماری قلبی - عروقی سیتی آنژیو گرفتگی قلب گرفتگی رگ قلب اخبار مرتبط اصلی ترین علامت حمله قلبی چیست؟ بیماری های قلبی چه علائمی دارند؟ اگر به سلامت قلب خود اهمیت می‌دهید این خوراکی‌ها را نخورید دانستنی‌هایی درباره بیماری قلبی استرس موجب تشدید نارسایی قلبی می‌شود خطری که کودکان چاق را تهدید می‌کند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها آمریکا بازنده جنگ تجاری با چین؟ خودروی تایوانی ارزان شد + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) مستاجران اجاره نشین دولت می شوند/ ساخت مسکن اجاره ای کلید خورد مذاکره کننده ارشد ایران در چارچوب ترددهای معمول راهی تهران می‌شود تبرئه یا مجازات متهمان باید همراه با اقناع افکار عمومی باشد هشدار آمریکا: روسیه ۴۸ ساعت آینده حمله خواهد کرد افزایش ۴۰ درصدی پهنای باند در دولت سیزدهم تکلیف پرونده کوه خواری و جنگل خواری چیست؟ / اشتهای سودجویان سیری ناپذیر است کدام مدل های هایما ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) پیامدهای منطقه ای توافق در مذاکرات وین ضرر ۱۰۰ میلیونی خریداران بنز در ۱۰ روز + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) معلولان می توانند با ۲ میلیون تومان ویلچر بخرند + جدول نخریدن باعث ارزانی خودرو شد؟ / جهش ۱۰۷ میلیون تومانی قیمت پژو پارس افزایش تحرکات مقابل ساختمان استقرار هیات آمریکایی در وین اقدام‌ ویژه بازیکنان‌ استقلال برای سربازها + عکس ادامه بارش های زمستانی از جمعه قیمت تارا صفر به ثبات رسید؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) کم خوابی منجر به بیماری های قلبی می شود پیش بینی قیمت دلار برای ۵ اسفند/ دلار آماده سقوط می شود؟ عکاسخانه همایونی کاخ گلستان + عکس نویدکیا از هدایت سپاهان کناره گیری کرد صندوق توسعه ملی نباید ریسک کند ۶.۲ میلیون تن گندم وارد کشور شده است کدام کارتخوان ها قطع شدند؟ هن تنگ X۵ و X۷ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) بسته تحریمی آمریکا یکصد و یکمین بسته علیه ماست هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛ استقلال یک- فجرسپاسی صفر «موزه آینده» در دوبی افتتاح شد طرح صیانت به دنبال تضمین آزادی مردم است هیوندای توسان ۵۰ میلیون ارزان شد + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) انتقاد جمعیت وفاداران انقلاب از تصویب عجولانه طرح صیانت آخرین مهلت ثبت تخصیص اعتبار برای بانک‌ ها اعلام شد حمایت اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین موبایل های ۲۰ میلیونی بازار (جدول) چرا مقایسه طرح صیانت با طرح مدیریتی اینترنت در چین صحیح نیست؟ قیمت خودروهای جِی ام سی + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) جاماندگان بالاخره سهام عدالت می گیرند امروز هیات رییسه جلسه ای درباره طرح صیانت ندارد علت ایجاد و راه های درمان جوش های دوران بلوغ قیمت تیبا صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) درای نیدلینگ در فیزیوتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟ ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معدنی کشورهای منطقه / توانمندی و قدرت سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ با خرید و فروش گونه‌ های جانوری در شب عید برخورد می شود عوارض صادرات دام سبک و سنگین تعیین شد عوارض خوابیدن با موی باز جلسه هیات رییسه مجلس پیرامون طرح صیانت امشب برگزار می شود جبران کمبود ویتامین D در کودکان با این روش پیامک برای سال آینده گران می شود فواید بیدار شدن هر روز در یک ساعت مشخص افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور تا ۹ ماه آینده بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قلب آنژیوپلاستی بیماری قلبی عروقی گرفتگی قلب گرفتگی رگ قلب بیماری عروق کرونر سی تی آنژیوگرافی جدول قیمت کامل ۴ اسفند ۱۴۰۰ سی تی آنژیو عکس برداری طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه و اختلال در تردد از بعدازظهر روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه دهم اردیبهشت تا اواخر وقت روز شنبه پانزدهم اردیبهشت‌، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دمای هوا همراه خواهد بود.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها و خطر اصابت صاعقه و اختلال در تردد طی این مدت زمان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: بارش‌ها و وزش باد شدید منجر به آسیب به محصولات کشاورزی، باغات و تأسیسات سبک خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود تسریع در برداشت محصولات کشاورزی نواحی گرمسیری و انتقال محصولات به مکان‌های مسقف را انجام دهند.

وی گفت: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از اتراق در حریم مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبر 748685

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است