Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، غلامحسین اسماعیلی در جریان سفر به قطر، ‌ ضمن دیدار با حمد بن ثامر آل ثانی مدیرعامل شبکه الجزیره، ‌ از بخش های مختلف دو شبکه الجزیره عربی و الجزیره انگلیسی بازدید کرد.

اسماعیلی در این دیدار روابط و مناسبات ایران و قطر را به جهت همسایگی، تاریخی و اشتراکات مذهبی عمیق و دیرینه خواند و افزود: در کنار روابط اقتصادی و سیاسی یکی از مسائلی که می‌تواند باعث گسترش روابط شده و پیشینه تاریخی آن را برای نسل جدید بازگو کند، حوزه رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه برای پایداری مناسبات باید به طور  مستمر کیفیت روابط و پیشینه آن برای مردم دو کشور و سایر ملل بازگو شود، گفت: شبکه الجزیره در این موضوع می‌تواند نقشی موثر ایفا کند و ما ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته، اعتقاد داریم الجزیره باید بیشتر در این حوزه فعالیت کند.

اسماعیلی به رغم تحریم‌های مختلف و نیز اقدامات دشمنان روابط دو کشور آسیب ندیده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تحریم اقتصادی که با لطف خدا و مقاومت مردم شکست خورده است، تحریم رسانه‌ای هم هست و امپراطوری رسانه‌ای غرب تلاش زیادی کرده تا مردم دنیا از واقعیت ایران و انقلاب اسلامی و صلح دوستی آنها مطلع نشوند.

رییس دفتر رییس جمهور «همسایگان» را مبدا و محور سیاست خارجی دولت جدید ایران عنوان کرد و ضمن قدردانی از پوشش خوب سفر رییس جمهور به قطر در رسانه های این کشور از جمله شبکه الجزیره، ‌ اظهار داشت: امیدواریم در نتیجه سفر رییس جمهور، شاهد توجه دقیقتر الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن باشیم و خدماتی که ملت ایران به جهان اسلام و محور مقاومت داشته است به درستی تبیین شود.

اسماعیلی با اظهار نارضایتی از اینکه واقعیت‌های تاریخی و دستاوردهای انقلاب آن گونه که باید به جهان معرفی نشده است، ‌ اظهار داشت: تلاش داریم از رسانه‌های دوست برای بهبود این وضعیت کمک بگیریم.

رییس دفتر رییس جمهور در ادامه با اشاره به تحولات مختلف بین المللی گفت: آمریکا هیچ وقت مانند امروز ضعیف نبوده است و از این موقعیت ملت‌های مسلمان و رسانه‌های آنها باید حداکثر استفاده را داشته باشند.

اسماعیلی گفت: حمایت ایران از فلسطینیان نه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که از ابتدای شکل‌گیری مبارزات امام خمینی(ره) شروع شد و امام در دوران اقامت در نجف مواضع خویش را علیه اسرائیلی‌ها در کلاس‌های درسشان تبیین نمودند و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هم ما حمایت‌های مختلف و گسترده‌ای از فلسطینی‌ها داشته‌ایم و معتقدیم فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

سفر آیت الله رئیسی به قطر منجر به گشایش‌های بسیار دو جانبه و منطقه‌ای خواهد شد

شیخ حمد بن ثامر آل ثانی مدیرعامل شبکه الجزیره نیز در این دیدار با خوشامدگویی به رییس دفتر رییس جمهور و هیئت همراه وی، سفر رئیسی به قطر را یک سفر تاریخی عنوان کرد و گفت: این سفر منجر به گشایش‌های بسیار دو جانبه و منطقه‌ای خواهد شد.

شیخ حمد بن ثامر با قدردانی از رویکرد خوب و ستودنی کشورمان در دوره تحریم قطر، افزود: روابط دو جانبه روز به روز و سال به سال بهتر می‌شود و نقاط مشترک بین ما و ایران زیاد است. از جمله در تحریم و البته تحریم های علیه شما غیرقابل مقایسه با میزان تحریم های ماست.

وی گفت: در دوره کوتاه آغاز بکار دولت جدید در ایران تحولات و تغییرات محسوسی را مشاهده می‌کنیم.

مدیرعامل الجزیره در ادامه به بیان توضیحاتی درخصوص مجموعه رسانه ای الجزیره و برنامه های توسعه ای آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که همکاری الجزیره با رسانه های ایرانی افزایش یابد.

کد خبر: 1131071 برچسب‌ها وام بانکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وام بانکی رییس دفتر رییس جمهور شبکه الجزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست

به گزارش جام جم آنلاین، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

ابراهیم رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد تا علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.
سید ابراهیم رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • گزارش اختصاصی الجزیره از عملیات‌های دقیق حزب‌الله
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس