Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر میمنت آبادی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام اظهار داشت: این در حالی است که امسال ۱۵۰ میلیارد تومان کل اعتبار برای تجهیزات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده است.

وی افزود: رییس جمهور در سفرهای خود توجه خاصی به تجهیز مراکز آموزش و فنی حرفه ای داشته است که مرکز فنی و حرفه ای ایلام به عنوان یکی از این مراکز در حال تجهیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای یادآور شد: توانمندسازی جوانان و افراد جویای کار از طریق ارائه آموزش های مهارتی وظیفه ذاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

میمنت آبادی، وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را نشان دهنده عدم توجه به آموزش‌های مهارتی برشمرد و گفت: باید بیشتر به سمت  توسعه این آموزش‌ها پیش برویم.

وی تاکید کرد: این سازمان زیرساخت‌های مناسبی در بخش آموزش‌های مهارتی غیررسمی در اختیار دارد که ادارات دیگر می‌توانند از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.
 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه مسأله اشتغال و مهارت آموزی یکی از مباحث بسیار مهم در سازمان فنی و حرفه‌ای است، اضافه کرد: اگر افراد آموزش و مهارت‌های لازم را نبینند، به رغم داشتن مدرک تحصیلی شاهد کاهش بهره وری استعدادهای جوان و نیروی کار خواهیم بود.

میمنت آبادی گفت: حمایت از بخش خصوصی یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و صدور مجوز های سه روزه برای مؤسسان آموزشگاه‌های آزاد و همچنین ارائه تسهیلات به آنان به منظور حمایت از بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی لازمه پشتیبانی از تولید را تربیت افراد ماهر و توانمند دانست و افزود: توانمندسازی جوانان و افراد جویای کار از طریق ارائه آموزش های مهارتی وظیفه ذاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: قانون اختصاصی کردن درآمدهای فنی و حرفه ای به تصویب رسیده و ابلاغ شده و برای اولین بار، درآمدهای آن، قانونمند و در قانون دائمی و کل آن به زمان برمی گردد که در انگیزه کارکنان نقش زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این آیین از زحمات و تلاش های علی رشیدی تجلیل و حامد سلیمانی بعنوان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام منصوب شد.

برچسب‌ها ایلام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مراسم معارفه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مراسم معارفه ایلام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مراسم معارفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش های مهارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند

مهرداد عظیمی در مراسم روز جهانی کارگر در سنندج اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای پس از چند دهه، براساس یکی از بندهای آن، تمام دستگاه‌های دولتی مکلف اند بخشی از بودجه عمرانی سالانه خود را صرف آموزش مهارت‌های کارگران دهند که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عظیمی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی آمار صدمات حین کار در کشور ادامه داد: در واگذاری امر آموزش به بخش خصوصی رشد ۱۱۴۰ درصد داشته ایم.

 وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب مردمی است و اقتصاد هم باید در دستان کارگران و کارفرمایان راهبری شود.

عظیمی بیان کرد: هر میزان از اقتصاد دولتی فاصله بگیری و شرایط مشارکت مردم در امورات اقتصادی موفق خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کردستان و مردمان قهرمانش صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار را به نام خود به ثبت رساندند و ایران به وجود کردستان افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن سرمایه نیرو‌های انسانی است، گفت: باید الگو‌های موفق را به کشور تحویل دهند.

عظیمی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های بخش استان معرفی درست و حرفه‌ای ظرفیت‌های استان است، ادامه داد: استاندار کردستان شجاعانه با استفاده از ظرفیت‌های سنتی و آیینی، تلاش دشمن برای بدنام کردن این استان را خنثی می‌کند.

در این مراسم از کارگران برتر تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است