Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه «المنار» به شرح زندگی «سید عباس الموسوی» دبیرکل شهید این جنبش پرداخت.

به گزارش مشرق از المنار، سید حسن نصرالله درباره شهید سید عباس الموسوی گفت: پیکر سید عباس موسوی رفت؛ اما روح، اندیشه و فرهنگ، برادران، دوستان، شاگردان، خانواده و تمام کسانی که راه او را ادامه دادند، همچنان باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه آشنایی با شهید الموسوی گفت: من با سید عباس موسوی در شانزدهم یا هفدهم دسامبر سال ۱۹۷۶ در نجف اشرف آشنا شدم. شهید شیخ علی کریم که با او ارتباط داشتم، من را با سید عباس الموسوی در نجف اشرف آشنا کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص ویژگی‌های شهید الموسوی گفت: سید عباس الموسوی بسیار باهوش بود. او در کار و تحصیلش جدی بود. سید عباس طلبه‌ای بسیار سخت‌کوش بود و وقتی برای تلف کردن نداشت. سید عباس الموسوی مسؤولیت گروهی از طلبه‌ها را برعهده گرفت. از شانس خوب، در کنار منزل او یک مدرسه بود که من را به یکی از اتاق‌های آن مدرسه برد و در آنجا اسکان داد.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که شهید موسوی زمانی که درس می‌داد، روز بعد همان مسائل را تکرار می‌کرد. سید عباس همیشه و هر روز از طلبه‌ها درباره خورد و خوراک و کلیه امورشان می‌پرسید. او در نجف اشرف برای طلابش هم پدر بود و هم مادر. او در تلاش بود تا رهبر و نیرو فارغ‌التحصیل کند.

وی افزود: سید عباس حدود سه کیلومتر را برای درس و زیارت حرم امیرالمؤمنین (ع) پیاده می‌رفت. ما با سید عباس با پای پیاده برای زیارت به کربلا رفتیم. بعد از آنکه دستگیری‌ها آغاز شد و سید عباس برای دعوت‌گری به لبنان رفته بود، رژیم صدام درباره او می‌پرسید. به سید خبر دادیم که مقام های صدام به دنبال او هستند و او نباید به نجف بازگردد تا آنجا دستگیر نشود. 

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: مقامات صدام به مدرسه ما آمدند و طلاب را بردند؛ اما ما به زیارت امیرالمؤمنین رفته بودیم. پس از بازگشت از نجف، اولین کسی که درباره او سؤال کردیم، استادمان سید عباس الموسوی بود. به منزلشان در الشیاح رفتیم و پرسیدیم چه باید بکنیم. سید عباس الموسوی از سید محمد باقر صدر برای تأسیس یک حوزه اجازه گرفت و همچنین از حمایت‌ها و پشتیبانی سید موسی صدر  و حمایت‌های چند ساله سید محمد حسین فضل الله برخوردار شد.

نصرالله درخصوص روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و واکنش شهید موسوی گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمام جهان همگام با نهضت امام خمینی (ره) بود. در روز پیروزی، خوشحالی بسیار زیاد بود و این رویای ما بود که در حال محقق شدن بود. سید عباس بسیار تعامل داشت و از همه ما خوشحال‌تر بود.

وی در خصوص رابطه میان شهید موسوی و شهید صدر گفت: روابط سید عباس با شهید محمد باقر صدر روابط ویژه‌ای بود. سید بسیار تحت تأثیر او بود و به مرجعیت او، رهبریش و ولایتش اعتقاد داشت؛ اما در عین حال، به تمام مراجع دینی نیز احترام می‌گذاشت. 

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: توجه پدرانه، اجتماعی، دینی و شخصی سید عباس به طلاب امری مستمر بود و مهم‌ترین شیوه‌ برای دعوت‌گری که سید عباس بر آنکه تکیه داشت، شب‌ زنده‌داری بود. او یکی از مؤسسان اصلی هیأت علمای بقاع بود.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت سید حسن نصرالله شبکه المنار حزب الله لبنان سید عباس موسوی مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت موسوی گفت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی

دریافت 9 MB کد خبر 6090108

دیگر خبرها

  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش