Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - هر دوی آن‌ها به عنوان خودرو‌های کوچک و مقرون به صرفه‌ای که عملی و همه کاره هستند به حساب می‌آیند، اما تفاوت هایی با هم دارند.

کراس‌ترک : کراس‌ترک دارای یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر است که  می‌توان گفت یک موتور تخت به جای فرمت معمولی چهار سیلندر خطی است. این موتور ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که می توان موتور آن را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT جفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیربکس متغیر پیوسته را می‌توان در حالت کنترل دستی استفاده کرد که هفت دنده از پیش تعیین شده را برای جابجایی با استفاده از دنده‌های پدال روی فرمان ارائه می‌دهد.

به دلیل داشتن سیستم چهار چرخ متحرک، قدرت به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. شایان ذکر است که سیستم چهار چرخ متحرک بسته به گیربکسی که انتخاب می‌شود متفاوت عمل می‌کند.

     

مدل‌های دستی دارای تقسیم قدرت یکنواخت بین چرخ‌های جلو و عقب هستند که ۵۰ درصد قدرت را به چرخ‌های جلو و ۵۰ درصد را به عقب منتقل می‌کند. مدل‌های مجهز به CVT دارای سوگیری بیشتری در جلو هستند، به این معنی که ۶۰ درصد نیرو به چرخ‌های جلو و ۴۰ درصد به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود.

فارستر : فارستر از یک پیشرانه مشابه، اما با موتور بزرگتر استفاده می‌کند. این خودرو از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند که ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. تنها یک جعبه دنده در دسترس است، یک CVT که نیرو را به هر چهار چرخ می‌فرستد.

   

مانند کراس‌ترک، این گیربکس می‌تواند بین هفت نسبت دنده از پیش تعیین شده جابجا شود. همچنین قدرت را بین محور‌های جلو و عقب ۶۰/۴۰ تقسیم می‌کند و دارای حالت X و کنترل فرود از تپه است.

مدل‌های تریم بالاتر دارای دو تنظیمات برای X Mode هستند، یک تنظیمات معمولی و یک حالت سخت‌کوه‌تر که برای شرایط جاده‌ای عمیق‌تر و چسبنده‌تر و شرایط خارج از جاده مناسب است.

فارستر همچنین دارای دو حالت رانندگی Sport Intelligent و Sport (یا Sport Sharp در مدل‌های فارستر Sport)است، که واکنش دریچه گاز و انتقال را تغییر می‌دهند. علاوه بر این، فارستر با استارت/ایست موتور استاندارد عرضه می‌شود که به آن کمک می‌کند تا رتبه سوخت ترکیبی ۲۹ MPG را به دست آورد، که همان کراس‌ترک کوچکتر و کم‌قدرت‌تر است.

   

کراس‌ترک  : کراس‌ترک را می‌توان با فناوری‌های زیادی برای کمک به رانندگان احساس امنیت و تمرکز روی کار رانندگی داشت. تریم‌های ممتاز با پکیج EyeSight یا مدل‌های سطح تریم محدود دارای مجموعه سیستم‌های ایمنی EyeSight هستند که شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و نوسان و کمک حفظ خطوط، تشخیص نقاط کور با کمک تغییر خط و هشدار ترافیک متقابل است. همچنین می‌توانید از کمک نور بالا، چراغ‌های جلوی فرمان پذیر و ترمز خودکار معکوس در کراس‌ترک   استفاده کنید.

فارستر : فارستر بسیاری از تجهیزات مشابه کراس‌ترک  را دارد، اما بر اساس وسایل نقلیه کوچکتر ساخته شده است. به عنوان مثال، Eyesight در فارستر با ترمز خودکار پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و انحراف، کمک حفظ خطوط، مدیریت دریچه گاز قبل از برخورد، و هشدار شروع خودرو پیشرو به صورت استاندارد در فارستر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو کراس ترک چهار چرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت موتور شش سیلندر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این موتور چهار هزار سی سی، در خودرو‌هایی با کاربرد‌های مختلف از جمله بیراهه نورد (آفرود)، باری و خدمات رسان استفاده می‌شود.
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  •  ساعت بازی رئال مادرید مقابل رئال سوسیداد امشب جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • ساخت موتور شش سیلندر
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم