Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس کانادا در جریان تظاهرات مسالمت آمیز اخیر از خشونت بسیار شدیدی برای سرکوب معترضان استفاده کرد.

خبرگزاری میزان – کامیون داران کانادایی در هفته‌های اخیر و در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تظاهرات «کاروان آزادی» را به راه انداختند.

این تظاهرات مسالمت آمیز ابتدا در «اتاوا»، پایتخت کانادا، به راه افتاد و سپس به شهر‌های دیگر نیز کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس کانادا در مواجهه با این تظاهرات دست به خشونت زده و ضمن بازداشت ده‌ها معترض، کامیون‌های بسیاری را نیز توقیف، جریمه و یا با استفاده از یدک کش از شهر خارج کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

یک راننده کامیون کانادایی که در این تظاهرات حضور داشته، می‌گوید که پس از تسلیم شدن، هدف ضرب و شتم شدید پلیس قرار گرفته است.

به گزارش «دیلی میل»، Csaba Vizi، یک راننده کامیون رومانیایی الاصل که به مدت ۲۰ سال در کانادا زندگی می‌کند، یکی از صد‌ها راننده کامیون بود که به محدودیت‌های کرونایی در این کشور اعتراض کرد.

وی در میان ۱۷۰ معترض در اتاوا بود که در آخر هفته گذشته دستگیر شدند؛ تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که این راننده به آرامی خود را تسلیم پلیس می‌کند.

بیشتر بخوانید: سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در کانادا ثبت صدها مورد خشونت پلیس کانادا علیه معترضان در اعتراضات علیه دولت ترودو

او سپس توسط پلیس کانادا به زانو در آمده و نیرو‌های پلیس در حالی که سطح زمین پوشیده از برف بود، او را روی زمین خواباندند.

با این وجود، این راننده در حالی که تسلیم شده، هدف ضرب و شتم پلیس قرار می‌گیرد.

او می‌گوید «آن‌ها اندکی بدنم را شکستند، اما روحم را نه»

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

وی که سه هفته گذشته را در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی گذرانده است، گفت «بنابراین آن‌ها مرا به داخل کشاندند و روی شکم خواباندند.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: کانادا جاستین ترودو حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو حقوق بشر پلیس کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس

اعتراض مخالفان علیه لایحه "ماموران خارجی" در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تفلیس به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد که برای متفرق کردن مردم از گاز فلفل، گلوله‌های لاستیکی و ماشین‌ای آبپاش استفاده کرده و تعدادی از معترضان را بازداشت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، اواخر روز سه‌شنبه، مخالفان قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بار دیگر تظاهرات کرده و خیابان روستاولی در مرکز پایتخت که به پارلمان این کشور منتهی می‌شود را مسدود کردند. 

در این رابطه ساختمان پارلمان برای محافظت توسط پلیس محاصره شد. بعد از مدتی، نیروهای ویژه امنیتی برای متفرق کردن معترضان شروع به استفاده از گلوله‌های لاستیکی و ماشین‌های آبپاش  کردند. آنها حتی به سمت جمعیت گاز اشک آور پرتاب کردند. در پاسخ به تهاجم پلیس، معترضان شروع به پرتاب سنگ و بطری به سمت آنها کردند. بدین ترتیب درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس و ویژه امنیتی در مجاورت ساختمان پارلمان گرجستان شدت گرفت.

وزارت بهداشت گرجستان بامداد امروز، چهارشنبه، گزارش داد که در جریان اعتراضات شب گذشته سه افسر پلیس  زخمی و در بیمارستان بستری شدند.

با این حال، در بیانیه این وزارتخانه به تعداد افراد آسیب دیده از جمع تظاهرکنندگان مسالمت آمیز و خبرنگاران اشاره‌ای نشده است، اما رسانه‌های محلی گزارش دادند که ده‌ها نفر از مردم نیاز به مراقبت‌های پزشکی پیدا کردند.

همزمان یک شبکه تلویزیونی از بازداشت حداقل 15 نفر از معترضان خبر داد. از جمله لوان خابیشویلی، رئیس حزب مخالف گرجستان "جنبش وحدت ملی" در جریان تجمع اعتراضی در تفلیس، بازداشت شد. جنبش وحدت ملی از وزارت امور داخلی خواسته تا امنیت جسمانی خبیشویلی را تضمین کرده و فوراً او را آزاد کند. عکسی از او منتشر شده که در جریان درگیری با پلیس مجروح شده است.

رئیس جمهور گرجستان خواستار عدم استفاده از زور علیه معترضان شد

علاوه بر این، در بحبوحه این حوادث، سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان از وزارت امور داخلی این کشور  خواست تا علیه معترضانی که اکنون در تفلیس علیه لایحه عوامل خارجی تظاهرات می‌کنند، از زور استفاده نکند. 

در پیام درخواست زورابیشویلی آمده است: «من از وزیر امور داخلی می‌خواهم که فوراً از پراکنده کردن تظاهرات مسالمت آمیز مردم و استفاده از زور نامتناسب، خشونت علیه جوانانی که با دست خالی در خیابان تجمع کرده‌اند، خودداری کند. من از وکلای عمومی می‌خواهم که فوراً به این مسئله واکنش نشان دهند تا از هرگونه اقدام خشونت آمیز و غیرقانونی نیروهای ویژه علیه مردم جلوگیری شود.»

رئیس جمهور گرجستان همچنین ابراز اطمینان کرد که این تجمع مسالمت آمیز بوده و هیچ گونه تهدیدی برای نظم و امنیت ایجاد نمی کند، اگر نیروهای پلیس از اقدام خشونت آمیز اجتناب کنند.  

کمیته امور حقوقی پارلمان گرجستان روز دوشنبه لایحه قانونی «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد. در جریان بحث در این باره که 10 ساعت طول کشید، مناظرات داغی بین نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" و مخالفان صورت گرفت و به دلیل نقض قوانین، 14 نماینده مخالف از سالن اخراج شدند. 

این لایحه در اولین قرائت در اواسط آوریل به تصویب رسیده بود. 

هنوز تاریخ ارائه این لایحه برای رای گیری در نشست عمومی پارلمان گرجستان اعلام نشده است.

مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستانقصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون "عوامل خارجی"گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین