Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:42:38 GMT

زلنسکی: اوکراین نمی خواهد تهدیدی برای روسیه باشد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۴۵۶۴

زلنسکی: اوکراین نمی خواهد تهدیدی برای روسیه باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور اوکراین شامگاه چهارشنبه در سخنانی تلویزیونی به زبان روسی گفت: مردم و مقامات اوکراین خواهان صلح هستند.

بر اساس این گزارش، «ولودیمیر زلنسکی» افزود که کشورش نمی خواهد تهدیدی برای روسیه باشد اما در راستای تحقق امنیت برای ملتش تلاش می کند.

زلنسکی گفت: ما نه جنگ سرد می خواهیم نه جنگ گرم اما از خودمان دفاع خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که چندین بار گفتگو با ولادیمیر پوتین همتای روس خود را پیشنهاد کرده است.

این در حالی است که به دنبال درخواست زلنسکی، پارلمان اوکراین طرح وضعیت فوق العاده را در این کشور به جز مناطق دونتسک و لوهانسک از ساعت ۰۰:۰۰ (به وقت محلی) در ۲۴ فوریه تصویب کرد.

این تصمیم با موافقت ۳۳۵ نماینده اتخاذ شد، در حالی که اجرای این تصمیم تنها به موافقت ۲۲۶ نماینده نیاز داشت.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به پارلمان این کشور پیشنهاد کرده بود تا از ساعت ۰۱:۰۰ به وقت مسکو در ۲۴ فوریه، به استثنای مناطق دونتسک و لوهانسک، وضعیت فوق‌العاده در این کشور اعمال شود. این فرمان که در وب سایت پارلمان اوکراین منتشر شده است، وضع اضطراری و فوق العاده را از ساعت ۰۰:۰۰ (۰۱:۰۰ به وقت مسکو) در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ برای مدت ۳۰ روز در سراسر اوکراین در نظر گرفته است. در این فرمان به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک که پوتین استقلال آنها را به رسمیت شناخت، اشاره‌ای نشده است.

پیش از این، اولکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین اعلام کرده بود که قرار است وضعیت فوق العاده در اوکراین به مدت ۳۰ روز اعمال شود و تا ۶۰ روز نیز قابل تمدید است.

به دنبال اقدام ولادیمیر پوتین در مورد شرق اوکراین تنش‌ها تشدید شده و مناطق شرق اوکراین شاهد انفجارها و درگیری‌هایی بوده است.

کد خبر 5432305

منبع: مهر

کلیدواژه: ولادیمیر زلنسکی اوکراین روسیه اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین دونتسک لوهانسک مسکو رژیم صهیونیستی عراق دونباس جو بایدن اتحادیه اروپا سوریه پوتین فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد