Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پیگیری مشکلات بیمه بازنشستگان در اولویت برنامه‌های کمیسیون است گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید با تأمین بودجه اقدام به حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری کند. - اخبار استانها -

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در پاسخ به سوال پیگیری‌های مجلس برای حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری اظهار داشت: برای حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری کمیسیون اجتماعی با جدیت پیگیر موضوع است تا حق مستمری‌بگیران و کارگران به آنان بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری را یکی از برنامه‌های در اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس خواند و تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی وظیفه دارد تدابیری به خرج دهد تا مشکل این افراد در حوزه بیمه تأمین اجتماعی مرتفع شود.

بهروزی‌فر با تأکید بر لزوم تأمین منابع توسط سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت معوقات خود به بازنشستگان ابراز داشت: سازمان تأمین اجتماعی باید در راستای تکالیفی که برای جمعیت هدف خود بر عهده دارد با تأمین بودجه اقدام به حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری کند.

وجود تنها یک بیمارستان تأمین اجتماعی زیبنده استان گیلان نیستمدیران استان گیلان مکلف به تدوین برنامه راهبردی رونق تولید در سال 1401 شدندپرونده‌های زمین‌خواری در استان گیلان 37 درصد افزایش یافت

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خاطرنشان کرد: در حال حاضر لایحه بودجه سال 1401 در مجلس مطرح بوده و در اولویت برنامه‌های مجلس قرار دارد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل لایحه بودجه سال آینده کشور به قانون مقدم بر همه دستور کارها است اظهار داشت: از این رو تا زمان تبدیل لایحه بودجه کشور به قانون تنها این لایحه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد. 

وی تصریح کرد: امیدواریم بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه سال  1401 طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن علنی مجلس با قید دو فوریت بررسی شود و به تصویب نمایندگان برسد که احتمالاً بررسی آن اوایل سال آینده انجام می‌شود.

بهروزی‌فر در پاسخ به پرسش میزان توجه لایحه بودجه سال آینده به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان داشت: یکی از مولفه‌های مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان و در نهایت زمینه‌سازی در راستای تشکیل خانواده و ازدواج آنان است.

وی افزود: در این راستا در لایحه بودجه سال آینده به دلیل اهمیت موضوع اعتباراتی در حوزه اشتغالزایی و زمینه‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده شد و دولت نیز مبلغ قابل توجهی را برای حوزه‌ اشتغال مدنظر قرار داده که مجلس نیز از آن استقبال کرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی درباره اخرین پیگیری‌های انجام شده در راستای حل مشکل آب اشامیدنی روستاهای شهرستان شفت اذعان کرد: برای حل مشکل آب آشامیدنی روستاها در شهرستان‌ها اعتبارات خوبی دیده شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه در این حوزه شاهد اهتمام‌ خوب وزارت نیرو هستیم گفت: تحت عنوان یک طرح جهادی آب‌رسانی به روستاها در حال انجام است و امیدواریم بخشی از مشکلات آشامیدنی این مناطق سال آینده مرتفع شود.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال تأمین اجتماعی سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان