Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@07:48:36 GMT

استاندار کردستان پای درد و دل مردم نشست

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۴۸۰۳

استاندار کردستان پای درد و دل مردم نشست

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر روز چهارشنبه را نشان می دهد، ساعتی که شاغلان در هر دستگاه اجرایی و یا مشاغل آزاد دارند استراحت می کنند تا برای کار نوبت عصر و یا انجام امور روزمره، توانی دوباره بگیرند اما در محوطه استانداری رفت و آمد عده ای به چشم می خورد.

به طبقه دوم و اتاق جلسات استانداری می روم ، چند نفری نشسته اند تا به نوبت به اتاق ملاقات با استاندار بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادشان حدود ۱۰ نفری است، سه نفر باهم، چهار نفر باهم، یکی تنها، نشسته اند؛ دارند آخرین مشورتهایشان را باهم در میان می گذارند تا مطلب جامع تری را به استاندار منتقل کنند.

آرد مریوان بیخته نمی شود

صدیق رسولی از مریوان آمده است، صاحب یک کارخانه آرد است که حالا انگار آردش را بیخته و الکش را بخاطر حذف آرد آزاد آویخته است.

کارخانه او در سه کیلومتری مریوان است و اگر گندم برای تبدیل به آرد داشته باشد، ۶۰ نفر در کارخانه اش مشغول به کار می شوند.

وی با بیان اینکه سالهاست دارد مشکل قطع گندم کارخانه اش را پیگیری می کند، افزود: ۲.۵ سال است پروانه بهره برداری گرفته ام و کارخانه ام تجهیزات مورد نیاز را دارد و برای راه اندزی آن ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کردهام.

رسولی گفت: از سال ۱۳۹۱ مشغول احداث بودم و از ۱۳۹۸ که پروانه بهره برداری گرفته ام برای تامین گندم در مضیقه اهستم و همه این مشکلات به خاطر این بوده که در دولت نهم و دهم تعهد دادم که از سهمیه دولتی استفاده نکنم و حالا که کارخانه ام به اتمام رسیده گندمی برای آرد کردن ندارم چون آرد نانوایی ها سهمیه شده و دیگر از آزاد خبری نیست.

این کارخانه دار مریوانی استاندار را در سفر  به مریوان دیده و مشکلش را در میان گذاشته بود و دیشب از استانداری با او تماس گرفته بودند تا امروز برای بررسی بیشتر به سنندج بیاید.

او مصرف آرد مریوان را ۲ هزار تن در ماه اعلام کرد که در حال حاضر از کارخانه های دیگر تامین می شود در حالیکه که اگر کارخانه او راه اندازی شود توان تامین ماهانه سه هزار تن آرد را دارد.

رسولی روانه اتاق ملاقات با استاندار می شود و من به سراغ یکی دیگر از مراجعه کنندگان می روم.

معلمان بی کلاس و مدرسه

دسته دیگری از مراجعان امروز، معلمانی بودند که سال ۱۳۵۹ و در پی انحلال آموزش و پرورش در کردستان، از کار بیکار می شوند و دیگر نمی توانند رنگ درس و مدرسه را ببینند.

سید احمد رحیمی نیا به همراه مرضیه مرادویسی و ناصر برهانی باهم آمده اند و نماینده تعدادی از معلمانی هستند که از همان سال دنبال این هستند تا به گفته خودشان قطورترین پرونده قضایی بررسی شود.

وی به سال ۱۳۸۸ و سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان اشاره کرد که به دستور ایشان، هیاتی از وزارت آموزش و پرورش برای بررسی مشکل به استان می آیند .

رحیمی نیا با بیان اینکه در دولتهای مختلف پیگیر بوده اند وبه دستور رهبر معظم انقلاب در آن سال اشاره کرد که بر اساس آن این دسته از معلمان نباید دغدغه معیشیتی داشته باشند از نامه ای گفت که توسط رهبری صادر شد و جملات جالبی برای دفاع از این معلمان در آن بود اما وزارت آموزش و پروش دولتهای مختلف به آن توجه نکرده اند .

به گفته این شهروند سنندجی از ۸۰۰ معلمی که اوایل انقلاب از کار بیکار شدند، تمام این سالها یا بیکار بوده اند یا به مشاغل کاذب روی آورده اند.

او اگر معلم بود حالا سالها از دوران بازنشستگیش گذشته بود و حالا با حسرت اضافه می کند: هرجا می رویم مهر اخراجی بر پیشانی داریم در حالی که فله ای اخراج شدیم و از ۸۰۰ معلمی که اخراج شدیم۳۰ درصد در زمان ستمشاهی در زندانهای ساواک  بوده ایم.

رحیمی نیا گفت: از این تعداد حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر زنده ایم و بقیه در حسرت دیدن دوباره کلاس و مدرسه از دنیا رفتند و حالا ما آمده ایم تا یک بار دیگر ین خواسته خود را با دولتی مطرح کنیم که دارد قاطعانه امور ملت را پیگیری می کند.

از روستای قلعه گاه تا استانداری کردستان

چهار نفر از اعضای شورای روستای قلعه گاه از کامیاران به استانداری آمده اند و برگه های زیادی با خود دارند که مدام آنها را بررسی می کنند و به هم توصیه هایی دارند تا حرفشان یکی شود.

 آمده اند تا از معدنی بگویند که سال ۱۳۷۱ در روستایشان کشف شده است.

آنها این معدن را به ضرر کشاورزی و دامداری خود می دانند و به فردی از اهالی روستا اشاره کردند که به گفته خودشان خیانت کرده و ۴۰درصد معدن را در اختیار دارد و حالا قرار است کار خود را با شریکش آغاز کنند.

این روستاییان گفتند که سال ۱۳۹۳ محیط زیست، پرخطر بودن فعالیت این معدن برای اهالی روستا را تایید کرده است.

شهر بدون بانک

اعضای شورای شهر توپ آغاج بیجار هم برای طرح مشکلات شهرشان آمده بودند، آب، جاده، نبود پاسگاه انتظامی و شعبه بانک از جمله این مشکلات بود.

علی راستگو از اعضای شورای شهر گفت: شهر ما حتی یک شعبه بانک ندارد وتنها شعبه پست بانک هم یکی دو هفتهای است که جمع شده و دیگر فعالیت ندارد.

او اضافه کرد: شهرداری هم ماشین آلات کافی ندارد و اعتبار این نهاد برای تامین نیاز شهر و حتی حقوق کارکنانش کفاف نم دهد.

سیل خیز بودن این شهر و لزوم تامین اعتبار برای دیوار ساحلی هم مشکلی بود که راستگو به آن اشاره کرد و افزود: امروز استاندار قرار جلسه بعدی را با حضور معاون اموز عمرانی خود گذاشت تا احداث این دیوار بررسی شود.

علی راستگو گفت که امید بسیاری برای رفع شدن مشکلات شهرشان را دارند.

تنگنای تولید در کردستان

حجت الله زارعی هم گفت که صنعتگر است  و یک واحد ریخته گری ذوب فلزات صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک قروه دارد.

او ابراز امیدواری کرد که قدم استاندار برای تولید و اشتغال مبارک باشد و درباره مشکلش گفت: در اوج تولید تسهیلات مختصری گرفتم که تولیدم به مشکل خورد و به بانک مقروض شدم که با مساعدت رییس شورای هماهنگی بانکهای استان نامه ای به تهران  ارسال شد تا بر اساس قرارداد اولیه تسویه حساب کنم.

زارعی افزود: الان هم برای تداوم فعالیت واحد خود که از صنایع مادر هر کشوری است آمده ام.

او گلایه ای هم ای تنگناهای تولید در کردستان گفت و اضافه کرد: در کردستان بهایی به تولید داده نشده و امیدواریم در این دولت با رفع موانع تولید بشود کردستان را هم در عرصه تولید بالا برد و به منویات رهبر معظم انقلاب برای رونق تولید جامه عمل پوشاند.

کم کردن فاصله بین مردم و مسوولان

استاندار کردستان که به گفته خود به کم کردن فاصله بین مردم و مسوولان معتقد است، درباره ملاقاتهای مردمی گفت: معتقدم یکی از کارهایی که باید در استان انجام شود کم کردن فاصله بین مردم و مسوولان است تا دسترسی مردم به مسوولان که خادمان آنها هستند راحت تر شود.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: تراکم مشغله همه مدیران مانع از این بود تا وقت بیشتری برای ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با آنها داشته باشند و برای همین این برنامه ثابت هفتگی در استانداری گنجانده شد تا شخصا در جریان مشکلات و خواسته های مردم قرار گیرم.

وی گفت: در سفر به شهرستانها هم ۲ ساعت ملاقات با مردم در برنامه های قرار دارد تا آنهایی که امکان حضور در مرکز استان را ندارند، در این سفرها خواسته های خود را مطرح کنند.

استاندار کردستان گفت: گاهی افرادی هستند که مشکل آنها از مسیر طبیعی برطرف نمی وشد و نیاز به پیگیری آن از مراجع بالا دارند که این نشستها می تواند مفید باشد و گاهی هم درخواستهایی به خاطر موانع قانونی و محدودیتها که امکان تحقق ندارد، برای اقناع و یا پیدا کردن یک راه دیگر تلاش می شودتا موضوع تعیین تکلیف شود.

وی این دیدارها و پیگیری کار مردم را عاملی برای از بین بردن خستگی مدیران دانست.

امید در دل مردم

همه ما گاهی برای کاهش بار روانی دغدغه های خود دنبال یک گوش شنوا هستیم حتی اگر مشکلمان حل نشود.

گاهی مشکلمان درباره شغل و کاری است که داریم که این شغل اگر آزاد باشد و  با زندگی و معیشت گره بخورد، باید به سراغ مسوولان رفت و آز آنها چاره جویی کرد.

شاید همه آنهایی که برای پیگیری مشکل خود با استاندار و دیگر مسوولان دیدار می کنند، نتوانند و نشود که همه گیر و گرفتهای خود را رفع کنند ولی همین که امیدی برای روشن شدن تکلیف خود پیدا کرده اند باز هم به آینده امیدوار می شوند.

برچسب‌ها شورای شهر کردستان سنندج وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر کردستان سنندج شورای شهر کردستان سنندج وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • دولت دنبال رفع دغدغه‌های معلمان است + فیلم
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج