Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

 

پیشنهاد ساخت ۴۶ هزار سوئیت متأهلی برای اسکان دانشجویان متاهل در بودجه سال آینده


رئیس صندوق رفاه دانشجویان از پیشنهاد ساخت ۴۶ هزار سوئیت متأهلی برای اسکان دانشجویان متاهل در بودجه سال آینده به دولت خبر داد.

مسعود گنجی درباره ثبت نام بیمه دانشجویی گفت: از نظر مالی این بیمه هیچگونه بار مالی متوجه صندوق رفاه نمی‌کند و سازمان تامین اجتماعی متولی بیمه دانشجویی است و زمان آغاز و ثبت نام توسط این سازمان اعلام می‌شود و تا جایی که اطلاع داده شده در حال حاضر افراد می‌توانند با مراجعه به سایت آن سازمان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 


وی درباره آخرین مهلت دانشگاه‌ها برای ارائه اطلاعات به صندوق رفاه در زمینه وام‌های تحصیلی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وام‌های تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۱_۱۴۰۰ را به دلیل تعداد زیاد مراجعان به دو قسمت تقسیم کرده است؛ به طوری که ثبت‌نام سه وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن از اوایل بهمن ماه آغاز شده است و دانشجویان برای دریافت این سه وام باید تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: ثبت نام دو وام ضروری و وام ویژه دکتری از ۲۷ فروردین ماه آغاز می‌شود.

شرایط دریافت و ثبت‌نام ارز دانشجویی


براساس اعلام سازمان امور دانشجویان تمام دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی می‌توانند در خواست خود را ثبت کنند.

بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان و با توجه به نامه شماره، ۳۳۵۴۲۴.۰۰ مورخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی تمام دانشجویان شاغل به تحصیل واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی، می‌توانند  در خواست خود را ثبت کرده و فرم‌های لازم به‌همراه مدارک پیوست را تکمیل و در سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir/ بارگذاری کنند.

بر اساس این گزارش، سازمان امور دانشجویان فقط موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان بوده، روند و ضوابط پرداخت ارز بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی است، ضمناً تأمین و پرداخت ارز دانشجویی اعم از مقرری و شهریه به نرخ بازار مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) است.

 


فاطمی‌پور: طرح اندیشه تمدن‌ساز راهی برای حضور اساتید در فعالیت‌های فرهنگی


معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از شرکت بیش از ۱۱ هزار استاد دانشگاه در «اندیشه تمدن ساز» خبر داد.

حجت الاسلام فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ، با اشاره به برگزاری طرح «اندیشه تمدن ساز» با محوریت اساتید دانشگاه‌ها و ورود آن‌ها به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: یکی از مواردی که با مجازی شدن آموزش‌ها در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شد تا ماموریت نهاد رهبری روی زمین نماند برگزاری طرح «اندیشه تمدن ساز» بود. زمانی که دانشگاه‌ها روال عادی خود را طی می‌کرد و آموزش ها، جلسات و نشست‌ها به صورت حضوری بود، جلسات هم اندیشی اساتید برگزارمی شد که کمک می‌کرد به فهم بهتر مسائل در کف دانشگاهها، اما با تعطیلی دانشگاه‌ها و رفتن به سمت آموزش‌های مجازی این فرصت از دست رفت و برگزاری هم اندیشی‌ها در فضای مجازی با مشکلاتی مواجه بود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم اساتید را در فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها داشته باشیم «طرح اندیشه تمدن ساز» طراحی شد و برای اولین بار این طرح از سوی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها آزاد اجرایی شد که استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت و نتایج موثری در طرح مباحث فرهنگی از سوی اساتید دانشگاه‌ها داشت.


رؤسای قرارگاه‌های استانی راهیان نور شهید علم‌الهدی منصوب شدند


رؤسای جدید دانشگاه‌های مادر کشور، در احکام جداگانه از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس قرارگاه راهیان نور شهید علم‌الهدی استان منصوب شدند.

رؤسای جدید دانشگاه‌های اراک، ارومیه، اصفهان، ایلام، بجنورد، بوعلی سینای همدان، بیرجند، بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، تبریز، خلیج فارس بوشهر، رازی کرمانشاه، زنجان، شهرکرد، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، شیراز، فردوسی مشهد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان، یاسوج و یزد در احکام جداگانه از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس قرارگاه راهیان نور شهید علم الهدی استان منصوب شدند.


تمدید مهلت شرکت در طرح بخشودگی صندوق رفاه دانشجویان


مهلت شرکت در طرح حمایتی عید تا عید صندوق رفاه ویژه دانشجویان و دانش آموختگان بدهکار برای دومین بار تا ۱۰ اسفند تمدید شد.

 بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مهلت شرکت در طرح حمایتی عید تا عید ویژه دانشجویان و دانش آموختگان به مناسبت عید مبعث و با توجه به درخواست بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان برای دومین بار تا ۱۰ اسفند تمدید شد.

دانشجویان و دانش آموختگان گرامی که از تسهیلات و وام‌های صندوق رفاه دانشجویان بهره‌مند گردیده و دارای اقساط معوق می‌باشند به شرح ادامه می‌توانند از مزایای طرح عید تا عید بهره‌مند گردند.

 

اصلاحیه مصوبه «ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور» ابلاغ شد


سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب اصلاحیه مصوبه «ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور» که در جلسات ۱۴۹ و ۱۵۰ مورخ ۱۱‏/۰۳‏/۱۴۰۰ و ۲۵‏/۰۳‏/۱۴۰۰ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

 اصلاحیه مصوبه «ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور» به شرح ذیل است:

اصلاحیه مصوبه «ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور» مصوب جلسات ۱۴۹ و ۱۵۰ مورخ ۱۱‏/۰۳‏/۱۴۰۰ و ۲۵‏/۰۳‏/۱۴۰۰ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور (ابلاغیه شماره ۶۲۰۶‏/۱۴۰۰‏/دش مورخ ۲۱‏/۰۴‏/۱۴۰۰) به شرح ذیل برای اجرا، ابلاغ می‌شود:

نظر به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۹۵۳۰۵‏/و مورخ ۴‏/۰۵‏/۱۴۰۰ مبنی بر اصلاح بند‌هایی از ابلاغیه شماره ۶۲۰۶‏/۱۴۰۰‏/دش مورخ ۲۱‏/۰۴‏/۱۴۰۰ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص تعیین وضعیت ساماندهی موسسات آموزش عالی در فاز اول و بنا بر گزارش آن وزارتخانه در جلسه ۱۵۸ مورخ ۱۲‏/۱۱‏/۱۴۰۰ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، موارد ذیل اصلاح و جهت اجرا ابلاغ می‌گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمه دانشجویی خوابگاه متاهلی بودجه 1401 صندوق رفاه دانشجویان ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور دانشجویان و دانش آموختگان صندوق رفاه دانشجویان اندیشه تمدن ساز اصلاحیه مصوبه دانشگاه ها شرایط دریافت ارز دانشجویی نهاد رهبری بر اساس ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی