Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-حجت الاسلام احمدحسین فلاحی ضمن انتقاد از هجمه‌های وارد شده به طرح حمایت از کاربران فضای مجازی گفت: این طرح براساس رأی نمایندگان در صحن به رغم مخالفت برخی مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی قرار گرفته، بدین معنی که نمایندگان مجلس بررسی این طرح را به کمیسیون مشترک سپردند.

او گفت: یکی از ایراداتی که معاونت قوانین مجلس به مصوبه این کمیسیون وارد دانسته این است که براساس ماده ۱۴۲ آیین داخلی مجلس، جهت بررسی به مرکز پژوهش‌ها ارائه نشده که این خلاف واقع است، چرا که کمیسیون مشترک در ابتدا این طرح را برای مدت ۲۰ روز در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار داد، سپس آن‌ها درخواست تمدید مدت بررسی آن را کردند، بنابراین این طرح تا ۵۰ روز در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر این طرح در ۵۰ جلسه در کمیسیون نیز بررسی شده که در ۱۰ جلسه از آن رئیس مجلس و هیات رئیسه حضور داشتند.

فلاحی در ادامه گفت: این طرح چند بار ویراستاری شده و از سوی کارشناسان و صاحب نظران تغییراتی در آن اعمال شد، ضمن اینکه از ۳۷ ماده به ۲۱ ماده کاهش و عنوان آن نیز از "طرح صیانت از حضور کاربران فضای مجازی" به "طرح حمایت از کاربران فضای مجازی" تغییر یافت، آخرین نسخه در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ آماده شده و آخرین ویراستاری نیز در بهمن ماه امسال انجام شد و نسخه‌ای از آن نیز در اختیار رسانه‌ها و نمایندگان مجلس قرار گرفت.

این نماینده از مردم، دغدغه‌مندان و صاحب نظران به ویژه نمایندگان مجلس خواست که با علم به محتوای این طرح اظهارنظر کنند، چرا که برخی حتی بدون دانستن عنوان جدید و محتوای این طرح به انتقاد از آن می‌پردازند.

فلاحی گفت: البته هیات رئیسه کمیسیون مشترک نیز باید در این زمینه روشنگری می‌کرده و محتوای این طرح را تببین می‌کردند، اما درحال حاضر نیز محتوای این طرح در فضای مجازی موجود است و افراد می‌توانند برای اطلاع از آن و دستیابی به واقعیت، متن آن را مطالعه کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم گفت:امیدوارم ذهن مردم نسبت به این طرح مخدوش نشود، چرا که بخشی اعظمی از مخالفان این طرح افرادی هستند که ملت ایران را تحریم دارویی کرده اند و امروز دلسوز آن‌ها شده اند و علیه طرحی انتقاد می‌کنند که برای نظام تنظیم گری فضای مجازی ارائه شده است، بنابراین مردم باید هوشیار باشند و بدانند رسانه‌های بیگانه و سلطنت طلب‌ها در حال مبارزه با این طرح هستند، بنابراین حتما دارای یک امتیاز و نقطه مثبتی است که به آن هجمه وارد می‌کنند.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح صیانت کاربران فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوز‌های مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید