Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم و کارشناسان شهری بر این باورند که این شهر با داشتن جاذبه های طبیعی کم نظیر و آب و هوایی مفرح و با نشاط به علت کمبودهای تاریخی در زیرساخت های شهری آنگونه که باید نتوانسته ضریب گردشگری خود را متناسب با این داشته ها افزایش دهد و جایگاه خود را به عنوان یک شهر توریست پذیر ارتقا بخشد .

 آنان معتقدند که شهر یاسوج در زمینه فضای سبز، چاله ها در شهر، المان ها، آسفالت، جداول، معوق شدن پرداخت حقوق کارگران، سیما و منظر شهری با مشکل اساسی رو بروست و تحول در این زمینه ها نیار به اقدامات جدی در حوزه شهرداری و شورای شهر در راستای تقویت عمران شهری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه بارها و بارها از سوی مسئولان ارشد و میانی استان کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره شده همین هست که اعتبارات شهرداری یاسوج به جای آن که بیشتر در حوزه عمران شهری به مصرف برسد ، طی این سال های گذشته صرفا در حوزه تامین حقوق کارگری ، کارمندی و دیگر اعتبارات هزینه جاری و جنبی می شود.

عضو شورای شهر یاسوج در این باره می‌گوید: با توجه به اعتبارات حداقلی این شهرداری که سالانه ۱۱۰ میلیارد تومان بوده ،حدود ۹۰ میلیارد تومان آن هزینه حقوق پرسنل است و قطعا با تنها ۳۰ میلیارد تومان اعتبار باقی مانده توسعه و عمران شهری آن هم با سطح وسیع نیازها ، کار دشواری را مقابل این مجموعه قرار داده است.

عطاءالله دانشی  ادامه داد: استاندار استان تاکید جدی بر مقوله توسعه زیرساخت های شهری در حوزه شهرداری و بهبود مبلمان شهری دارد و باید شهرداری یاسوج شهر چاره اندیشی دقیقی برای تخصیص اعتبارات داشته باشند.

دانشی ابراز داشت: مقرر شده که طرح ها و برنامه های پیشنهادی شهردار یاسوج در اختیار استاندار قرار گیرد تا بر اساس آن برای گرفتن اعتبار از مرکز چانه زنی شود اما هنوز هیچ طرح و برنامه ای از طرف شهرداری به استاندار ارائه داده نشده است.

وی تصریح کرد: استاندار استان چند روز پیش اعلام کرده بود که اعتباراتی که به شهرداری داده شده در محل خود هزینه نمی شود و این یک ایراد است.

عضو شورای شهر یاسوج ابراز داشت: بخش هزینه ای و حقوق کارکنان شهرداری از این محل تامین شده بود.

اقدامات شهرداری یاسوج هر ۶ ماهه در اختیار شورای شهر قرار گیرد

دانشی بیان کرد: طبق قانون باید شهردار و متولیان امور شهری  هر ۶ ماه یکبار برنامه ها و هزینه های مالی خود را در اختیار شورای شهر قرار دهند که هنوز این اطلاعات در اختیار شورای شهر قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: برای اینکه ابهامی در کار نباشد و شفاف سازی صورت گیرد انتشار این برنامه ها در فضای مجازی هم کمک کار خواهد بود.

بدنه شهرداری یاسوج از لحاظ نیرو حجیم شده است

عضو شورای شهر یاسوج تاکید کرد: تعداد نیروهای کارگر و کارمند شهرداری یاسوج  پرشمار شده و در واقع باید اذعان داشت که بدنه شهرداری به لحاظ تعداد نیرو حجیم شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که دائما به این نیروها هم افزوده می شود و برخی ها بدون در نظر گرفتن چارت به بدنه شهرداری آورده شده اند.
متخصص خود شهرداری در معاونت های خود بهره ببرد.عضو شورای شهر یاسوج  با اعلام اینکه جابه جایی نیروها در شهرداری با سلیقه ای خاص صورت گرفته است و جای اشکا دارد تصریح کرد : نیروهای با تجربه ای در بدنه شهرداری وجود دارد که دیگر نیازی به ؟آوردن نیروهای از خارج این حوزه نیست .

قرارداد کارگران شهرداری نیاز به بازبینی دارد 

دانشی بیان کرد: بیشتر قرارداد های کارگران با پیمانکاران یک طرفه و به نفع پیمانکار است که این مهم ضورت نیاز به بازبینی این قرار دادها را  با توجه به وضعیت اعتباری امروزی دوچندان کرده است .

عضو شورای شهر یاسوج ابراز داشت: کارگر دلخوش به این است که مشغول کار شده اما پس از چندی بیمه و حقوق آن ها به درستی پرداخت نمی شود تا جایی که  در بحث پرداخت حقوق کارگران و کارمندانش شهرداری با بحران ۹ ماهه عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران معترض مواجه می شود.

طراحی زیر گذر و رو گذر در هفت تا میدان شهدا یک ضرورت است

عضو شورای شهر یاسوج  با اشاره به اینکه در موضوع ترافیک معضل اساسی در شهر وجود دارد که با ایجاد این زیر گذر و رو گذر  می توان به تسهیل ترددها کمک کرد اظهار داشت : طراحی یک زیر گذر و یک رو گذر در شهر یاسوج ضرورت  دراد .

دانشی با بیان این مطلب که قرار است موسسه خاتم برای احداث این زیرساخت های شهری در یاسوج حضور یابد افزود: هزینه این طرح با پیگیری متولیان در استان فراهم شده و قطعا با تحقق آن شهر توسعه خوبی خواهد یافت.

نبود درآمد پایدار عمده مشکل شهرداری یاسوج است

عضو شورای شهر یاسوج با تاکید براینکه  مشکل شهرداری یاسوج بی بهره ماندن از درآمد پایدار به عنوان یک معضل اساسی است اظهار داشت: در سنوات گذشته به موضوع صنایع آلاینده توجهی نشده ، در حالی که باید به سیستم به روز مجهز شوند و عوارض از آن ها گرفته شود.

دانشی تصریح کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق در گمرک یاسوج موجود هستند که عوارض به این کالاها تعلق می گیرد ولی شهرداری از این موضوع بدور مانده است .

عضو شورای شهر ابراز داشت: در خصوص ایجاد درآمد پایدار نیز مقرر شده که بحث ممیزی املاک در یاسوج اجرایی شود تا از املاک، ساختمان ها و زمین ها عوارض گرفته شود.

دیگر مشکلات شهر یاسوج  

وی تاکید کرد: ناوگان شهری یاسوج با مشکل جدی مواجه است و در این زمینه کمیت و کیفیتی وجود ندارد.

دانشی گفت: بیشتر ناوگان شهری مستهلک شده اند در بحث ایستگاه‌ها وضعیت شهر در بعد از ظهرها در شهر یاسوج نگران کننده است و حتی راهی برای عابران پیاده هم وجود ندارد.

عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: در خصوص نبود پارکینگ در سطح شهر یاسوج نیز معضل وجود دارد و چاره اندیشی برای این کار نشده است.

وی عنوان کرد: ۲ پل هوایی یاسوج مجهز نیستند که باید تجهیز شوند و حتی از پله های برقی استفاده شود.

دانشی ادامه داد: روشنایی معابر و خیابان های شهر مناسب نیست و در دل شب مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کرده است.

وی گفت: طی سال های گذشته تاکنون  کار فرهنگی در شهرداری یاسوج صورت نگرفته و حتی تالار قابل قبولی برای برگزاری برنامه های فرهنگی وجود ندارد.

تاگید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ساماندهی ورودی شهرهای استان 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با تاکید بر ساماندهی ورودی شهرهای استان، گفت: برای ساماندهی ورودی شهرهای استان اعتبارات خوبی طی سالهای اخیر در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شده اما کاری در حوزه ساماندهی شهری  صورت نگرفته و تنها صرف حقوق کارگران و کارکنان شده است.

سید علی احمد زاده بیان کرد: شهرداری‌های استان نیروی مازاد جذب کرده اند و حجیم شده اند، طوری که غالب شهرداری‌های استان دو برابر ظرفیت نیرو جذب کرده و مشکلاتی را در خدمات رسانی شهری  پدید آورده اند.

احمدزاده بیان کرد: با توجه به وضعیت شهرداری‌ها ناچاریم اعتبارات ورودی‌ شهرهای استان را از شهرداری‌ها جدا کرده و از دستگاهی همچون راه و شهرسازی بخواهیم ورودی‌ها را سامان دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در  طول یکسال گذشته ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری یاسوج پول داده ایم اما حتی یک جدول هم رنگ‌آمیزی نشده که ضعف در قانون شهرداری‌ها مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است.

مساعدت ۸۰۰میلیاردریالی از محل آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری های استان 

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره گفت: در مدت یک سال اخیر ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری های استان تزریق شده است.

کیامرث حاجی زاده اظهار داشت: در همین مدت چهار ماهه با پیگیری های استاندار ۵۱۰ میلیارد ریال به شهرداری های استان اعتبار پرداخت شده است.

وی افزود: کمک های شایانی به شهرداری های استان شده اما باید استفاده بهتری از این اعتبارات شود و زیرساخت های عمرانی توسط شهرداران تغییر کنند و مبلمان شهر ها در خور مردم باشد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ورودی شهرهای استان سیمای خوبی ندارند و تنها در ۲ شهر استان در بهبود ورودی های آن ها اقداماتی صورت گرفته است.

حاجی زاده ابراز داشت: برخی از شهرداری های استان از انباشت نیروهای غیر متخصص کمر خم کرده اند و دچار مشکلات مالی فراوان شده اند.

وی ادامه داد: شهر های مختلف استان زمینه ایجاد درآمد پایدار را دارند و باید شهرداران چابک تر از گذشته این ظرفیت ها را شناسایی و درآمدزایی کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع دو شهر استان شامل دهدشت و یاسوج پس از سال ها پیگیری و تعیین تکلیف شدند.

حاجی زاده تصریح کرد: طرح جامع شهر یاسوج در شورای عالی مصوب شده و ظرف یک ماه آینده ابلاغ می شود.

پاسخ کوتاه شهردار یاسوج 

نستهن مقدم شهردار یاسوج هم بدون اشاره به آمار و ارقام خاصی در حوزه عمران شهری ، به خبرنگار ایرنا گفت : طی سالهای اخیر کارها و اقدامات موثری در حوزه تقویت زیرساخت های شهری یاسوج انجام گرفته است که بزودی در نشستی مطبوعاتی و رسانه ای در این خصوص شفاف سازی خواهد کرد.

برچسب‌ها شورای شهر کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شورای شهر کهگیلویه و بویراحمد یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد شهرداری های استان عضو شورای شهر یاسوج ورودی شهرهای استان زیرساخت های شهری شهرداری یاسوج میلیارد تومان بدنه شهرداری درآمد پایدار عمران شهری برنامه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین برنامه رشد اقتصادی سال۱۴۰۳در راستایی برنامه‌های توسعه خبر داد.

جهانگیر شاهینی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه رشد اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد باید بر مبنای سند آمایش سرزمین، چشم انداز، نظریه پایه، سند توسعه و مدل توسعه پایدار استان تدوین شود.

وی اظهارکرد: برای تحقق رشد اقتصادی  در سال ۱۴۰۳ نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، تجارت، بازرگانی، خدمات، گردشگری و... هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تمامی عوامل  موثر از جمله منابع انسانی، منابع مادی، منابع اطلاعاتی و فیزیکی باید مورد توجه قرار گیرد. برنامه رشد اقتصادی نیازمند زمان، برنامه و توجه به تمام ابعاد است.

شاهینی بر لزوم استفاده از نخبگان و خبرگان و کارشناسان دستگاههای اجرایی برای تدوین برنامه رشد اقتصادی استان تاکید و تصریح کرد: تحقق رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی ماموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایسنا، در راستای تحقق شعار سال مبنی بر«جهش تولید با مشارکت مردم» و بر اساس ضوابط  ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، نشست هم‌اندیشی به منظور تبیین برنامه رشد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳، در محل سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور رئیس سازمان،  روسا و اساتید دانشگاه‌های استان، مدیران، معاونین و کارشناسان دستگاه اجرایی استان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهر قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است
  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • تسویه ۲۰ همتی با بانک‌ها از طریق واریز و برداشت/ کارنامه موفق مدیریت شهری در اداره پایتخت
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول