Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:45:22 GMT

کودکان در چنگال اُمیکرون

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۵۲۵۵

کودکان در چنگال اُمیکرون

دکتر یونس پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: باتوجه به کاهش سن ابتلا و واکسیناسیون ناکافی در کودکان، شاهد مرگ و میر در آنها براثر این بیماری هستیم، به عبارتی مرگ ناشی از سویه امیکرون در کودکان هم گزارش شده است.

وی به خانواده ها توصیه کرد که بیشتر مراقب کودکان خود باشند و در صورت علائمی چون تب بالا، اسهال، ضعف و بی حالی و احساس تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت افزود: این سویه در ابتدا، بسیار شبیه سرماخوردگی است، به همین دلیل خانواده ها کودکان مبتلا را دیرتر به پزشک یا مراکز درمانی می برند و این موضوع سبب ایجاد مشکلات جدی شده است.

پناهی یادآور شد: با توجه به اینکه این فصل، فصل سرماخوردگی است، خانواده ها فکر می کنند کودک آنها دچار سرماخوردگی شده و دیرتر به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه می کنند که این موضوع می تواند مشکلات جدی برای فرزندان آنان به وجود آورد.

امیکرون کشنده است

وی همچنین اظهار داشت: امیکرون هرچند بیماری زایی کمتری نسبت به سویه های قبلی به خصوص دلتا دارد اما کشنده است و  مردم نباید ساده انگاری کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم توصیه کرد که ضمن تکمیل واکسیناسیون، توصیه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی ها را به دقت رعایت کنند.

پناهی، سرعت انتشار این سویه را بسیار بالا اعلام کرد و گفت: اگر مبتلایان به کرونا دچار بیماری زمینه ای نباشند با استراحت و قرنطینه پنج تا هفت روزه بهبود پیدا می کنند.

وی ادامه داد: اگر بیماران دارای مشکلات زمینه ای باشند، در معرض مشکلات جدی قرار می گیرند، این موضوع سبب افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا هم شده است.

امیکرون، سویه قالب در گردش کشور 

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر سویه قالب ویروس کرونا در گردش کشور امیکرون است، اما این موضوع به این معنی نیست که اصلا دلتا در ایران وجود ندارد.

پناهی افزود: تاکنون ترکیب دلتا و امیکرون در کشور گزارش نشده است، مراکز آزمایشگاهی مرجع کووید ۱۹ داخل کشور هم تاکنون این مورد را تایید نکرده اند.

وی با یادآوری اینکه تعداد مراجعان و بستری در مراکز درمانی از سویه دلتا کمتر است، گفت: این موضوع در مورد مرگ و میر هم صدق می کند در سویه دلتا تعداد فوت شدگان روزانه به بیش از ۷۰۰ نفر رسید که اما در این سویه در حال حاضر به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که رعایت پروتکل ها در سویه دلتا بیشتر بوده و امیدواریم این موضوع دوباره به وضعیت مطلوب برگردد و مردم بیشتر توصیه های بهداشتی به خصوص ماسک را استفاده کنند.

 به گزارش ایرنا،  سازمان جهانی بهداشت ۲۶ نوامبر (پنجم آذرماه ۱۴۰۰) سویه امیکرون را با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، دارای جهش‌های چندگانه است که باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

 اپیدمیولوژیست ها و متخصصان تاکید دارند با توجه به ورود پیک ششم کرونا، مردم باید مواردی را به دقت رعایت کنند که یکی از مهم ترین آنها تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است. تکمیل واکسیناسیون همه اقشار در هر سنی طبق پروتکل های وزارت بهداشت اکیدا توصیه می‌شود و این کار باید در اسرع وقت انجام شود.

به گفته آنها با توجه به اینکه تحقیقات نشان می دهد افرادی که سه نوبت واکسن کرونا با اثربخشی بالا را تزریق کرده اند درصورت ابتلا به امیکرون با یک بیماری خفیف روبرو می شوند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۷ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۷۲۶ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۳۴۰ نفر بیمار جدید نیز در کشور شناسایی شد.

برچسب‌ها اومیکرون ماسک طب کودکان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون ماسک طب کودکان اومیکرون ماسک طب کودکان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت

احسان حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ابلاغ جدید وزارت بهداشت بیان کرد: در راستای بهره مندی عادلانه تمام افراد جامعه از نظام سلامت و حمایت مالی و جوانی جمعیت و ترغیب به فرزند آوری از اواخر سال ۱۴۰۲ قانون رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول بیمارستان امیر سمنان به عنوان بیمارستان اصلی ویژه اطفال میزبان این طرح بود، تاکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای ۱۴۰۳ در تمام بیمارستان های تحت پوشش خود این طرح را اجرایی کرده است.

انواع خدمات

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان توضیح داد: در مراکز دولتی تمام کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه های پایه با حمایت ۱۰۰ درصدی سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت می کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده رایگان به کودکان زیر هفت سال در دو بخش تشخیصی و درمانی است، تاکید کرد: برای مثال اگر بیمار زیر هفت سالی با بیماری گوارشی به مرکز درمانی دولتی مراجعه کند از ابتدای پزشک برای تشخیص تا حتی زمانی که بخواهد جراحی شود تمام خدمات رایگان خواهد بود.

وی افزود: در دستور العمل وزارت بهداشت البته یک استثنا نیز وجود دارد و آن توزیع سرپایی دارو است زیرا در بیمارستان های ما این امر انجام نمی شود و عملاً موضوعیتی هم در دستور العمل وزارت بهداشت ندارد اما غیر از توزیع سرپای دارو تمام خدمات برای بچه های زیر هفت سال رایگان است.

پوشش بیمه ای

معاون علوم پزشکی سمنان ادامه داد: نکته دیگر در ابلاغیه وزارت بهداشت این است که سن کودک در زمان پذیرش باید زیر هفت سال باشد یعنی اگر بچه ای زیر هفت سال پذیرش شود و مراحل درمانی او دو الی سه ماه بگذرد و سپس این کودک از هفت سال عبور کند باز هم از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شود زیرا لحظه پذیرش زیر هفت سال داشته است.

حسین زاده درباره بیمه این کودکان هم گفت: تمام کودکانی که زیر هفت سال هستند اگر در زمان بستری فاقد پوشش بیمه ای باشند و در زمان بستری بتوانند از پوشش بیمه بهره مند شوند شامل این بخش رایگان شدن خدمات خواهند شد.

وی در خاتمه افزود: برای کودکان زیر دو سال همچنین شرط خانواده نیز در بیمه شدن حذف شده است یعنی اگر پدر مادر بچه بیمه نباشند، کودک می تواند بیمه شده و از خدمات رایگان در تمام بیمارستان های دولتی بهره مند شود.

کد خبر 6093749

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان