Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،‌ تیم ملی بسکتبال ایران در دیداری خانگی باید از تیم قزاقستان پذیرایی کند. تیمی که به اعتقاد مصطفی هاشمی، قوی ترین تیم این گروه به شمار می رود و باید در تمام لحظات بازی مراقب آنها بود.

ملی پوشان کشورمان در شرایطی خودشان را برای این میزبانی آماده می کنند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابتلای چند بازیکن لیگ برتری،‌ با نظر سرمربی تیم ملی و موافقت فدراسیون تمامی رقابت های داخلی لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با این تصمیم و تدبیر، عملا شیوع ویروس کرونا در اردوی تیم ملی کنترل شد و خوشبختانه هیچ کدام از شاگردان هاشمی به این ویروس مبتلا نشدند. در روزهای گذشته ملی پوشان کشورمان تمرینات مختلفی را بر اساس بازی با قزاقستان مرور کرده و حتی امروز بعد از تمرین، فیلم های این تیم را هم بازنگری کردند تا از نظر بصری نیز آماده این دیدار مهم شوند. 

نکته مهم در این میان به عدم حضور دو لژیونر تاثیرگذار کشورمان باز می گردد،‌ حامد حدادی به دلیل شرایط سخت قرنطینه در چین نتوانست به تهران سفر کند و بهنام یخچالی نیز به دلیل ابتلا به کرونا راهی ایران نشد تا عملا در این پنجره جام جهانی هر دوی آنها در اختیار تیم ملی نباشند.

البته در مورد بهنام باید به این مساله اشاره کرد که شیوع ویروس کرونا در تیم باشگاهی او باعث شد همه به قرنطینه بروند و بعد از آن،‌ این بازیکن خوب کشورمان در دو بازی به میدان رفت اما دوباره تست او مثبت شد تا عملا شانس حضور در ترکیب تیم ملی را از دست بدهد.

با همه این شرایط هاشمی تمام تلاش خودش را به کار گرفت تا این بازیکن را به تهران برساند اما مثبت شدن تست دیگر او آنهم در ۴۸ ساعت باقی مانده به دیدار مهم ایران و قزاقستان عملا مانع این کار شد و او حالا باید از قاب تلویزیون بازی هم تیمی ها خود را نظاره گر باشد. 

مساله دیگری که باید به آن اشاره داشت به حفظ آرامش و دوری از حاشیه ها باز می گردد. در این با وجود این که فدراسیون با سرپرستی اداره شده و این فدراسیون در آستانه انتخابات هم می باشد به گونه ای تدبیر شد که آرامش حداقل برای من و شمایی که از بیرون شاهد ماجرا هستیم یک نقطه قوت به نظر برسد که باید این مساله را به فال نیک گرفت. 

در شرایطی که آمار ویروس کرونا در کشورمان دوباره سیرصعودی به خود گرفته اما با تعطیلی لیگ برتر و بسته شدن درب های اردوی تیم ملی به روی افراد بیرونی، این ویروس راهی به تیم ملی بسکتبال ایران پیدا نکرد و تست ملی پوشان ۴۸ ساعت قبل از دیدار مهم ایران و قزاقستان نشان داد هیچ کدام از شاگردان هاشمی مشکلی برای حضور در این دیدار ندارند. 

قزاق ها به تهران وارد شده اند،‌ آنها روز چهارشنبه یک جلسه تمرین را در برنامه خود داشتند تا با شرایط سالن و محل برگزاری آشنا شوند.

از سویی دیگر شاگردان هاشمی هم ساعتی قبل از آنها آخرین برنامه های خود را مرور و بعد از آن فیلم های حریف را آنالیز کردند. در مورد تیم بسکتبال قزاقستان باید به این مساله اشراف داشت که آنها از نظر میانگین قدی از بازیکنان ما بلند تر بوده و به نوعی به تیم ایران برتری دارند اما اگر بخواهیم منصف باشیم از بعد فنی شاگردان هاشمی ارجحیت دارند و این نقطه قوت آنهاست. 

قزاق ها به روایت آمار و ارقام در ریباند ها و حمله عملکرد خوبی داشته اند،‌ آنها یک بازیکن موثر در پست چهار دارند که شوت های خوبی را به سوی سبد شلیک می کند و باید مراقب او بود. اینکه بخواهیم تمام تمرکز خودمان را به منطقه رنگی معطوف کنیم بی شک کار دستمان می دهد و همین بازیکن می تواند برای تیم ملی بسکتبال کشورمان دردسر ساز شود اما مطمئن هستیم مربی باهوشی همچون مصطفی هاشمی برای این مساله راهکارهایی را در نظر گرفته است.

خود هاشمی اعتقاد دارد اگر به بازی خودمان سرعت بدهیم بدون شک می توانیم در روند بازی آنها اختلال ایجاد کنیم،‌ از سویی دیگر بازیکنانی را داریم که هم در شوت و هم در زیر حلقه امتیازآور هستند و می توانند در این بازی برای ما نقش کلیدی را ایفا کنند. قزاق ها هر چند در دفاع خوب کار می کنند اما به همین اندازه در حمله موفق نیستند و بدون شک می توانیم با حفظ تمرکز و مدیریت بازی، تیم پیروز این میدان باشیم.

و در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که محمد جمشیدی،‌ محمد حسن زاده،‌ نوید خواجه زاده،‌ سعید داورپناه، احسان دلیرزهان،‌نوید رضایی فر،‌آرمان زنگنه، ‌اصغرکاردوست، ‌ارسلان کاظمی،‌ مهدی کامرانی،‌سجاد مشایخی و سالار منجی ۱۲ مهره هاشمی برای دیدار با قزاقستان هستند و امیدواریم در این بازی نیز شاهد برتری و موفقیت آنها باشیم.

گفتنی است تیم ملی بسکتبال کشورمان در بازی رفت پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ امروز پنج‌شنبه (۵ اسفندماه) به مصاف تیم قزاقستان می رود. این بازی از ساعت ۱۷ و در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

شاگردان مصطفی هاشمی در دیگر دیدار خانگی روز یکشنبه ۸ اسفندماه نیز به مصاف سوریه می روند. 

برچسب‌ها تیم ملی بسکتبال ایران بسکتبال مصطفی هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال ایران بسکتبال مصطفی هاشمی تیم ملی بسکتبال ایران بسکتبال مصطفی هاشمی تیم ملی بسکتبال شاگردان هاشمی مصطفی هاشمی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ بازیکنان سپاهان به مناسبت تولد میلاد زکی‌پور، برای ورود او به محل تمرین تونل زدند و او را با زد و خورد وارد زمین کردند که البته این بازیکن هم با سرعت بالای خود از بین هم‌تیمی‌هایش فرار کرد تا دچار مصدومیت نشود.

زکی‌پور که دو فصل درخشان را در سپاهان سپری کرده و جزو مهره‌های کلیدی این تیم در سمت چپ خط دفاعی به شمار می‌رود، تجربه تقابل‌های حساسی با این تیم و البته استقلال برابر پرسپولیس را داشته و امیدوار است دوباره در جدال با سرخ‌پوشان موفق کار کند.

مدافع چپ سپاهان که در تقابل‌های قبلی برابر پرسپولیس نمایش درخشانی داشت و جزو گزینه‌های انتقال به این تیم در تابستان گذشته بود، انگیزه زیادی دارد تا یک برد دیگر را همراه با تیمش در بازی روز چهارشنبه به دست بیاورد و برای پنج بازی باقی مانده روحیه بگیرند.

کد خبر 848173 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • امیدهای تیم بسکتبال شهرداری گرگان زنده می‌شود؟
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تارتار: از تقابل با سپاهان استقبال می‌کنم
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • بایرن - رئال؛ تکراری‌ترین تقابل تاریخ چمپینوزلیگ
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است