Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیصل بن فرحان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان انتظار نداشت که جنگ یمن طولانی شود؛اما این جنگ بیش از حد انتظار طول کشید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،« فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که که حمله نظامی کشورش به یمن با هدف حفاظت از دولت مستعفی «منصور هادی» بوده ؛اما این کار بیش از حد انتظار ریاض طول کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن فرحان چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت: «ما با شرکای خود برای کمک و حفاظت از دولت یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم که این کار طولی نکشد، اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید».

بن فرحان ادعا کرد: ما همچنان به تلاش‌های خود برای یافتن یک مسیر سیاسی برای حل بحران ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه عربستان با ادعای اینکه در ماه مارس گذشته، عربستان سعودی پیشنهاد آتش‌بس را به دنبال یک روند سیاسی ارائه کرد و گفت : «این دومین بار است که عربستان این پیشنهاد را ارائه می‌کند».

وی ادعا کرد: متاسفانه انصارالله تاکنون پیشنهاد ما را نپذیرفتند و از انجام هر گونه مذاکره در این مورد خودداری می‌کنند.

بن فرحان در پایان خواستار همکاری شرکای عربستان سعودی در جامعه بین‌الملل برای اعمال فشار بیشتر بر انصارالله در قبول آتش بس ادعایی سعودی شد و گفت: اگر چنین اتفاقی رخ ندهد عواقبی خواهد داشت.

انتقاد ریاض از منع صادرات تسلیحات آلمان به عربستانعملیات موفق انصار الله در جازان عربستانبن فرحان شرط عربستان برای ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل را اعلام کرد

عربستان از مارس 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

دولت نجات ملی یمن هم بارها با ارائه راه حل‌های سیاسی به سازمان ملل و طرف‌های میانجی خواستار توقف حملات نظامی عربستان سعودی و رفع محاصره همه جانبه این کشور برای نشان دادن حسن نیت ورود به هر گونه مذاکره‌ای شده که با پاسخ مثبت قدرت‌های متجاوز علیه یمن همراه نبوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار عربستان سعودی عربستان سعودی بن فرحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند

تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک هواپیمای این رژیم در خاک عربستان فرود آمده و احتمالا چند مقام اسرائیلی به ریاض رفته باشند.
 
به گزارش فارس؛ یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.
 
تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.
 
کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.
 
این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.
 
در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟