Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@18:31:33 GMT

هفته سبز بورس

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۵۳۸۳

هفته سبز بورس

رشد شاخص که تحت تأثیر افزایش قیمت نفت و خبرهای مربوط به نهایی شدن مذاکرات، از دوشنبه و با رهبری نفتی‌ها، بانکی‌ها و پتروشیمی‌ها آغاز شده بود، در روز چهارشنبه نیز ادامه یافت تا بازار در مجموع، هفته خوبی را برای سهامداران، رقم بزند. در روز چهارشنبه، معاملات 415 نماد با رشد و 214نماد با کاهش قیمت همراه بود و شاخص کل بورس با 3هزارو 461 واحد افزایش، بالای عدد یک میلیون و 288 هزار واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایران: با اتمام معاملات در روز چهارشنبه، کار بورس در این هفته با رشد 5هزار و 388 واحدی شاخص کل، به پایان رسید. رشد شاخص که تحت تأثیر افزایش قیمت نفت و خبرهای مربوط به نهایی شدن مذاکرات، از دوشنبه و با رهبری نفتی‌ها، بانکی‌ها و پتروشیمی‌ها آغاز شده بود، در روز چهارشنبه نیز ادامه یافت تا بازار در مجموع، هفته خوبی را برای سهامداران، رقم بزند. در روز چهارشنبه، معاملات 415 نماد با رشد و 214نماد با کاهش قیمت همراه بود و شاخص کل بورس با 3هزارو 461 واحد افزایش، بالای عدد یک میلیون و 288 هزار واحد ایستاد. سه سهم «نوری»، «رمپنا» و «وبملت» بیشترین تأثیر مثبت و سه سهم «فخوز»، «پارسیان» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی در شاخص را ثبت کردند. بیشترین حجم معاملات به نماد‌های «خودرو»، «خساپا»، «وبملت» و «تجلی» و بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های «کساوه»، «وتعاون» و «سامان» تعلق گرفت. همچنین در این روز حقوقی‌های بازار در نماد‌های «فملی»، «فزر» و «سمگا» بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دادند. با اتمام معاملات دیروز، نسبت (p/e) بازار به عدد 7.36 رسید و ارزش بازار از 5148 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.


شرکت‌های مرتبط با توافق وین بیشترین تقاضای حقیقی را به خود جذب کردند

معاملات بازار در این هفته تحت تأثیر خبرهای رسیده مبنی بر احتمال قطعی شدن توافق و به نتیجه رسیدن مذاکرات، قرار گرفت. در جریان معاملات این هفته، سهام شرکت‌هایی که رفع تحریم‌ها بیشترین تأثیر را بر عملکرد آنها دارد، مورد توجه سهامداران حقیقی قرار گرفتند. آمارها نشان می‌دهد در این هفته، خودرویی‌ها، صنایع مرتبط با حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای، بانک‌ها و گردشگری بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرده‌اند. جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رفع موانع ارتباطی دو موضوع اصلی مشترک بین این صنایع است که سهامداران امیدوارند با نهایی شدن توافق، این موارد نیز مرتفع شود.


نفت به 100دلار نزدیک شد

تحولات اخیر حوزه بین‌الملل و افزایش تقاضای نفت در روزهای اخیر باعث شد روند روبه رشد قیمت نفت همچنان ادامه یابد. بر این اساس قیمت نفت به طور میانگین در بالای 90دلار در هر بشکه معامله شد. در بازار سهام این موضوع بیشترین تأثیر را بر سهام نفتی گذاشت و معاملات هفتگی سهام این صنعت با بازدهی 1.1درصدی، بالاتر از میانگین بازار قرار گرفت. در جدول زیر بازدهی نماد‌های نفتی در بازه ماهانه و هفتگی مقایسه شده است.


طلا به کانال 1800دلاری برگشت

به گزارش «ایران» به نقل از «کالاخبر»، در حالی که افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت امریکا پس از دور نخست تحریم‌های امریکا و اروپا علیه روسیه سبب خنثی شدن اثر رشد تقاضا برای سرمایه‌گذاری امن در بازار طلا گشته است، قیمت فلز زرد دیروز شاهد کاهش نسبی بود و از رقم ۱۹۰۰ دلار فاصله گرفت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۸۹۶ دلار و ۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰.۵۲ درصد کاهش به ۱۸۹۷ دلار و ۴۰ سنت رسید. امریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس اقدامات تحریمی خود برای هدف قراردادن بانک‌ها و چهره‌های نزدیکی به دولت پوتین را اعلام و آلمان هم پروژه خط لوله نورد استریم را متوقف کرده است. مسکو که بیش از ۱۵۰ هزار نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده همچنان هرگونه برنامه‌ریزی برای حمله به این کشور را تکذیب می‌کند. یک مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا دیروز گفت، هدف اقداماتی که دولت بایدن دیروز اتخاذ کرد و ممکن است در آینده علیه روسیه اتخاذ کند، لطمه زدن به بازارهای جهانی انرژی نیست. روز سه‌شنبه سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا شاهد افزایش بود. جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوئیز از جمله سیاستگذارانی است که در ماه‌های اخیر حامی افزایش یک درصدی نرخ بهره طی ۳ ماه آینده است. رشد سوددهی اوراق قرضه و بالا رفتن نرخ بهره می‌تواند جذابیت بازار طلا برای سرمایه‌گذاران را کاهش دهد. دیروز قیمت فلز نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار رسید در حالی که قیمت پلاتین بدون تغییر محسوس به ۱۰۷۵ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت پالادیوم هم با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۳ دلار و ۶۹ سنت رسید.


تحولات در بازار فلزات اساسی

طبق آمار منتشر شده برای معاملات دیروز بازار فلزات لندن، قیمت هر تن مس با 0.32 درصد افزایش به عدد 9945 دلار و قیمت هر تن آلومینیوم با یک درصد کاهش به عدد 3272 دلار رسید. هر انس طلا 1896 دلار معامله شد. در بازار ایران قیمت هر سکه تمام بهار آزادی در حدود 11میلیون و 800 هزارتومان معامله شد. دلار نیز در صرافی‌های رسمی ، به قیمت 24هزارو 749تومان به فروش رسید.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روز چهارشنبه بیشترین تأثیر سنت رسید قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هر اسکناس دلار امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۲۳ تومانی نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۱۴ تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۵۱۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و حواله آن با افزایش ۴۸۳ تومانی، ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با افزایش ۳۴ تومانی قیمت، به ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و حواله درهم نیز با ۳۱ تومان رشد قیمت، ۱۱ هزار و ۲۹۸ تومان معامله شد.

 

دیگر خبرها

  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟