Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیماران مثبت سرپایی و بیماران دارای علائم تنفسی بستری و مثبت کرونایی بستری در بیمارستان‌ها سه – چهار روز اخیر روند ثابتی در خراسان‌جنوبی به خود گرفته و روند افزایشی در موارد ابتلاء نداشته‌ایم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه همچنان معتقد به این هستیم که موارد مثبت سرپایی بیش از آمارهای اعلام شده است، بیان‌کرد: علت در این است بسیاری از بیماران بدون علامت و دارای علامت خفیف برای تست کرونا مراجعه نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف زاده با بیان اینکه روند ثابت بستری‌ها و بیماران کرونایی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی یک خبر امید بخش است، ادامه‌داد: امیدواریم در روزها و هفته‌های آینده شاهد روند کاهشی بیماران سرپایی و بستری باشیم.

وی گفت: البته متأسفانه روند موارد فوت و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایشی است که البته پیش بینی می‌شد که هر چه به پایان پیک برسیم این آیتم‌های افزایشی شوند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سویه اومیکرون و به طور کلی ویروس کرونا یک بیماری جدید است و باید مطالعات بیشتری انجام شود تا دریابیم وقتی یک بار مبتلا شدیم آنتی‌بادی آن تا چه مدت در بدن ماندگار است.

شریف زاده با بیان اینکه وقتی فرد یک بار مبتلا به سویه امیکرون یا هر سویه دیگر ویروس کرونا شد ایمنی تا حدی در او رخ می‌دهد، گفت: البته موضوعی که در کرونا با آن مواجهه هستیم تغییر مداوم سویه ها است که این تغییر به معنای یک عامل بیماری جدید است که پاسخ ایمنی کمتری دارد.

گفتنی است بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تزریق دوز اول واکسن کرونا شهرستان بیرجند با ۸۹ درصد بیشترین تزریق و زیر کوه با ۷۹ درصد کمترین پوشش واکسیناسیون را دارند.

همچنین در تزریق دوز سوم شهرستان فردوس با ۴۲ درصد رکوردار است و شهرستان درمیان با ۲۶ درصد کمترین تزریق دوز سوم را داشته است.

گفتنی است در ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار کرونایی دیگر در خراسان جنوبی فوت کردند.

کد خبر 5432332

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز واکسن کرونا بارش برف گرگان شیراز همدان عکس استانها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ایلام خراسان جنوبی تزریق دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: همچنین تردد در محور‌های دیهوک به طبس بعد از پیچ پل اصفهک به سمت بیرجند بعلت تخریب بخشی از بدنه راه و و محور "چاهداشی به دهسلم" فقط یک لاین با احتیاط کامل امکان پذیر است.

سرهنگ رضایی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر