Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهشی شدن شدت ابتلا به کرونا در کشور گفت: محدودیت سفرهای نوروزی مانند سال قبل نیست ولی معیار اصلی واکسیناسیون تعیین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، بهرام عین‌اللهی صبح امروز در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور بسیار خوب است اظهار داشت: در عرصه تزریق واکسن کرونا امروز به آماری دست یافته‌ایم که بسیار فراتر از تصور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت از تزریق 92 درصد تزریق واکسن نوبت اول به جمعیت هدف خبر داد و بیان کرد: تاکنون 85 درصد جمعیت هدف در کشور نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کرده‌‌اند و به بیش از 35 درصد این جمعیت مرحله سوم واکسن تزریق شده است.

 عین‌اللهی از کنترل و مهار سویه اومیکرون و پیک ششم کرونا خبر داد و تصریح کرد: با واکسیناسیون خوب و مناسب موج هجوم اومیکرون و پیک ششم کرونا در کشور به خوبی مهار شد و با روند که در پیش است در چند هفته آینده وضعیت بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا دارای 3 موج بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر است خاطر نشان کرد: موج‌های اول و سوم پشت سر گذاشته شده و اکنون در موج دوم یعنی بستری هستیم و شدت ورود بیماران سرپایی بسیار کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه محدودیت سفرهای نوروزی مانند سال قبل نیست ولی معیار اصلی واکسیناسیون تعیین شده است تصریح کرد: طبق مصوبه دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا در  ایام تعطیلی نوروزی شاهد محدودیت سال‌های گذشته نیستیم و وضعیت بهتر است، اما تزریق واکسن ملاک اصلی در استفاده از امکانات سفر‌های هوایی، زمینی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مراکز اقامتی است.

وزیر بهداشت: ایران جزو 10 کشور نخست جهان در مقابله با کرونا استوزیر بهداشت در اصفهان: گسترش خدمات سلامت برای مردم یکی از اهداف مهم دولت مردمی استوزیر بهداشت در اصفهان: 20 درصد مبتلایان امیکرون کودکان هستند / پوشش 90 درصدی واکسیناسیون 12 تا 18 ساله‌ها در دنیا بی‌نظیر است

عین‌اللهی اضافه کرد: در سامانه ایران من تزریق سه مرحله واکسن مسافران، به دقت بررسی می‌شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت دارو در مراکز درمانی و بهداشتی و داروخانه‌ها گفت: در موج ششم کرونا مشکل کمبود دارو وجود ندارد و وضعیت مطلوب است.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور