Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگویی تلفنی درباره برخی مسائل مورد اهتمام مشترک و از جمله مذاکرات جاری در وین به رایزنی پرداختند.

* به پیشرفت های خوبی در وین رسیده ایم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکرات رفع تحریم ها در وین و با اشاره به گفتگوهای خود با همتای آلمانی و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مونیخ گفت: در این گفتگوها به پیشرفت های خوبی رسیده ایم و هیأت های مذاکره کننده در وین سخت در تلاش هستند تا به یک توافق خوب دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال تسریع در دستیابی به توافق نیازمند اراده جدی برای اتخاذ تصمیم سیاسی شجاعانه و واقع گرایانه از سوی طرف های غربی برای تضمین و تامین منافع ایران به خصوص رفع عینی تحریم ها برای دستیابی به توافقی پایدار است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات با نگاهی واقع بینانه نقش سازنده و مطلوب خود را در دستیابی به توافق ایفا کنند.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ بعد از تنفسی ۱۱ روزه به منظور مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و کماکان نیز در جریان است البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیشب در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند و به رایزنی ها ادامه می دهند.

*هر چه زودتر بدهی انگلیس به ایران تادیه شود

طرفین تاکید کردند، بازپرداخت بدهی های معوق انگلیس به ایران از موضوعات اصلی فیمابین است و ضروری است هر چه زودتر در مسیر مناسب حل و فصل شده و بدهی لندن به تهران تادیه شود.

* در فرآیند مذاکرات دستاوردهای خوبی تاکنون داشته ایم

خانم تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این‌گفتگوی تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و گفتگوها برای حل مشکل بدهی به ایران ، نقطه نظرات لندن را در این خصوص و در مورد مذاکرات وین تشریح‌ کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس روابط رو به رشد بین انگلیس و جمهوری اسلامی ایران را تامین کننده منافع دو کشور خواند.

وزیر خارجه انگلیس افزود: در فرآیند مذاکرات دستاوردهای خوبی تاکنون داشته ایم، اما مناسب است هر چه سریع تر گفتگوها تکمیل و به نتیجه مورد توافق طرفین دست یابیم.

خانم تراس در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با همکاری مستمر طرفین و بر مبنای اصول بنیادین، موضوعات دوجانبه فیمابین از جمله موضوعات کنسولی مرتبط با زندانیان و همچنین تادیه بدهی های معوقه انگلیس به تهران حل و فصل شوند.

وزیر امور خارجه همچنین ۲۶ بهمن ماه در گفت‌وگوی تلفنی همتای انگلیسی با تأکید بر جدیت و مسئولیت پذیری طرف‌های مقابل، لزوم توافق دسته جمعی بین همه طرف‌ها بر سر متن واحد و ضرورت لحاظ شدن مطالبات مشروع ایران را متذکر شد.وزیر امور خارجه انگلیس نیز روابط رو به رشد انگلیس و جمهوری اسلامی ایران را تامین کننده منافع دو کشور خواند و همچنین ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک این کشور بتواند بدهی‌های معوق خود به ایران را پرداخت کند.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان ۱۷ آبان سال جاری در تماس تلفنی همتای انگلیسی با یادآوری بدهی قدیمی انگلستان به ایران، بازپرداخت این بدهی را حق ملت ایران خوانده و بر لزوم اقدام فوری لندن جهت بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تأکید کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131097 برچسب‌ها حسین امیرعبداللهیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه انگلیس جمهوری اسلامی ایران دستیابی به توافق طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله