Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، شورای فدراسیون (سنای) روسیه روز سه شنبه به اتفاق آرا با درخواست ولادیمیر پوتین در خصوص استفاده از نیروهای مسلح این در خارج از خاک روسیه موافقت کرد. بدین ترتیب، شورای فدراسیون به رئیس جمهوری روسیه اجازه داد تا نیروهای نظامی این کشور را به منظور برقراری صلح و امنیت در منطقه دونباس و جلوگیری از ادامه حملات به غیرنظامیان به دونتسک و لوهانسک (در مناطق جنوب شرقی اوکراین) اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد رهبران محلی مناطق دونتسک و لوهانسک (در شرق اوکراین) با ارسال نامه‌هایی جداگانه از طرف خود و مردم ساکن منطقه دونباس از رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین درخواست کمک برای دفع تجاوزات نیروهای مسلح اوکراین به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی و افزایش تلفات در میان غیرنظامیان را کردند.

در ادامه می‌توانید آخرین تحولات مربوط به اوکراین را دنبال بفرمایید:

یگان مرزی اوکراین اعلام کرد مناطق مرزی این کشور با حمایت بلاروس مورد حمله روسیه قرار گرفته است.

واکنش انگلیس به حمله نظامی روسیه به اوکراین

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، از حمله روسیه به اوکراین ابراز تاسف کرد. وی روز پنجشنبه در توییتر خود نوشت: «از رویدادهای وحشتناک اوکراین وحشت زده هستم.  وی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کرد تا در مورد گام های بعدی صحبت کند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور پوتین با این حمله بی دلیل به اوکراین، مسیر خونریزی و ویرانی را انتخاب کرده است. جانسون گفت: بریتانیا و متحدان ما با قاطعیت پاسخ خواهند داد.‎

ارتش اوکراین: یک هواپیمای روسی در شرق اوکراین را سرنگون کردیم

آژیرها در مجاورت پایتخت اوکراین به صدا در می آیند. وزارت دفاع اوکراین می گوید واحدها، مراکز کنترل نظامی و فرودگاه های اوکراین در شرق این کشور زیر آتش شدید روسیه قرار دارند. ارتش اوکراین می گوید نیروی هوایی در تلاش است تا حمله هوایی روسیه را دفع کند. ارتش اوکراین اعلام کرد که یک هواپیمای روسی را در شرق این کشور سرنگون کرده است. جزئیات بیشتری اعلام نشده است.

روسیه این ادعا را تکذیب کرد.

اردوغان: درگیری نظامی در اوکراین به نفع کسی نیست

دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، شب گذشته در مذاکراتی تلفنی در رابطه با به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک توسط روسیه را تبادل نظر کردند.

در این زمینه، ولادیمیر پوتین از واکنش منفی آمریکا و ناتو و نادیده گرفتن نگرانی‌ها و خواسته‌های مشروع روسیه بود، ابراز تأسف کرد.

اردوغان نیز تاکید کرد که درگیری نظامی در اوکراین به نفع هیچکس نیست.‎

یورش به شهر لویو در شرق اوکراین

خبرگزاری فرانسه هم از یورش به شهر لویو در شرق اوکراین خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: بلینکن، آستین و دبیرکل ناتو درباره واکنش هماهنگ این ائتلاف به حمله روسیه به اوکراین گفتگو کردند.

رایزنی تلفنی زلنسکی با رهبران آمریکا و انگلیس

ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین بار دیگر با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، گفتگوی تلفنی برقرار کرد. ظاهراً بایدن به وی وعده داده که ایالات متحده از قبل شروع به جمع آوری حمایت بین‌المللی لازم از اوکراین کرده است.

رئیس کاخ سفید "حمله بی دلیل و غیرموجه نیروهای مسلح روسیه به خاک اوکراین " را محکوم کرد.

زلنسکی همچنین با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان نیز گفتگو کرد. جانسون در صفحه توئیتر خود نوشت: «من از رویدادهای وحشتناک اوکراین شوکه شده و با رئیس جمهور

زلنسکی در این باره صحبت کردم تا در خصوص گام‌های بعدی تصمیم بگیریم. بریتانیا و شرکای ما به شدت به اقدام پوتین در حمله بی دلیل به اوکراین پاسخ خواهند داد.»‎

وقوع ۲ انفجار مهیب در ماریوپول

رویترز در خبری فوری اعلام کرد که صدای دو انفجار مهیب در ماریوپول در شرق اوکراین شنیده شده است.

بایدن: تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت که با سران گروه ۷ نشست خواهد داشت و آمریکا و متحدانش تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهند کرد.

بایدن همچنین گفت: رئیس جمهور اوکراین از من خواست تا از رهبران جهان دعوت کنم تا به وضوح در مورد تجاوز آشکار پوتین صحبت کنند و در کنار مردم اوکراین بایستند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما به حمایت و کمک به اوکراین و مردم آن ادامه خواهیم داد.

بایدن همچنین یادآور شد: طی تماسی که با رئیس جمهور اوکراین داشتم، حمله روسیه را محکوم کردم و او را از اقدامات خود در جهت بسیج محکومیت بین‌المللی آگاه کردم.

آتش‌سوزی در فرودگاه شهر خرسون در جنوب اوکراین

خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش داد حملاتی از سوی منطقه لوهانسک در شرق اوکراین به سمت منطقه «شاستیا» که تحت کنترل دولت اوکراین است، صورت گرفته است.

منابع خبری از آتش سوزی فرودگاه نظامی چوگوف در حومه خارکف خبر می‌دهند.

زلنسکی در اوکراین وضعیت نظامی اعلام کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین صبح امروز اعلام کرد که وضعین فوق العاده نظامی در سراسر این کشور برقرار شده است.

زلنسکی در صدد تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت و دفاع ملی این کشور است. این نشست در ارتباط با اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از غیرنظامیان دونباس برگزار می‌شود.‎

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: روسیه به زیرساخت‌های نظامی اوکراین حمله کرده است.

به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی در پایتخت اوکراین

توضیح نماینده روسیه درباره عملیات نظامی: این جنگ نیست

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد صبح امروز در نشست شورای امنیت درباره اوکراین اعلام کر که رویدادهای کنونی در اوکراین را نمی‌توان جنگ نامید، این یک عملیات نظامی ویژه است. این دیپلمات یادآور شد که مقامات روسیه همچنان آماده گفتگو هستند، اما قصد ندارند اجازه کشتار خونین جدید در دونباس را بدهند.‎

حمله نیروهای جدایی طلب دونتسک به مواضع ارتش اوکراین

نیروهای جدایی طلب دونتسک با استفاده از تمام تسلیحات خود به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در امتداد کل خط تماس حمله می‌کنند.

توقف فعالیت برخی از فرودگاه‌های جنوب روسیه

فعالیت برخی از فرودگاه‌های جنوب روسیه از جمله کراسنودار، سوچی و آناپا تا نیمه شب ۲۵ فوریه (بامداد جمعه) متوقف شد.

جلسه فوق‌العاده شورای امنیت درباره اوکراین

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعاتی پیش برای دومین بار در هفته گذشته در نشستی فوق العاده درباره وضعیت کنونی در اوکراین بحث و گفتگو را آغاز کردند.

روسیه به شهرهای اوکراین حمله نخواهد کرد ‎

وزارت دفاع فدراسیون روسیه دقایقی قبل اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور به شهرهای اوکراین هیج حمله موشکی یا توپخانه‌ای انجام نداده است. وزارت دفاع روسیه اطمینان داده که هیچ خطری جمعیت غیرنظامی این کشور را تهدید نمی کند.

حمله تمام عیار روسیه علیه اوکراین | اوکراین: این یک جنگ تهاجم است ببینید | پوتین آغاز «عملیات ویژه» روسیه در «دونباس» را اعلام کرد جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد | ویدئوهای آغاز جنگ در «دونباس» | آغاز عملیات ویژه روسیه به دستور پوتین کد خبر 659510 برچسب‌ها روسیه اوکراین جنگ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین جنگ رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر پوتین شرق اوکراین اوکراین اعلام عملیات نظامی ارتش اوکراین نیروهای مسلح شورای امنیت حمله روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی