Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - فرهام امین‌شرعی گفت: اصفهان دومین شهر دانشگاهی کشور است که مردم آن به توسعه علاقه زیادی دارند، امروز با شبکه‌سازی و ایجاد کنسرسیوم‌های مشترک، دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های بزرگ و حل مسائل کلان کشور و استان در کنار هم قرار گرفته‌اند.

با توجه به چالش‌های زیست‌محیطی مختلف در شهر و استان اصفهان و نیاز به حضور قوی متخصصین و صاحبان دانش فنی در رفع این چالش‌ها با رویکرد علمی و فراگیر در حوزه محیط‌زیست جرقه‌های اولیه تأسیس کنسرسیوم محیط‌زیست در استان اصفهان شکل گرفت، با امضای توافق‌نامه مربوطه دبیرخانه این کنسرسیوم در سال اول به دانشگاه اصفهان- حوزه پژوهش و فناوری سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او دبیرخانه این کنسرسیوم در سال دوم فعالیت به صلاحدید رؤسای مراکز فعال به دانشگاه اصفهان واگذار شد و با برگزاری نشست رؤسای مراکز عضو کنسرسیوم، مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط‌زیست توافق‌نامه جدید با امضای ۱۰ عضو آن به‌روز شد.

با توجه به حضور بیش از ۱۰۰ محقق، پژوهشگر و صاحب‌نظر و نمایندگان ارگان‌های دولتی مرتبط در کمیته‌های ۹گانه پژوهش و فناوری این کنسرسیوم شامل کمیته‌های مدیریت کیفیت آب و فاضلاب، مدیریت کیفیت هوا، مدیریت کیفیت خاک و مواد زائد جامد، تغییر اقلیم، آمایش سرزمین و توسعه پایدار، محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی، انرژی، مدیریت منابع آب و احیای زاینده‌رود و حقوق محیط‌زیست، جلسات تخصصی مختلفی در حوزه‌های محیط‌زیست شهر و استان برگزار و نتیجه آن به مسئولین مربوطه ارسال‌شد.

استفاده غیربهینه آب در صنایع استان و امکان اصلاح آن، آلودگی هوا توسط صنایع و خودرو‌ها و امکان ارائه نقشه راه برای برون‌رفت از آن، مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها و خسارت‌های آن به‌سلامت مردم و محیط‌زیست، استقرار صنایع بیش‌تر در اطراف کلان‌شهر اصفهان و معضلات آن، ساخت مسکن ملی در اصفهان و افزایش تراکم و مشکلات آن و مشابه آن ازجمله مشکلات موردبحث در جلسات کنسرسیوم محیط‌زیست بود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد می‌گوید برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی چالش، عوامل، راهبرد‌ها و راهکار‌های احیای زاینده‌رود، کنترل آلودگی هوای اصفهان، فرونشست زمین در اصفهان، توسعه انرژی‌های تجددپذیر در استان اصفهان، مکاتبه با صاحبان صنایع بزرگ و کوچک استان و برگزاری جلسات نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان مرتبط آن‌ها برای برقراری ارتباطات پژوهشی- اجرایی در رفع چالش‌های زیست‌محیطی آن‌ها، مکاتبه با مسئولان استانی و کشوری در موارد بسیار برای معرفی چالش‌های زیست‌محیطی استان و ارائه راهکار‌های عملی برای آن و اعلام آمادگی برای بررسی‌های بیشتر، برخی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده از زمان تشکیل کنسرسیوم محیط‌ زیست تاکنون است.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی کنسرسیوم محیط زیست آلودگی هوا استان اصفهان محیط زیست چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاله معماری، عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) در یک گفتگوی رادیویی درباره چالش‌های ورود باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار كرد: فرآیند خصوصی‌سازی موانع زیادی دارد و تنها مختص باشگاه‌ها نیست. در سایر كشورها نیز این چالش‌ها وجود دارد. متأسفانه در ایران خصوصی‌سازی به تعویق افتاده در حالی که چالش خصوصی‌سازی در همه صنایع وجود دارد.

معماری در این باره ادامه داد: امروز با توجه به فشارهای AFC و تعویق ایجاد شده در آن، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها تنها راه ممكن بود. باید به بعد از این فكر كرد چرا كه در شرایط موجود خصوصی‌سازی بهترین راه‌حل بوده است. خصوصی‌سازی نسخه‌ای بوده كه با شرایط موجود حداكثر همخوانی را دارد.

هلدینگ خلیج‌فارس و بانک‌ها تخصص كافی برای مباحث مالی و ترازنامه‌ها را دارند. اما بقای تیم‌ها در بازی‌های آسیایی و توقعات هواداران، مورد نگرانی است و باید فكر خوبی برای آن موارد كرد تا كمترین آسیب وارد شود و فرآیند انتقال و افزایش سهم بازار انجام شود. امید می‌رود با تقویت فعالیت‌های اقتصادی این ۲ باشگاه شرایط خوبی را شاهد باشیم.

معماری با اشاره به انتقال‌های مشابه در سایر كشورها خاطرنشان كرد: خصوصی‌سازی بسیار حساس است و با توجه به جمعیت فوتبال دوست ایران باید مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد تا به تدریج هلدینگ‌ها و بانک‌ها بتوانند سهام را وارد فرابورس كرده تا به سوددهی برسد و سهم هواداران بیشتر شود و به ۵۱ به ۴۹ برسیم. كسانی كه برای این نسخه تصمیم‌گیری كردند، به همه شرایط آن واقف بودند.

عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به پیش‌بینی موانع این مسیر گفت: دولت باید بخش خصوصی را حمایت كند و منابع درآمدی حق پخش و قانون کپی‌رایت نیز برای باشگاه‌ها فراهم شود. توجه بخش خصوصی در قسمت تربیت بازیكنان و خریدوفروش آنها قرار دارد و باید مراقب بود توسعه ورزش در اولویت‌های بعدی قرار نگیرد. البته در همه دنیا این‌گونه است و به همین دلیل دولت با حساسیت بالایی خصوصی‌سازی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه