Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رشیدی گفت: در مراکز نگهداری باید ابتدا سگ های مفید از غیرمفید جدا شوند و عقیم سازی سگ های ماده اجرا شود همچنین واکسیناسیون و دریافت داروی ضدانگل در دستور کار قرار گیرد؛ اما در مورد سگ های بیمار باید روش مرگ آرام برای آنها انجام شود؛ که این روش در تمام دنیا مرسوم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" در رابطه با سگ های ولگرد در سطح شهر گفت: جمع آوری سگ های ولگرد باید به صورت سراسری در کل استان اجرا شود و اجرای طرح تنها در یک شهر نتیجه مطلوب را درپی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سگ های بلاصاحب باید از اطراف شهرها جمع آوری شده و توسط شهرداری در مراکزی که با همکاری انجمن حمایت از حیوانات ایجاد شده نگهداری شود.
رشیدی توضیح داد: در مراکز نگهداری باید ابتدا سگ های مفید از غیرمفید جدا شوند و عقیم سازی سگ های ماده اجرا شود همچنین واکسیناسیون و دریافت داروی ضدانگل در دستور کار قرار گیرد؛ اما در مورد سگ های بیمار باید روش مرگ آرام برای آنها انجام شود؛ که این روش در تمام دنیا مرسوم است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به هزینه بر بودن اقدامات مذکور برای شهرداری اظهار کرد: دامپزشکی به کمک شهرداری آمده است تا هم عقیم سازی با قیمت پایین تری انجام شود و هم واکسن در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی در رابطه با تامین غذای مورد نیاز سگ ها در مرکز نگهداری شهرداری گفت: در بازدید از برخی فروشگاهها در سطح شهر با موادغذایی تاریخ گذشته ای روبرو شدیم که برای این حیوانات قابل استفاده است و مکاتباتی در این خصوص انجام داده ایم تا برای تامین غذا هم به شهرداری کمک شود.
حسین رشیدی با تاکید بر این که طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب باید همزمان در تمام شهرستانهای استان انجام شود تصریح کرد: اگر فقط این طرح برای شهر کرمان انجام شود بی فایده است زیرا با رهاسازی سگ ها از شهرستانهای مجاور باز هم شاهد افزایش سگ های بلاصاحب در کرمان خواهیم بود.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات لازم مدیریت زباله های اطراف شهر است زیرا تا زمانی که منابع غذایی در اختیار باشد حمعیت سگ های زیاد شده و تکثیر می شوند این کار باید با یک برنامه ریزی علمی انجام شود تا جمعیت سگ های بلاصاحب کنترل شود.
وی ضمن درخواست از شهروندان برای همکاری با شهرداری گفت: از همه شهروندان درخواست داریم موادغذایی را به سگ های رها در سطح شهر و اطراف شهر ندهند و اگر قصد حمایت دارند این موادغذایی را به پناهگاه سگهای بلاصاحب که تحت نظر شهرداری مدیریت می شود تحویل دهند تا با همکاری همه نهادها شاهد کنترل جمعیت سگ ها در سطح شهرها باشیم.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سگ های بلاصاحب سطح شهر عقیم سازی انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت