Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین باقی مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد زمان کمی برای رسیدن به توافق با ایران در مذاکرات وین باقی مانده است.

ساکی بامداد پنجشنبه طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «آنچه ما می‌بینیم این است که پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تعدادی از مسائل بسیار دشوار وجود دارد که حل نشده باقی مانده است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به حصول توافق در مذاکرات وین نزدیک شده‌اند یا خیر، توضیح داد: «با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است».

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «همچنین، باید توجه داشته باشیم که معمولاً سخت‌ترین مؤلفه‌ها، جایی است که سخت‌ترین مکالمات و مذاکرات وجود دارد. بنابراین، بله، پیشرفت قابل توجهی است و ما به هم نزدیک هستیم. اما چیز‌های زیادی وجود دارد که هنوز باید کار شود».

ساکی با انداختن توپ در زمین، مدعی شد: «ما معتقدیم اگر ایران جدیت نشان دهد، می‌توانیم و باید به تفاهمی در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام در ظرف چند روز دست یابیم. اما هنوز کار‌های بیشتری وجود دارد که باید انجام شود».

پیش از این نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات وین از تماس‌ها برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران جدا است، گفت در وین هنوز مسائلی وجود دارد و هیچ توافقی قبل از حل آن‌ها وجود ندارد. 

این اظهارات در حالی است که شامگاه چهارشنبه گفته شد «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد ایران در سفری کوتاه از وین راهی تهران می‌شود و از دیگر سو، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای انجام رایزنی‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین می‌رود.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاخ سفید مذاکرات وین برجام باقی مانده مذاکرات وین کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس گفت: خواسته های مقاومت شروط غیرقابل انجام نیست بلکه خواسته های مشروعی است که میانجی‌گران آنرا درک می کنند و ملت ما حامی ماست.

وی افزود: هیچ توافقی مادامی که خواسته های عادلانه ملت ما شامل برقراری آتش بس، خروج اشغالگران و بازگشت آوارگان محقق نشود، موفق نخواهد شد.

القانوع گفت: تضمین توقف آتش بس دایمی رکن اساسی برای وارد شدن به جزییات مذاکرات و موفقیت توافق با اشغالگران است.

سخنگوی حماس بیان کرد: اشغالگران با پروژه کوچاندن و سیاست گرسنه نگه داشتن یا به کار گیری سلاح هرج و مرج، توفیقی نخواهند داشت.

وی افزود: آنچه اشغالگران طی هفت ماه گذشته با ویرانی، کشتار جمعی نتوانستند به آن برسند در وقت اضافه جنگ هم نمی توانند به آن برسند.

کد خبر 6092327

دیگر خبرها

  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟