Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: طبق مصوبه دیروز ستاد کرونا با حضور رئیس جمهور، ایام نوروز مثل سال‌های گذشته محدودیت نخواهیم داشت، اما معیار واکیانسیون بسیار مهم است و افرادی که قصد سفر دارند، باید حتما سه دوز واکسن را تزریق کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در بدو ورود به استان بوشهر در خصوص وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار داشت: تاکنون ۹۲ درصد مردم دوز اول، ۸۵ درصد دوز دوم و ۳۵ درصد سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که فکر نمی‌کردیم الان به این آمار برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه هجمه گسترده کرونا در دنیا، اما به واسطه آمار واکسیناسیون بالا در ایران این بیماری کنترل شده و انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده وضعیت بیماری بهتر خواهد شد.

عین الهی تصریح کرد: در مراکز درمانی کمبود دارو و امکانات نداریم و شدت ورود بیماران سرپایی به بیمارستان‌ها کمتر شده و بیشتر بیماران در مرحله بستری هستند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا سه موج دارد، تاکید کرد: موج اول بیماران سرپایی، موج دوم بیماران بستری و موج سوم مرگ و میر است و بنظر می‌رسد موج اول و دوم طی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق مصوبه دیروز ستاد کرونا با حضور رئیس جمهور، ایام نوروز مثل سال‌های گذشته محدودیت نخواهیم داشت، اما معیار واکیانسیون بسیار مهم است و افرادی که قصد سفر دارند، باید حتما سه دوز واکسن را تزریق کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر بهداشت اومیکرون سفرهای نوروزی کرونا دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد