Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@11:56:51 GMT

نظر شرکت های خودروسازی با واردات خودرو

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۶۳۴۲

نظر شرکت های خودروسازی با واردات خودرو

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست جمعی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس با مجمع تشخیص با موضوع بررسی اختلاف نظرات درباره طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: در این نشست که آقای سعیدی کیا به نمایندگی از مجمع تشخیص حضور داشت، تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین نمایندگان شرکت های خودروسازی به بیان نقطه نظرات خود درباره مصوبه ساماندهی بازار خودرو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته قابل توجه این نشست این بود که نه نمایندگان شرکت های خودروسازی و نه آقای سعیدی کیا با اصل طرح مخالفتی نداشتند. البته هیئت عالی نظارت دو بار تاکنون مخالفت خود را با مصوبه خودرویی مجلس به شکل رسمی اعلام کرده ولی عدم مخالفت آقای سعیدی کیا با این طرح بیانگر این است که نظر صحن مجمع با نظر هیئت عالی نظارت لزوما یکسان نیست.

درباره اظهارات هفته گذشته مدیرعامل سایپا مبنی بر استقبال این شرکت از واردات خودرو، خاطرنشان کرد: در شرایطی که شورای نگهبان پس از یکبار رفت و برگشت، طرح ساماندهی بازار خودرو را تایید کرد، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان با این طرح اعلام مخالفت می کند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: من در جلسه اخیری که با آقای سعیدی کیا داشتیم به ایشان که گویا از سوی مجمع مسئول کمیته پیگیری طرح ساماندهی است، تاکید کردم که ادله هیئت عالی نظارت مجمع برای مخالفت با طرح مجلس مشخص نیست. همچنین تاکید کردم که طرح مجلس کاملا در راستای حمایت از تولید داخل است و صرفا برای تنظیم عرضه و تقاضا در بازار خودرو هدفگذاری کرده است و سقف واردات مجاز به میزان کسری تولید داخل باشد./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات خودرو شرکت های خودروسازی هیئت عالی نظارت آقای سعیدی کیا بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است و با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود.

وی بیان کرد: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و باعث می‌شود منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوداگرانه انتقال دهیم.

کد خبر 6090648 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید