Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای استان ساحلی بوشهر در عرصه‌های مختلف اقتصادی و درآمدزایی ملی گفت: با توجه به ظرفیت این استان در عرصه تولید محصولات کرانه‌ای لازم است شهرک بزرگ تولید داروهای درمانی دریایی راه‌اندازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان بوشهر دارای پیشینه مهمی در حوزه سلامت و طبابت است اظهار داشت: در شرایط کنونی این استان در عرصه‌های درمانی و بهداشتی از جمله تجهیزات تشخیصی درمانی دچار کمبود و مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر شود گفت: نیازهای استان بوشهر در عرصه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی تأمین نشده و باید تلاش شود که وضعیت سلامت در استان بوشهر به یک وضعیت استاندارد برسد.

امام جمعه بوشهر، باتأکید بر توجه به افزایش تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: 7 سال قبل بر تدوین سند نقشه آمایشی در حوزه سلامت و بهداشت برای شناخت کمبودها و بیماریابی تأکید شد.

وی با بیان اینکه تخت درمانی استان بوشهر پایین‌تر از متوسط کشوری است تصریح کرد: بر اساس آمارها سرانه تخت بیمارستانی استان 1.4 است درحالی که استاندارد جهانی بالای 2 است.

صفایی بوشهری نیازهای اعتباری حوزه درمان استان بوشهر را 700 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در حوزه‌های دیگر بهداشت و درمان استان بوشهر نیاز به 500 میلیارد تومان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه‌های اقتصاد کرانه‌ای خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ساحلی بوشهر، این استان توانایی و شرایط ایجاد شهرک و مجتمع تولیدی دارو‌های دریایی درمانی را دارد چیزی که در کشور موجود نیست.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه از قبل راه‌اندازی مرکز دریا درمانی در بوشهر ارائه شده بود تصریح کرد: در بسیاری کشور‌های خارجی برای درمان درد‌های مفصلی و دیسک از دریا و سواحل استفاده می‌شود.

صفایی بوشهری، استان بوشهر را تنها استان کشور دانست که فقط یک بیمارستان آموزشی دارد دانست و بیان کرد: استان بوشهر کمبودهای درمانی از جمله تجهیزات در زمینه ام.آر.آی است.

وی استان بوشهر را در تولید ثروت و درآمدزایی ملی مهم دانست و تصریح کرد: اما سهم این استان در حوزه بهداشت و درمان بسیار ناچیز است و مردم باید برای درمان به استان‌های همجوار سفر کنند.

صفایی بوشهری افزود: در کنترل بیماری کرونا استان بوشهر در آغاز گسترش این بیماری دارای شرایط خوبی بود، اما به سبب کمبود‌های سخت‌افزاری و تجهیزات بیمارستانی دچار مشکل و با تلاش پزشکان و متخصصان و کادر بهداشت و درمان وضعیت کنترل شد.

استان بوشهر داروخانه شبانه‌روزی هلال احمر ندارد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم با بیان اینکه این استان در زمینه برخورداری از تخت‌های بیمارستانی با کمبودهای فراوانی مواجه است خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود که تلاش جدی برای جبران این کمبودها انجام شود.

محمد هادی رستمیان اضافه کرد: استان بوشهر بخش عمده ثروت کشور را تولید می‌کند و مردم انتظار دارند که سهمی از این درآمدها داشته باشند و کمبودها و محرومیت‌های آنها جبران شود.

وی باتأکید بر این نکته که استان بوشهر باید از ظرفیت‌های داخل استان بهره‌مند شود تصریح کرد: صنایع باید برای رفع مشکلات و کمبودهای درمانی در استان بوشهر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وزیر بهداشت: قرارگاه جوانی جمعیت راه‌اندازی شدوزیر بهداشت در بوشهر: سویه اومیکرون مهار شد/ وضعیت در چند هفته آینده بهتر می‌شود/ محدودیتی برای ایام نوروز نداریموزیر بهداشت: ایران جزو 10 کشور نخست جهان در مقابله با کرونا است

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه استان از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برد و سرانه مناسبی در این زمینه ندارد افزود: استان بوشهر تنها استانی است که برای تهیه دارو‌های خاص داروخانه شبانه‌روزی هلال احمر ندارد و باید این داروها با مشکلات تهیه کند.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر استان بوشهر صفایی بوشهری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماز جمعه این هفته در تکاب به امامت حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان در مصلی بقیة الله الاعظم (عج ) برگزار و اقامه شد.

حجت الاسلام کوهی گفت : تربیت دانش آموزان نمونه و تعلیم و تربیت اصولی در مدارس رسالت خطیر معلمین تلاشگر در سنگر تعلیم و تربیت است.

امام جمعه تکاب گفت : معلمین متعهد و انقلابی سنگر داران واقعی خط اول مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب هستند و آموزه های آنان برای دانش آموزان در زندگی اجتماعی آنان بروز و نمود عینی خواهد داشت.

وی گفت : کارگران زحمت کش گردانندگان چرخ تولید کشور هستند و حمایت از این قشر زحمت کش افزایش تولید و جهش تولید را در پی خواهد داشت.

امام جمعه تکاب گفت : اجرای طرح نور و هدایت بی حجابی و بی بند و باری بسوی عفت و عطوفت کار با ارزشی است و از اقدام نیروی انتظامی در تقویت حجاب و رعایت حجب و حیا در جامعه قدر دانی می کنیم.

دیگر خبرها

  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه