Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:41:37 GMT

با 7 عواقب پاک نکردن آرایش چشم بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۶۳۷۵

با 7 عواقب پاک نکردن آرایش چشم بیشتر آشنا شوید

پاک نکردن آرایش صورت به خصوص آرایش چشم‌ها می‌تواند آسیب زیادی به پوست و چشم‌های شما وارد کند. این موضوع به خصوص در هنگام خواب بیشتر احساس می‌شود. در هنگام شب معمولا مشکلات زیاد پوستی و جسمی در ناحیه چشم به وجود می‌آید و زمانی که شما به خوبی آرایش چشم خود را پاک کنید؛ بدن شما فرصت خوبی برای ترمیم پوست پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع ماندن زیاد مواد آرایشی مانع از روند نوسازی پوست شده و در طول روز هم اثرات منفی زیادی بر روی صورت باقی می‌گذارد.

محصولات آرایشی روند ترمیم پوست را به تاخیر انداخته و قارچ و انگل را بر روی پوست باقی می‌گذارند. این کار مانع از کلاژن سازی در پوست شده و به مرور دچار چین و چروک به خصوص در قسمت چشم‌ها خواهد شد. برای مثال پاک نکردن ریمل می‌تواند موجب نفوذ مواد آرایشی آن به داخل چشم شده و چشمان شما دچار عفونت شوند. در ادامه به عواقب پاک نکردن آرایش چشم می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

عفونت چشم

باقیمانده مواد آرایشی مانند انواع خط چشم و ریمل و مداد می‌تواند بافت چشم را تحریک کرده و موجب بروز عفونت در چشم‌ها شوند. ریمل و پرایمر ضخیم بر روی چشم‌ها فولیکول‌های ریز مو و غدد چربی پلک را مسدود کرده و وقتی ریمل را پاک نمی‌کنید؛ مژه‌ها شکننده شده و سریع از بین خواهند رفت.  شما می‌توانید برای پاک کردن این مواد آرایشی از پاک کننده مواد آرایشی به همراه گوش پاک کن استفاده کنید. بهترین انواع گوش پاک کن در مدل های فنری و پزشکی است. برای پاک کردن آرایش چشم انواع بلند آن کمک می‌کند تا تسلط بیشتری بر پاک کردن مواد آرایشی داشته باشید. البته مدل‌های برقی گوش پاک کن هم وجود دارد که برای پاک کردن گوش کاربردی‌تر است.

خشکی پوست اطراف چشم

یکی از متداول‌ترین نتایج ناخوشایندی که پاک نکردن مواد آرایشی به همراه دارد، پوسته شدن پوست اطراف چشم و خشکی آن است. این اتفاق با گذشت زمان موجب ایجاد خطوط زیر چشم خواهد شد. در هنگام پاک کردن مواد آرایشی هم دقت کنید که فشار زیادی به اطراف چشم وارد نکنید تا دچار خشکی بیشتر نشود.

ریزش مژه‌ها

هر نوع مواد آرایشی در صورت پاک نشدن می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و موجب تحریک و التهاب و همچنین عفونت شود. التهاب در اطراف پلک شما منجر به ریزش مژه‌ها خواهد شد.

تحریک چشم

زمانی که شما از ریمل به صورت روزانه استفاده می‌کنید؛ عفونت جدی و آسیب را به چشمان شما به همراه خواهد داشت. این مواد می‌تواند به راحتی به داخل چشم وارد شده و کیسه اشک را دچار مشکل کند. این اتفاق به تحریک، خارش و التهاب قرنیه هم منجر خواهد شد. برای پاک کردن مواد آرایشی می‌توانید از دستمال مرطوب در انواع جیبی و قوطی هم استفاده کنید. دستمال مرطوب آرایش برای صورت بانوان متفاوت از دستمال مرطوب نوزاد و کودک است. در هنگام خرید علاوه بر قیمت سعی کنید از مارک‌های معتبری مانند دستمال مرطوب لدورا، پمپرز، نینو، wee، دایلکس و پنبه ریز استفاده کنید تا چشمان شما دچار حساسیت نشود.

قرمزی چشم

در کنار مواد نگه دارنده‌ای که در ریمل وجود دارند، یک بطری ریمل ممکن است به باکتری‌های روی پوست آلوده شود. بررسی‌ها نشان داده است که حدود 30 درصد از بطری‌های ریمل تست شده بعد از سه ماه دچار آلودگی باکتریایی می‌شوند. دقت داشته باشید که عفونت چشم ممکن است پس از مدتی خود را نشان بدهد بنابراین به صرف سالم بودن چشم‌ها ریمل خود را به کسی قرض ندهید.

گل مژه

گل مژه یک توده متورم، قرمز، حساس و دردناک است که در نزدیک لبه پلک ظاهر می‌شود. این توده یک آبسه کوچک با سر زرد رنگ است که به دنبال عفونت یا التهاب ریشه مژه و یا ترشح غده چربی به وجود می‌آید. تماس با دست یا لوازم آرایشی آلوده می‌تواند موجب ایجاد گل مژه شود. این التهاب معمولا عفونی و دردناک است و بهتر است برای پیشگیری از آن حتما چشم‌ها را بعد از آرایش به خوبی با آب ولرم و شوینده ملایم پاک کنید.

شالازیون

شالازیون هم مشابه گل مژه است و در نزدیم لبه پلک و در زیر پوست آن است. شالازیون ممکن است در ابتدا ملتهب باشد و موجب ایجاد درد و قرمزی شود اما تفاوت آن با گل مژه آن است که بزرگتر و سفت‌تر است. در صورت پاک نکردن مرتب مواد آرایشی، احتمال شالازیون بیشتر خواهد شد. اندازه شالازیون ثابت نیست و ممکن است به مرور بزرگ‌تر هم شود. بهتر است در کنار پیشگیری و پاک کردن مواد آرایشی، در صورت بروز شالازیون، آن را با کمپرس گرم روزی 2 تا 3 بار و هر بار 5 تا 10 دقیقه و با حوله گرم و تمیز ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا مجاری غده چربی سریع‌تر باز شده و زودتر خوب شود.

نویسنده: وحیده امینی

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین سقوط جنگنده اف 5 طرح صیانت از فضای مجازی پاک کردن آرایش چشم دستمال مرطوب پنبه ریز گوش پاکن رپرتاژ آگهی مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین سقوط جنگنده اف 5 طرح صیانت از فضای مجازی پاک کردن مواد آرایشی برای پاک کردن دستمال مرطوب کردن آرایش پاک نکردن آرایش چشم خواهد شد گل مژه چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ افسردگی شدید می‌تواند ریشه در شرایط فردی و اجتماعی داشته باشد، اما تغذیه هم بی تاثیر نیست. در بین خوراکی‌ها غذا‌های افسرده کننده‌ی بسیاری وجود دارد که برخی موجب بروز افسردگی شدید می‌شوند.
در جهانی زندگی می‌کنیم که بیشتر مواد به روش شیمیایی پرورش داده می‌شوند به همین خاطر برای کاهش نگرانی و اضطراب باید بیشتر به تغذیه توجه کنیم، زیرا تغذیه نقش بسزایی در حالات روحی افراد دارد 

مطالعات نشان می‌دهند مصرف مواد غذایی فاقد ارزش تغذیه ای، مصرف زیاد گوشت قرمز شیرینی و شکلات و عدم مصرف فیبر و انواع میوه و سبزیجات تازه می‌تواند بشدت باعث افزایش ریسک ابتلاء به افسردگی حاد شود؛ علاوه بر این موارد یک سری مواد خوراکی اثرات منفی روی سلامت روان و افزایش خطر ابتلا به افسردگی در فرد می‌شوند.

۱. شکر
محققان دریافتند هنگامی که سطح گلوکز خون افزایش یابد، سطوح پروتیینی بالا می‌رود که رشد نورون‌ها و سیناپس‌ها را مورد تشویق قرار می‌دهد. بار‌ها در بخش سلامت نمناک عنوان شده است که خوردن شکر باعث می‌شود که مغز شما در یک سطح بهینه کار کند و هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، ریسک افسردگی و خطر ابتلا به دیابت و جنون نیز بیشتر می‌شود.

۲. شیرین کننده‌های مصنوعی
فکر نکنید که تنها به این خاطر که شیرین کننده مصنوعی است خطری شما را تهدید نمی‌کند اسپارتام جز تشکیل دهنده (و خطرناک) که در محصولاتی مثل نوشابه یافت می‌شود، تولید انتقال دهنده عصبی سروتونین را مسدود می‌سازد.
این می‌تواند باعث انواع بیماری‌های عصبی از جمله سردرد، بی خوابی، تغییرات در حالت روحی و افسردگی شود. اما ممکن است برای سلامت ذهنی نیز بد باشد.

۳. الکل
سیستم عصبی مرکزی مهم است. مسئول گرفتن اطلاعات از طریق پنج حس، تفکر، درک، استدلال، و کنترل عملکرد حرکت است. اما با مصرف الکل این موارد کاهش پیدا می‌کنند و باعث تشدید علایم افسردگی می‌شود.

۴. روغن هیدروژنه
مرغ سرخ شده، پنیر سرخ شده، سیب زمینی سرخ کرده، به دلایل مختلفی برای بدن مشکل ایجاد می‌کنند و می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. اما چیز‌های بیشتری وجود دارد:آن‌ها هم به افسردگی مرتبط هستند.
هر چیزی که با روغن‌های هیدروژنه درست شده و حاوی چربی‌های ترانس است می‌تواند به طور بالقوه به افسردگی کمک کند. چربی‌های اشباع شده، مثل آن‌هایی که در گوشت گوساله، لبنیات بالا، و کره پیدا شده اند می‌توانند شریان‌ها را مسدود کنند و از جریان خون به مغز جلوگیری کنند.

۵. فست فود
افرادی که فست فود می‌خورند، ۵۱ درصد بیشتر دچار افسردگی می‌شوند؛ بنابراین از خوردن آنها بپرهیزید.

۶. چربی ترانس
چربی ترانس به چربی‌های اشباع نشده گفته می‌شود که معمولا در کل غذا‌ها دیده نمی‌شوند. تنها در دهه ۱۹۵۰ چربی‌های ترانس به طور معمول در چیز‌هایی مثل مارگارین، اسنک، محصولات پخته شده بسته بندی و روغن‌های مورد استفاده برای سرخ کردن مواد غذایی، مورد استفاده قرار گرفتند. مصرف چربی‌های ترانس کنترل نشده می‌تواند ریسک افسردگی را تا ۴۸ درصد افزایش دهد.

۷. غذا‌های با سدیم بالا
دهه هاست، غذا‌های بدون چربی به عنوان یک راه حل کاهش وزن اعلام می‌شوند -، اما بسیاری از این محصولات حاوی کمی سدیم هستند. متخصصان می‌گویند که همه این نمک اضافی می‌تواند کاملا با احساسات شما ناسازگاری داشته باشد، زیرا سدیم اضافی در این محصولات می‌تواند جنبه‌های سیستم عصبی را مختل کند.
نه تنها این می‌تواند باعث افسردگی شود، بلکه می‌تواند به واکنش سیستم ایمنی نیز کمک و باعث خستگی شود؛ و البته نمک هم چنین منجر به نگهداری مایع و باد کردگی می‌شود.

۸. کافئین
متخصصان بسیاری وجود دارند که می‌گویند حتی مقدار کمی کافئین نیز می‌تواند منجر به افسردگی شود. دلیل بیشتر کارشناسان، اثر مخرب کافئین روی خواب است. خواب آشفته می‌تواند به طور جدی به وضعیت ذهنی آسیب برساند.

۹. سبوس گندم
این نام را همیشه در میان خوردنی‌های مفید مشاهده می‌کردید، اما اینجا باید بگوییم که در مورد افسردگی این مسئله کمی متفاوت است چراکه سبوس گندم به دلیل وجود فیتیک اسید و فیبر جذب روی را محدود می‌سازد و همین کاهش روی اثر سو در افرادی که در معرض استرس و افسردگی هستند می‌گذارد.
مقدارکافی روی به خصوص برای افراد مضطرب اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا نشان داده اند کمبود آن رفتار عصبی و افسردگی را موجب می‌شود.

۱۰. پنیر سویا
با این که سویا مملو از پروتیین کم چرب است، همچنین با آنزیم‌های گوارشی و پروتئاز می‌تواند بسته بندی شود که هضم پروتئین را به طور باور نکردنی دشوار می‌کند. سویا مس، بالایی دارد یک ماده معدنی مرتبط با رفتار مضطرب، و نفخ شکم است.

۱۱. قهوه
قهوه مانند سوخت جت برای یک مغز نگران است؛ و یکی از بالاترین منابع حاوی کافئین است. کافئین نیز می‌تواند جذب مواد مغذی کلیدی را مانند ویتامین د و ویتامین‌های ب کند کند. تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از مواد گیاهی، به طور طبیعی، به خصوص بابونه، می‌تواند جایگزین خوبی برای قهوه باشد.

۱۲. نان سبوس دار
گلوتن برای بسیاری از افراد مضطرب، به خصوص بیمارانی با بیماری سلیاک - که در میان آن‌ها اضطراب رایج است خوب نیست و زمانی که گلوتن حذف می‌شود، این رفتار هم ناپدید می‌شوند. اما حتی افراد با آلرژی‌های خفیف نیز به آن حساسیت دارند.

۱۳. سوپ و غذا‌های کنسرو شده
غذا‌های فرآوری شده حاوی بیسفنول است که در اکثر غذا‌های کنسروی و پلاستیکی وجود دارد می‌تواند باعث کاهش قابل توجهی ژن‌ها در بخش استرس مداری مغز می‌شود.

۱۴. آب میوه
آب میوه‌ها فیبرندارند و حاوی فروکتوز هستند در نتیجه قند خون و هورمون استرس آدرنالین را بالا می‌برند. به عنوان یک قاعده کلی از نوشیدنی‌های شیرین اجتناب کنید.

دیگر خبرها

  • تقویت کننده موی مردانه
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید