Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نیازهای استان بوشهر درحوزه درمانی تأمین نشده است و باید تلاش شود وضعیت سلامت در این استان به استاندارد برسد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر در عرصه درمان شمار تخت‌های بیمارستانی زیر نُرم کشوری و در حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ است این درحالی است که این آمار در کشور ۱.۸ درصد و استاندارد بین المللی بالای ۲ درصد است.

صفایی بوشهری گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده استان بوشهر در حوزه درمان نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان و در حوزه های دیگر سلامت به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بوشهر تنها استانی است که فقط یک بیمارستان آموزشی دارد و در عرصه تجهیزات پزشکی از جمله ام آر آی با محدودیت‌هایی روبرو است و مردم به دلیل طولانی بودن نوبت و خرابی دستگاه‌ها باید به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه این استان در تولید درآمد و ثروت ملی رتبه نخست کشور را دارد باید در زمینه زیرساخت‌های درمانی مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

وی یادآور شد: بوشهر در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی‌ها، حوزه اقتصاد کرانه و تجارت بین المللی پیشرو است اما با تمام این توانمندی و ثروت افزایی ملی سهم آن در همه امور بویژه در حوزه بهداشت کم است طوریکه مردم آن برای انجام یک عمل جراحی و معاینه تخصصی باید به استان‌های همجوار سفر کنند که این خود خطر به شمار می‌رود.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه وزارتخانه های زیادی از جمله نفت، دفاع، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در این استان ذینفع هستند باید به عنوان  وزارتخانه های معین وزارت بهداشت قلمداد شوند. 

 صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر در جریان شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی داشت ولی رفته رفته وضعیت در استان بحرانی شد و سپس با تلاش و همراهی و همکاری همگانی به وضعیت خوبی دست یافتیم.

وی ادامه داد: همه در تلاش برای حل مشکلات در استان هستند اما حجم نیازها طوری است که اگر بخواهیم با نگاه تساوی در عرصه های مختلف کار شود این عقب ماندگی درجای خود باقی خواهد ماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تجهیز اورژانس‌های این استان گفت: مراکز اورژانس با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو هستند و بوشهر تنها مرکز استانی است که داروخانه هلال احمر ندارد.

محمد هادی رستمیان افزود: این استان در زمینه برخورداری از تخت‌های بیمارستانی با کمبودهای فراوانی روبرو است و انتظار می‌رود که تلاش جدی برای جبران این کمبودها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: استان بوشهر بخش عمده ثروت کشور را تولید می‌کند و مردم انتظار دارند که سهمی از این درآمدها داشته باشند و کمبودها و محرومیت‌های آنها جبران شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: استان بوشهر باید از مواهب داخل این استان بهره‌مند شود، صنایع باید برای حل مشکلات و کمبودهای درمانی آن همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز پنجشنبه برای انجام سفر یکروزه وارد بوشهر شد.

بازدید از بیمارستان های امیر المومنین نیروی هوایی و شهدای خلیج فارس بوشهر، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهید سلامت زهرا رگبار از جمله برنامه های سفر وزیر بهداشت به این استان است.

عین اللهی در این سفر یکروزه همچنین مراکز واکسیناسیون، تحقیقات پزشکی هسته ای بوشهر را مورد بازدید قرار می‌دهد و نشستی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواهد داشت.

نمایندگان مردم بوشهر، گناوه و دیلم و دشتستان در مجلس شورای اسلامی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی را در این سفر همراهی می کنند.

برچسب‌ها بوشهر بهرام عین اللهی سفر استانی غلامعلی صفایی بوشهری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر بهرام عین اللهی سفر استانی بوشهر بهرام عین اللهی سفر استانی غلامعلی صفایی بوشهری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان و آموزش پزشکی صفایی بوشهری استان بوشهر وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6089011

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند