Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود تاکید کرد که تسریع در دستیابی به توافق نیازمند اراده جدی برای اتخاذ تصمیم سیاسی شجاعانه و واقع گرایانه از سوی طرف های غربی برای تضمین و تامین منافع ایران به خصوص رفع عینی تحریم ها برای دستیابی به توافقی پایدار می باشد.

به گزارش ایران آنلاین از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص برخی مسائل مورد اهتمام مشترک تلفنی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین و با اشاره به گفت وگوهای خود با همتای آلمانی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مونیخ گفت: در این گفت وگوها به پیشرفت های خوبی رسیده ایم و هیات های مذاکره کننده در وین سخت در تلاش هستند تا به یک توافق خوب دست یابند. در عین حال تسریع در دستیابی به توافق نیازمند اراده جدی برای اتخاذ تصمیم سیاسی شجاعانه و واقع گرایانه از سوی طرف های غربی برای تضمین و تامین منافع ایران به خصوص رفع عینی تحریم ها برای دستیابی به توافقی پایدار می باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ابراز امیدواری کرد کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات با نگاهی واقع بینانه نقش سازنده و مطلوب خود را در دستیابی به توافق ایفاء‌ کنند.

طرفین تاکید کردند، بازپرداخت بدهی های معوق انگلیس به ایران از موضوعات اصلی فی مابین است و ضروری است هر چه زودتر در مسیرمناسب حل و فصل شده و بدهی لندن به تهران تادیه گردد. 

تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این‌گفت وگوی تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و گفت وگوها برای حل مشکل بدهی به ایران، نقطه نظرات لندن را در این خصوص و در مورد مذاکرات وین تشریح‌ کرد.

وزیر امورخارجه انگلیس روابط رو به رشد میان انگلیس و جمهوری اسلامی ایران را تامین کننده منافع دو کشور دانست.

تراس افزود: در فرایند مذاکرات دستاوردهای خوبی تاکنون داشته ایم، اما مناسب است هر چه سریع تر گفت وگوها تکمیل و به نتیجه مورد توافق طرفین دست یابیم.

تراس در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با همکاری مستمر طرفین و بر مبنای اصول بنیادین، موضوعات دوجانبه فی مابین از جمله موضوعات کنسولی مرتبط با زندانیان و همچنین تادیه بدهی های معوقه انگلیس به تهران حل و فصل شوند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دستیابی به توافق وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان