Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@00:25:43 GMT

ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال از نگاه ایمنا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۶۶۰۵

ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال از نگاه ایمنا

‍‍‍‍‍‍

در هفته‌ای که یک دروازه‌بان برترین بازیکن لقب گرفت، ترین‌ها بین چند تیم تقسیم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال استقلال موفق شد از توقف پرسپولیس در دیدار سخت مقابل گل گهر نهایت استفاده را ببرد و اختلافش را در صدر جدول به پنج امتیاز افزایش دهد. دربی اصفهان نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید تا مس رفسنجان که یک برد لحظه آخری در اراک مقابل آلومینیوم کسب کرد به یک امتیازی سپاهان رده سومی برسد و این تیم را برای کسب سهمیه آسیایی به خطر بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

سپاهان صفر- ذوب آهن صفر

پیکان صفر- تراکتور صفر

نفت آبادان یک- نساجی یک

گل گهر یک- پرسپولیس یک

آلومینیوم صفر- مس رفسنجان یک

پدیده صفر- هوادار یک

فولاد ۲- نفت مسجد سلیمان صفر

استقلال یک- فجرسپاسی صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: گل گهر یک- پرسپولیس یک

اگر ۷ امتیاز از گل گهر کسر نشده بود، دیدار این هفته گل گهر و پرسپولیس شاید یکی از نبردهای مستقیم بین دو مدعی قهرمانی بود. حساس‌ترین بازی هفته نوزدهم در ابتدا با گل هند حامد پاکدل برای پرسپولیس آغاز شد اما در ادامه ضربه سر کی‌روش استنلی بازی را به تساوی کشاند تا نبرد دو تیم باکیفیت لیگ بدون برنده باشد.

تیم هفته: مس رفسنجان

نارنجی پوشان کرمانی تبدیل به اولین تیمی شدند که در این فصل با ۳ امتیاز اراک را ترک می‌کنند. مس رفسنجان با گل دقیقه ۹۰ عقیل کعبی آلومینیوم را شکست داد و حالا فقط یک امتیاز تا رتبه سوم فاصله دارد.

سرمربی هفته: فرهاد مجیدی (استقلال)

فرهاد مجیدی در حالی مقابل فجرسپاسی قرار می‌گرفت که دو مدافع اصلی خود را به دلیل پایان یافتن مهلت معافیت از خدمت سربازی در اختیار نداشت. با این حال او به خوبی هفته پر از حاشیه را مدیریت کرد و همان سه امتیازی که باید از دیدار با تیم نظامی فجر می‌گرفت را گرفت. استقلال در این بازی آنقدر موقعیت ایجاد کرد تا بالاخره یکی از آنها تبدیل به گل شد ضمن اینکه در دفاع نیز بدون اشتباه عمل کرد تا به هدف خود برسد.

دروازه‌بان هفته: محمدرضا اخباری (تراکتور)

تراکتور در دیداری که لایق شکست بود به لطف عملکرد عالی محمدرضا اخباری درون دروازه یک امتیاز کسب کرد. اخباری که بالاترین نمره هفته را از متریکا بین تمام بازیکنان لیگ کسب کرده در دیدار با پیکان ۷ مهار، یک مهار پنالتی و ۳ خروج موفق داشت تا با شایستگی کامل به عنوان دروازه‌بان برتر هفته خود را معرفی کند.

مدافع هفته: مهدی شیری (فولاد)

در این هفته سه مدافع گلزن داشتیم که هر سه لایق انتخاب به عنوان مدافع هفته بودند. جعفر سلمانی (استقلال)، عقیل کعبی (مس) و مهدی شیری، مدافع فولاد که با وجود بازی در پست غیر تخصصی دفاع چپ، موفق عمل کرد و علاوه بر سهیم بودن در کلین شیت تیمش، گل دوم فولاد را هم به ثمر رساند. شیری علاوه بر گلزنی، یک پاس کلیدی، ۹ عملکرد دفاعی موفق و ۹۴% دقت پاس هم داشت.

هافبک هفته: ایوب کلانتری (نساجی)

پس از دو شکست متوالی در شروع مجدد لیگ، نساجی به لطف گل ایوب کلانتری حداقل امتیاز را از آبادان گرفت. کلانتری، هافبک دفاعی نساجی در بازی با صنعت نفت علاوه بر گل، پنج شوت، ۱۰ بار بازپس‌گیری توپ دو تکل موفق و ۴ بار قطع پاس داشت.

مهاجم هفته: کی‌روش استنلی (گل گهر)

مهاجم بلند قامت سابق تیم‌های اصفهانی، بار دیگر این بار با پیراهن گل گهر دروازه پرسپولیس را باز کرد. کی‌روش که پیش از این با پیراهن ذوب آهن و سپاهان گل‌های زیبایی به پرسپولیس زده بود بار دیگر نشان داد راه دروازه این تیم را خوب بلد است و این بار به لطف اشتباه لک دروازه سرخ‌ها را باز کرد تا تیمش از شکست فرار کرده باشد.

گل هفته: مهدی شیری (فولاد)

در هفته کم گلی که چندان گل زیبایی به ثمر نرسید، زیباترین گل هفته را مهدی شیری با این شوت از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند.

این گل را در ادامه می‌بینیم:

کد خبر 557761

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سپاهان تیم فوتبال سپاهان تیم فوتبال استقلال تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال تراکتورسازی گل گهر سیرجان تیم فوتبال ذوب آهن لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال مس رفسنجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال مس رفسنجان مهدی شیری گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) جدول لیگ برتر؛ همه چیز به کام استقلال

رقابت چهار تیم نخست جدول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌ها با تقابل مستقیم آن‌ها همراه بود که به لطف بازی محتاطانه این تیم‌ها و ترس از شکست، هیچ تغییری در صدر جدول رقم نخورد.

استقلال با وجود اینکه تنها یک امتیاز از تبریز به تهران می‌آورد، با ۵۴ امتیاز در صدر باقی ماند. پرسپولیس هم که با غلبه بر سپاهان می‌توانست جای استقلال را در صدر جدول بگیرد، با ۵۳ امتیاز در رتبه دوم ماندنی شد. سپاهان و تراکتور نیز با ۴۶ و ۴۱ امتیاز، در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.

صنعت نفت با شکستی که برابر هوادار متحمل شد، با ۱۶ امتیاز همچنان قعرنشین است. نساجی با پیروزی حیاتی در خانه ذوب‌آهن، با ۲۲ امتیاز از دو تیم خوزستانی دیگر سبقت گرفت و به رتبه سیزدهم رسید. تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان نیز با ۲۲ و ۲۱ امتیاز، جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده‌اند تا هر سه قعرنشین لیگ از یک استان باشند.

نتایج دیدار‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

شمس آذر قزوین ۲ - پیکان یک
هوادار ۲ - صنعت نفت آبادان یک
تراکتور تبریز صفر - استقلال صفر
مس رفسنجان یک - گل‌گهر سیرجان یک
ذوب‌آهن اصفهان صفر - نساجی مازندران ۲
استقلال خوزستان یک - ملوان بندر انزلی یک
آلومینیوم اراک یک - فولاد خوزستان یک
پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

جدول لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • آخرین گام‌های خیبر برای فتح لیگ یک/ جنگ ۴ تیم بر سر بقا
  • (عکس) جدول لیگ برتر؛ همه چیز به کام استقلال
  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تساوی یک نیمه‌ای پرسپولیس و سپاهان
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند
  • اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • بررسی دیدارهای سرخابی ها در هفته بیست وپنجم لیگ برتر فوتبال
  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز