Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@00:04:30 GMT

اوکراین: ما قوی هستیم و پیروز خواهیم شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۶۷۱۴

اوکراین: ما قوی هستیم و پیروز خواهیم شد

به گزارش صدای ایران  به نقل از رویترز، دیمیتری کولبا،‌ وزیر خارجه اوکراین در توییتر نوشت: روسیه جنگی گسترده علیه اوکراین آغاز کرد و شهرها را با سلاح‌هایش هدف قرار داد.

همچنین خبرگزاری اینترفکس اوکراین از وقوع حملات موشکی به چندین تاسیسات نظامی در سراسر این کشور خبر داد.

این خبرگزاری افزود، نیروهای روسیه دست به عملیات هلی برن در دو شهر اودسا و ماریوپل ساحلی در جنوب زدند و همچنین خبر می‌رسد کارمندان و مسافران از فرودگاه بوریسیل در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کولبا در اشاره به ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه گفت: فورا جنگی گسترده را علیه اوکراین آغاز کرد و شهرهای امن ما را در معرض حملات قرار داد.

 

اوکراین از خودش دفاع خواهد کرد



وی اضافه کرد: این جنگی خصمانه است و اوکراین از خودش دفاع خواهد کرد و پیروز خواهد شد. جهان می‌تواند پوتین را متوقف کند و باید این کار را بکند، الان وقت عمل است.

 

حملات موشکی روسیه به زیر ساخت های اوکراین


ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در اولین واکنش طی امروز، پنج‌شنبه ضمن اعلام حکومت نظامی در سراسر خاک این کشور همزمان با عملیات نظامی روسیه گفت، روسیه حملات موشکی به زیرساخت‌های اصلی ما و گارد مرزی ما انجام داد.

زلنسکی اشاره کرد، با جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کرده است. وی با درخواست فوری از اوکراینی‌ها از آنها خواست حد الامکان در منازل‌شان بمانند.

 

زلنسکی: ما قوی هستیم و پیروز می شویم



به گزارش صدای ایران رئیس‌جمهوری اوکراین افزود: ما قوی هستیم و برای همه چیز آماده‌ایم و پیروز خواهیم شد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین جنگ روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان های «غرب» ارتش روسیه ۳ حمله ارتش را در محور لوهانسک دفع کردند و در این درگیری‌ها ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

در مناطق جنوبی نیز «یگان‌های جنوب» مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ در درگیری‌ها در این منطقه نیز نزدیک به ۳۹۵ نظامی اوکراینی کشته و یک هویتزر ساخت آمریکا نیز منهدم شد.

یگان‌های مرکز نیز با حمله موشکی و توپخانه‌ای مزدوران خارجی ارتش اوکراین و مقر نیروهای مسلح اوکراینی را در محور دونتسک هدف قرار دادندکه در نتیجه آن ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

ساعاتی پیش رسانه‌های روسی اعلام کردند که در پی حمله موشکی ارتش روسیه به محل استقرار مزدوران خارجی ارتش اوکراین در منطقه «میکولایف» دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

دیروز یکشنبه «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان میکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه ۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6092212

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند