Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دادستان مرکز استان کرمان گفت: پسربچه شش ساله ربوده شده در یکی از خیابان‌های شهر کرمان، با دستگیری آدم ربا پس از ۶ روز زنده از چاه بیرون آورده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه پسربچه شش ساله ربوده شده در یکی از خیابان‌های شهر کرمان، با دستگیری آدم ربا پس از 6 روز زنده از چاه بیرون آورده شد اظهار داشت: براساس بررسی‌های تخصصی قضایی و انتظامی، متهم غیربومی این پرونده که حدود 35 سال سن دارد، در روز حادثه (28 بهمن ماه) با فریب کودک 6 ساله که از کودکان کار به شمار می‌رود به بهانه خرید دوچرخه برای وی و به انگیزه سرقت، او را به بیابان کشانده و به درون چاهی پرتاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ابتدا هویت فرد رباینده مشخص نبود اما با اقدامات شبانه روزی بازپرس ویژه قتل و عوامل و کارآگاهان پلیس آگاهی و با استفاده از روش‌های تخصصی، هویت رباینده مشخص و محل اختفای وی در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی شد و بازپرس این پرونده با همراهی رئیس پلیس آگاهی استان و کارآگاهان این رده انتظامی به شهرستان مذکور عزیمت کرده و در یک اقدام ضربتی متهم را دستگیر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: متهم در ابتدا حاضر به اقرار و نشان دادن محل اختفای کودک نشد که نهایتاً با بازجویی‌های فنی اعتراف کرد که با توجه به اینکه احتمال لو رفتن وی وجود داشته به قصد قتل، کودک را به درون چاهی هل داده است تا آثار جنایت خود را از بین ببرد.

سالاری اظهار داشت: بلافاصله پس از مشخص شدن محل حضور کودک و با در نظر گرفتن فرضیه فوت وی، بازپرس ویژه قتل، رئیس پلیس و کارآگاهان پلیس آگاهی، عوامل پزشکی قانونی، اورژانس، آتش نشانی و ...  با راهنمایی متهم در محل چاه مذکور حضور یافتند و خوشبختانه این کودک پس از شش روز بدون غذا و آب، زنده از چاه 40 متری بیرون کشیده شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این کودک هیچ گونه شکستگی نداشته است و جهت مداوا و بهبود به بیمارستان منتقل شده ات و حال عمومی وی مساعد گزارش شده است ادامه داد: آزمایش‌های لازم به منظور مشخص شدن وضعیت سلامت کامل جسمی وی در دست انجام است.

دادستان کرمان: 1754 هکتار از اراضی دولتی و ملی کرمان اعاده و به بیت المال برگشتورود دادستان کرمان به استهلاک قطعات رهاشده خودرو در ارگ جدید بم/ قطعات وارد بازار می‌شوددادستان کرمان: 14 مدیر و مسئول اجرایی به جرم اختلاس، ارتشاء و ترک فعل تحت تعقیب قرار گرفته‌اند/ برخی مدیران بازداشت شدند

مدعی العموم در کرمان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی فرماندهی انتظامی استان، احمدی؛ بازپرس پرونده و رئیس و کارآگاهان پلیس آگاهی در راستای شناسایی و دستگیری متهم، گفت: این پرونده به منظور عبرت آموزی و مقابله فوری با جرایم خاص، به صورت خارج از نوبت و ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سالاری با اشاره به بازتاب گسترده ربوده شدن این کودک در فضای مجازی استان کرمان، تاکید کرد: همکاری مردم نیز در شناسایی و دستگیری این متهم شایسته تقدیر است.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی در مسیر توسعه امنیت و آرامش در جامعه، در کنار مردم هستند و با برخوردهای قاطعانه و قانونی، به مخلان نظم و امنیت جامعه اجازه جولان و برهم زدن امنیت شهروندان را  نخواهند داد.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی در این خصوص اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده، متهمین، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

وی ادامه داد: متهمان در ادامه مقتول را با خودروی شخصی اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: پس از کسب خبر، مأمورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی افزود: با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم نموده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمین صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده‌اند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمین را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و افزود: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضائی منفک شده و سال‌ها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

کد خبر 6089536

دیگر خبرها

  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز