Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-منابع دیپلماتیک از برگزاری نشست اضطراری جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، منابع دیپلماتیک از برگزاری نشست اضطراری جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد درمورد بحران اوکراین برای بار دوم در روزهای اخیر خبر دادند.
این نشست به درخواست کتبی کییف برگزار می شود و مورد تأیید اعضای غربی شورای امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که وزیر امور خارجه اوکراین پیش از این با اشاره به درخواست کمک نظامی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از روسیه، نشست مجدد و فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شده بود.
دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین گفت: درخواست کمک نظامی جدایی طلبان در دونتسک و لوهانسک از روسیه اقدام تنش زای دیگری علیه اوضاع امنیتی است.
وزیر خارجه اوکراین در ادامه نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شد.
گفتنی است سخنگوی کرملین پیش از این از درخواست رهبران دونتسک و لوهانسک برای دخالت نظامی روسیه علیه ارتش اوکراین خبر داده بود.
کرملین اعلام کرد دنیس پوشیلین و لئونید پاسیچنیک رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواسته اند به دفع تجاوز نیروهای اوکراینی در این دو منطقه کمک کند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: دو نامه درخواستی رؤسای جمهوری دونتسک و لوهانسک از ولادیمیر پوتین دریافت شد. رؤسای جمهور دو جمهوری از طرف خود و مردمشان، بار دیگر از رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن این دو جمهوری به عنوان کشور تشکر کردند.
سخنگوی کرملین تاکید کرد: دو جمهوری دونتسک و لوهانسک با توجه به شرایطی کنونی و با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و فاجعه انسانی، از رئیس‌جمهور روسیه خواستند تا با توجه به ماده 3 و 4 موافقتنامه‌های دوستی، همکاری و کمک متقابل بین فدراسیون روسیه و جمهوری‌های دیگر، به دفع تجاوز نیروهای مسلح اوکراین کمک کند.
پسکوف گفت: در سایه تهاجم نظامی مستمر نیروهای مسلح اوکراین، دو جمهوری شاهد تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و صنعتی، مدارس، بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و بدتر از همه مرگ غیرنظامیان از جمله کودکان هستند.
رؤسای جمهور دونتسک و لوهانسک هم تاکید کردند کییف به دنبال راه حل نظامی برای درگیری در دونباس است.

مهر

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین شورای امنیت سازمان ملل متحد رؤسای جمهور دو جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»

نشست سازمان بین المللی همکاری های اقتصادی (اکو) با موضوع «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو سازمان از جمله دبیرکل اکو، جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان حضور داشته و سخنرانی کردند. 

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با تاکید بر اینکه پیوندهای نزدیک فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو و قابلیت های فراوان  آن‌ها در تمامی حوزه ها، بستر مناسبی را برای همکاری فراهم نموده است که گردشگری از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. 

وی افزود: به‌رغم شکل‌گیری مرزهای جغرافیایی، همگرایی منطقه‌ای و کم کردن فاصله‌ها در بسیاری موارد موانع بی‌شماری را از سر راه ملت‌های منطقه برداشته است.  

دیپلمات کشورمان با تاکید بر این مهم که جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به سیاست حسن همجواری و پیوند دوستانه با همسایگان خود است، از همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کند.

اسکندری با اشاره به تجربه پایتخت گردشگری اکو در اردبیل در سال ۲۰۲۲ و شهر ساری در سال۲۰۲۳، همکاری کشورهای عضو در معرفی قابلیت های گردشگری یکدیگر را موجب شکل‌گیری همکاری‌های موثر در میان بخش‌های خصوصی فعال در گردشگری کشورهای عضو برشمردند و بر اهمیت نقش مدیران گردشگری در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین نقش حیاتی تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با اشاره به اینکه ایران نیز مانند سایر کشورهای عضو از قابلیت‌های گردشگری در حوزه های مختلفی برخوردار می باشد، بر نقش گردشگری سلامت به ویژه در بخش درمان، گردشگری فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات فارسی، گسترش بازارهای خرید مرزی و انجام کمپین‌های تبلیغاتی بر روی مقاصدی که پیشینه تاریخی مشترکی با یکدیگر دراند را از جمله راهکارهای گسترش و تعمیق روابط فیمابین کشورهای عضو برشمرد. 

همچنین اسکندری به منظور بهبود شرایط در آینده سازمان پیشنهاداتی را به شرح ذیل مطرح کرد:

۱. راه‌اندازی پلتفرم های مشترک دیجیتالی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
۲. افزایش همکاری و تعامل میان اعضاء در جهت تقویت بازاریابی و تبلیغات به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو
۳. تقویت شبکه حمل و نقل میان کشورهای عضو
۴. استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت به ویژه در حوزه درمان
۵. برگزاری تور های آشنا سازی تورگردانان با ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو. 

در پایان نشست اعضا با صدور بیانیه‌ای «شهرسبز» را به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۴ نامیدند.

لازم به ذکر است که سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی اقتصادی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی تشکیل و کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای این سازمان می باشند و هفت کشور قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به طور داوطلبانه به سازمان همکاری اقتصادی پیوستند ‌و در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران