Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروانی گفت: علت اصلی مخالفت اعضای شورا با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱شهرداری اراک بیشتر بر روی دو مقوله «عدم پیوست برنامه‌های شهرداری به بودجه» و «کم بودن بودجه تملکات» متمرکز است که مقرر شد این موضوعات در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در نشست صحن رسمی شورای کلانشهر اراک که با حضور کلیه اعضا برگزار شد کلیات بودجه یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک با پنج رای موافق، پنج رای مخالف و یک رای ممتنع به تصویب نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس خسروانی سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک در خصوص به تصویب نرسیدن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در صحن علنی روز گذشته شورا، گفت: با توجه به اینکه بودجه یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک در صحن رسمی شورای کلانشهر اراک به تصویب نرسید مجدد در دستور کار کمیسیون برنامه‌وبودجه قرار گرفت تا نظرات مخالف موردبررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: علت اصلی مخالفت اعضای شورا بیشتر روی دو مقوله «عدم پیوست برنامه‌های شهرداری به بودجه» و «کم بودن بودجه تملکات» بود که مقرر شد این دو اعتراض، در جلسه شنبه کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گیرد.

خسروانی افزود: امسال وزارت کشور مهلت نهائی تصویب بودجه را ۱۰ اسفند اعلام کرده که با توجه به تعطیلی روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند، باید در روز شنبه بودجه بررسی و تصویب شود که به نظر می‌رسد مشکل خاصی در تصویب نهائی بودجه نداریم و قطعاً با تأمین نظر اعضا آن را تصویب نهائی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک، بیان داشت: در بخش درآمدی به‌خصوص در ردیف عوارض آلایندگی باید درآمد بیشتری لحاظ شود و شهرداری را وادار نمود که از طریق مراجع قضائی پیگیر اخذ عوارض از صنایع آلاینده باشد زیرا این عوارض پول خون مردم اراک است که باید اخذ شود تا در مسیر کاهش آلایندگی و بهبود محیط زیست مردم هزینه شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه که در سال آتی دولت باید نیم‌نگاه و گوشه چشمی هم به شهرداری‌ها داشته باشد گفت: سال‌هاست که دولت شهرداری‌ها را با انبوهی از مشکلات و گرفتاری‌ها رها کرده درحالی‌که ما به‌شدت به کمک‌های دولتی در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اتمام پروژه‌های عمرانی کلان و غیره نیازمند هستیم.

خسروانی اظهار داشت: شورا در بودجه ۱۴۰۱ رویکرد صرفه‌جوئی را در کاهش بودجه جاری به ۲۸ درصد به نمایش گذاشت و ۷۲ درصد بودجه را به امور عمرانی و خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان اختصاص داده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک، تصریح کرد: پیش‌بینی این است که بتوانیم بودجه سال ۱۴۰۱ را در قالب متمم بودجه تا ۲ هزار میلیارد تومان هم افزایش دهیم و آنگاه می‌توانیم برخی از برنامه‌های خود را به‌خصوص در بخش تملکات محقق کنیم.

وی در پایان گفت: در جلسه دیروز از شهرداری درخواست کردم تا بودجه را بعد از تصویب در قالب «بودجه به زبان ساده» برای افکار عمومی منتشر نماید تا مردم و نهادها بتوانند بر بودجه شهر نظارت کنند و بدانند که عوارض و مالیاتی که پرداخت می‌کنند در کجا هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرداری اراک سخنگوی شورا بودجه ۱۴۰۱ شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر

رییس جمعیت هلال‌احمر، از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرحسین کولیوند، در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

دیگر خبرها

  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری