Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@20:33:22 GMT

چند توصیه برای خانه تکانی ایمن

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۷۲۰۶

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نکاتی را برای کم شدن خطرات احتمالی خانه تکانی نوروز بیان کرد.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: سید جلال ملکی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان در این موقع از سال برای خانه تکانی عید اقدام می کنند، اظهار کرد: در این زمان از سال، برخی از شهروندان اقدام به خانه تکانی می کنند که رنگ و رویی تازه به خانه خود بدهند و به نوعی برای آغاز سال جدید آماده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام گاهی با وقوع حوادث متفاوتی همراه می شود که اگر شهروندان پیش از آغاز خانه تکانی با آن ها آشنا باشند می‌توانند از وقوع بسیاری از آنها جلوگیری کنند. 

وی با بیان اینکه مسمومیت با مواد تمیز کننده شیمیایی، سقوط از روی نردبام و.. از جمله این حوادث است، گفت: در استفاده از مواد شوینده چند مورد وجود دارد که شهروندان باید حتما به آن دقت کنند. حتما از مواد شوینده استاندارد استفاده کنند و هنگام استفاده از این شوینده ها، حتما اطمینان حاصل کنند که هوای محیط تهویه می شوند. همچنین می توانند از ماسک نیز استفاده کنند. شهروندان باید دقت داشته باشد که مخلوط کردن مواد شوینده شیمیایی با یکدیگر اقدام بسیار خطرناکی است، چرا که می تواند موجب آزاد شدن بخار سمی شود و افراد را درگیر کند. این بخار به ریه، پوست و چشم افراد آسیب جدی وارد می کند. 

ملکی در ادامه با بیان اینکه در این موقع از سال باید نظارت بیشتری بر رفتار کودکان داشت، ادامه داد: زمانی که خانه تکانی انجام می دهیم، به خاطر شلوغ شدن محیط کمی از کودکان غافل می‌شویم که این می‌تواند برای آن ها خطرآفرین باشد. مثلا ممکن است قیچی، میخ، چاقو و.. روی زمین باشد و کودک با بازی کردن با آن ها برای خود خطر ایجاد کند. پس باید حتما هم به مرتب بودن محیط توجه کرد و هم وسایل خطرناک از دسترس کودکان خارج باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که مواد شوینده نباید در دسترس کودکان قرار گیرد چرا که ممکن است آن ها را با نوشیدنی اشتباه بگیرند و موجب مسمومیت آن ها شود. 

ملکی با اشاره به خطر استفاده از نردبان‌های یکطرفه در خانه برای خانه تکانی اظهار کرد: کف بعضی از خانه ها سرامیکی است و استفاده از نردبان های یکطرفه روی این سطح خطراتی را در پی دارد. سطح سرامیکی بسیار لغزنده است و استفاده از نردبان های یکطرفه روی این سطح می تواند خطرساز باشد. بنابراین برای استفاده از نردبان باید از اتکای آن روی زمین اطمینان حاصل کرد. در زمینه استفاده از چهارپایه ها نیز باید از استاندارد و مقاوم بودن آن ها مطمئن شد. در غیر این صورت خطر سقوط از ارتفاع افراد را تهدید می کند و این خطر می‌تواند موجب ایجاد آسیب های جدی از جمله شکستگی ها شود. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در ادامه در خصوص تمیز کردن طرف بیرونی شیشه های خانه نیز هشدار داد و گفت: بعضی وقت ها دیده می شود که فردی از پنجره خانه آویزان شده و در حال پاک کردن شیشه ها است. این افراد پنجره را به عنوان تکیه گاه در نظر می گیرند غافل از اینکه هر لحظه امکان دارد که سقوط کنند و جان خود را از دست بدهند. افرادی در زمینه پاک کردن شیشه های خارجی ساختمان ها تخصصی دارند که با تجهیزات لازم و کافی نسبت به انجام این کار اقدام می کنند. پس اگر شهروندان قصد دارند شیشه های بیرونی ساختمان ها را نیز تمیز کنند حتما باید از افراد متخصصی کمک بگیرند که تجهیزات لازم را دارند. 

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که موجب ایجاد خطر در خانه تکانی می شود، برق کاری است. متاسفانه بعضی افراد که تخصص لازم را نیز ندارند اقدام به باز و بسته کردن لوستر ها می کنند. در این زمینه نیز حتما باید افراد آشنا با این مهارت در این خصوص اقدام کنند چرا که این اقدام برای افراد بی تجربه بسیار خطرناک است. 

ملکی ادامه داد: همچنین پاک کردن پریزهای برق با دستمال های نمدار و خیس نیز از مواردی است که موجب برق گرفتگی می‌شود. بنابراین باید در این خصوص نیز نکات ایمنی لازم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: هزینه یک خانه تکانی ساده سه میلیون تومان!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خانه تکانی عید نوروز

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خانه تکانی عید نوروز استفاده از نردبان مواد شوینده خانه تکانی شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه