Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، محمد دهقان، در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریزاظهار داشت: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت‌های فرهنگی است  و توسعه شهر در نتیجه توجه به مطالعه و معرفی کتاب‌های مفید و اثرگذار محقق می‌شود.

وی افزود: در خصوص کتاب و تبیین جایگاه آن در بین مردم، باید کارهای خلاقانه و نو صورت بگیرد و استعدادهای مهم در زمینه نویسندگی و سخنوری شناسایی شوند تا بتوانند آثاری بدیع و مطابق با سلیقه مخاطب امروزی خلق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان تصریح کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان باید به عنوان جایگاه معرفی کتاب‌های مفید، نویسندگان بومی، خیران و فعالان حوزه کتاب تبدیل شده و طرح‌های تخصصی و مناسب در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه ارائه دهد.

وی از متولیان فرهنگی شهرستان خواست طرح‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص ایجاد کافه کتاب، بوستان کتاب و مرکز کتاب‌فروشی بزرگ و مجهز در شهرستان و همچنین معرفی و تقدیر و تجلیل از نویسندگان بومی و کتابخوانان برتر را به انجمن کتابخانه‌های عمومی ارائه کنند.

سرپرست فرماداری مهریز همچنین پیشنهاد داد در جلسه آتی انجمن در خصوص طرح‌های جایگزین صدور حکم مجازات محکومان جرایم غیرعمد با فعالیت‌های فرهنگی عام‌المنفعه با هماهنگی دادگستری شهرستان، بحث و تبادل‌نظر شود.

در ابتدای این جلسه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ترکیب اعضای انجمن و وظایف انجمن اشاره کرد و اظهارداشت: شهرستان مهریز هم‌اکنون دارای 11 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 5 باب شهری و 6 باب نیز روستایی است.

سعید قریشی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند و با انجام فعالیت‌های متنوع کتاب‌محور در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید، فراتر از رسالت اصلی خود تلاش می‌کنند.

وی همچنین گزارشی از روند اجرای مصوبات قبل و جایگاه انجمن شهرستان در استان ارائه کرد.

برپایی نمایشگاه کتاب با درصد تخفیف مناسب تا پایان سال با همکاری فرمانداری و دستگاه های فرهنگی شهرستان، پیگیری طرح جایگزین صدور حکم مجازات محکومین جرایم غیر عمد، اهدای کتاب در برنامه‌های تجلیل و تقدیر به جای سایر هدایای غیرضروری، معرفی کتاب‌خوانان برتر، نویسندگان بومی و خیران کتاب دوست برای تقدیر در جلسات آتی انجمن، اجرای طرح ترویج نیم ساعت مطالعه در طول روز توسط شهروندان، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کتاب محور در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان برای تدوین تقویم فرهنگی انجمن در سال آینده، ایجاد بوستان کتاب در پارک بانوان توسط شهرداری، بررسی و پیگیری راه‌اندازی کتاب‌فروشی مجهز و مطلوب برای شهرستان، از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کتابخوانی شهرستان مهریز بوستان کتاب کتابخانه های عمومی شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است