Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:59:50 GMT

قصرقند در سردترین فصل سال گرم‌ترین شهر کشور شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۷۲۸۸

قصرقند در سردترین فصل سال گرم‌ترین شهر کشور شد

گروه استان‌ها - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: قصرقند در جنوب استان در شبانه‌روز گذشته با ثبت دمای ۳۲ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان در شبانه‌روز گذشته با ثبت دمای 32 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر قصرقند، چهار شهر زرآباد، راسک، نیکشهر و ایرانشهر نیز دمای بالای 30 درجه را در استان ثبت کردند.

وی افزود: وزش باد‌های جنوبی به علت اینکه هوای گرم را از عرض‌های پایین به بالا هدایت می‌کند، عامل افزایش دمای هوا در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان است. 

جان مسافران پروازهای کشور به‌دلیل پیش‌بینی‌های ناصحیح هواشناسی در خطر است/ علت تعلل وزیر راه در تغییر مدیریت سازمان هواشناسی چیست؟!بارش از 22 ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش شدهواشناسی سیستان و بلوچستان نسبت به وزش باد شدید در روزهای آینده هشدار داد

حیدری با اشاره به اینکه تا شنبه هفته آینده در سطح استان جوی آرام و پایدار همراه با افزایش دما خواهیم داشت، ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده در زاهدان، سایر مناطق مرکزی و جنوب استان باد متوسط تا نسبتا شدید از سمت جنوب غرب و احتمال بارش ناچیز در مناطق شمالی استان وجود دارد و در اواسط هفته آینده شمال و نوارشرقی استان دستخوش باد نسبتا شدید شمالی می‌شود.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان، افزود: براساس هشدار شمارع هفت هواشناسی سطح زرد جوی، رگبار پراکنده بهاری در سطح استان و افزایش سرعت باد از سمت جنوب غرب این خطه از کشور پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: براساس نتایج نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای همه مناطق استان به ویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تند باد موقتی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از پیش از ظهر پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد که در مدت فعالیت این سامانه بارشی، مردم استان از فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات خودداری کرده و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی و در ترددهای دریایی احتیاط کرده و از سفر های غیر ضرور پرهیز کنند و از پوشش گلخانه ها محافظت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بر روی دریای عمان

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی شماره دو سطح زرد دریایی در استان، اضافه کرد: براساس نتایج نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی این مدت، احتمال رگبار پراکنده روی دریا و برخی نقاط ساحلی نیز وجود دارد و براسن اساس توصیه می شود تا از شنا و تفریحات دریایی و ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک در حوزه سواحل و دور از ساحل جدا خودداری کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 6092873

دیگر خبرها

  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • گزارش هواشناسی ۱۱ اردیبهشت؛ تداوم بارش در استان‌های غربی کشور
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر