Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی گفت: نظام تنظیم مقررات در فضای مجازی به هیچ عنوان به دنبال فیلترینگ یا محدودیت در فضای مجازی و سرعت اینترنت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی عنوان کرد: این طرح با توجه به خلاء قانونی که در فضای مجازی وجود دارد در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی افزود: این طرح از سال ها پیش در کشور آماده شده بود که در ابتدا به نام طرح صیانت از کاربران کاربران فضای مجازی بود و پس از آن با توجه به تغییراتی که در آن به وجود آمد به طرح تنظیم مقررات فضای مجازی تغییر نام داد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله مهمی که در ارتباط با این طرح باید عنوان شود این است که تازه کلیات طرح تصویب شده است و پس از آن این طرح باید در صحن مجلس چکش کاری شود و در اول راه قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح شامل ۱۸ ماده است که بخش اولیه متن این طرح به اصطلاحات و تعریفات ت برمیگردد و بخش دیگر شرح وظایف است که ذیل آن آمده است.

رضایی بیان کرد: بخش دیگر این طرح به حمایت از کاربران فضای مجازی و حمایت از کسب و کارهای اینترنتی خواهد پرداخت.

نماینده مجلس افزود: بخش دیگر این طرح به این موضوع می‌پردازد که هیچ کس حق ندارد بی جهت حساب کاربری کسی را مسدود کند و به موجب این قانون دیگر کسی اجازه مسدود کردن صفحه مجازی کاربران را نخواهد داشت.

فیلترینگ در کار نیست

وی بیان کرد: نظام تنظیم مقررات در فضای مجازی به هیچ عنوان به دنبال فیلترینگ یا محدودیت در فضای مجازی و سرعت اینترنت نیست.

رضایی عنوان کرد: در هیچ کجای این طرح کلمه انسداد، بستن و مسدود کردن به کار برده نشده است است و بیشترین مجازاتی که در این طرح در نظر گرفته شده است برای ارائه دهندگان فضای مجازی است که نسبت به حقوق کاربران مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

نماینده مجلس گفت: اکنون فضای مجازی مانند یک چهار راهی است که در آن نه چراغ راهنمایی نصب شده نه خط کشی شده و نه علائمی دارد همچنین افسری آنجا وجود ندارد که عبور و مرور را تنظیم کند که این خود باعث ایجاد مشکلات زیادی برای استفاده کنندگان از آن چهارراه خواهد شد.

وی‌تصریح کرد: فضای مجازی نیز اکنون اینگونه است ما برای آنکه کاربران بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری از این بستر استفاده کنند باید برای مثال برای این چهار راه چراغ راهنما قرار دهیم خط کشی کنیم و یک افسر آنجا قرار دهیم که مقررات را کنترل کنند تا برای کسی مشکلی ایجاد نشود.

رضایی بیان کرد: این طرح به دنبال ساماندهی فضای مجازی کشور است و سال‌ها پیش باید در کشور اتفاق می افتاد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بسیاری از کشورهای جهان مانند کشورهای اروپایی و آمریکا این قوانین را تصویب کردند و بسیار سخت گیرانه تر است از آن چیزی است که ما در طرح نظام تنظیم مقررات آورده شده است
وی گفت:  ما نمایندگان خود کاربران فضای مجازی هستیم چگونه ممکن است با وجودی که از این فضا و به خصوص اینستاگرام که خود از آن استفاده می کنم نسبت به مسدود کردن آن اقدام کنیم .

رضایی تاکید کرد: من اطمینان می دهم به مردم که از حقوق آنها در فضای مجازی دفاع خواهم کرد.

انتهای پیام//

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام تنظیم مقررات فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس

 عکسی در فضای مجازی از شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه منتشر شد که بسیاری از مخاطبان را شوکه کرد.

اما این عکس واقعی نیست که در فضای مجازی منتشر شده، تنها شیطنت کاربران فضای مجازی با هوش مصنوعی است که عکس واقعی را در پایین این عکس مشاهده می‌کنید.


ترلان پروانه که خودش شوکه شده است ادعا کرده اصلا گوگوش را ندیده است.

منبع: ساناپرس

tags # ترلان پروانه ، گوگوش سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس