Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب بناوند  روز پنجشنبه در نشستی با حضور مجری طرح و با هماهنگی حقوقی اداره‌کل آموزش‌وپرورش هرمزگان افزود: برآورد سرمایه‌گذاری لازم برای این منظور مبلغ ۷۰ میلیارد ریال بوده است و سرمایه‌گذار بر اساس طرح مرمت تایید شده از سوی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان اقدام به مرمت و تجهیز این بنای تاریخی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علت طولانی شدن زمان واگذاری مدرسه جری پولاک (شریعتی) به بخش خصوصی آن است که در سال گذشته و امسال طبق ماده ۲۷، سه مرتبه واگذاری این بنای تاریخی در سامانه ستاد بارگذاری شد که سرمایه‌گذاری در آن شرکت نکرد.

وی اضافه کرد: همچنین چهار سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی رستوران سنتی و مجتمع اقامتی به این اداره‌کل درخواست دادند که با توجه به اینکه طرح‌های ارائه‌شده آن‌ها خارج از ضوابط عرصه و حریم مصوب این بنای تاریخی بود طرح‌های آنان در شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بررسی و تایید نشد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی مرمت و احیاء، حفظ اصالت اثر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها است و واگذاری بنای مدرسه جری پولاک (شریعتی) جزیره هرمز برای ایجاد خانه خلاق با توجه به طرح ارائه‌شده، هیچ‌گونه دخل و تصرفی در بنای یاد شده ندارد و پس از مرمت و احیا از فضای موجود آن استفاده خواهد شد.

وی افزود: خانه خلاق به‌عنوان یک طرح راهبردی و محوری برای توسعه پایدار در سطح ملی و منطقه‌ای تعریف و طراحی می‌شود و این توانایی را دارد که بتواند بر اساس داشته‌های فرهنگی و هنری هر منطقه، جمعیت بالایی را جذب کند.

بناوند اضافه کرد: به‌روزرسانی و نوآوری در تولیدهای صنایع‌دستی و هنری، برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع خلاق و گردشگری و ایجاد ظرفیت بازارهای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از مزایای ایجاد خانه‌های خلاق است.

جری پولاک هنرمند اهل کشور چک است که حدود ۵۰ سال پیش واوایل دهه پنجاه خورشیدی در جزیره هرمز اقامت داشت و نام او بر چند بنا که او طراحی و اجرا کرده، ثبت شده است. 

در این بناهای بازمانده از دوره پهلوی، از معماری بومی وهمچنین نمادهای دوره‌های تاریخی ایران استفاده شده که خانه و مدرسه جری پولاک از این جمله است.

خانه پولاک، درسال ۱۳۸۰ به شماره ۴۵۹۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

برچسب‌ها هرمزگان میراث فرهنگی بندرعباس ایران بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان میراث فرهنگی بندرعباس هرمزگان میراث فرهنگی بندرعباس ایران بنای تاریخی میراث فرهنگی بنای تاریخی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود